Karmann`s Hule

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
667
22
18
Siden du skal til Oslo i helga, kan du jo bare komme innom her og hente høyttalerne mine som du skal refoame 🤣

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
Siden du skal til Oslo i helga, kan du jo bare komme innom her og hente høyttalerne mine som du skal refoame
Den kan jeg. Jeg skal sove hos en kompis på Oppegård , vi skal en tur til Bef og muligens en plass til. Men det er ikke umulig i det hele tatt.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
667
22
18
Den kan jeg. Jeg skal sove hos en kompis på Oppegård , vi skal en tur til Bef og muligens en plass til. Men det er ikke umulig i det hele tatt.

Hehe. Du skal slippe å refoame de. Må bare finne lysten til å få det gjort.
Tanken var å bruke de i taket, men har allerede noen små montert i himlingsplatene, så det har ikke vært nødvendig å refoame de. Så da står de fint i boden og tar plass.

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
Hehe. Du skal slippe å refoame de. Må bare finne lysten til å få det gjort.
Tanken var å bruke de i taket, men har allerede noen små montert i himlingsplatene, så det har ikke vært nødvendig å refoame de. Så da står de fint i boden og tar plass.
Hehe. Er det du som skal selge EAW? Eller er jeg helt på tur da.

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
667
22
18
Hehe. Er det du som skal selge EAW? Eller er jeg helt på tur da.

Ja det stemmer. Planen var å skifte til AS Monitor, men har ikke plass til å lagre EAW, så må vente på at jeg får solgt de før AS blir satt opp. Peter låner 2 av monitoren nå.
De er bare å stikke innom hvis du får tid, men kaffen er nok bedre en lyden her 😇 Har ikke fått juster annet en subber etter bytte av prosessor. Har ikke fått kjørt hverken Anthems ARC eller Dirac i minidsp'ene.

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
Ja det stemmer. Planen var å skifte til AS Monitor, men har ikke plass til å lagre EAW, så må vente på at jeg får solgt de før AS blir satt opp. Peter låner 2 av monitoren nå.
De er bare å stikke innom hvis du får tid, men kaffen er nok bedre en lyden her Har ikke fått juster annet en subber etter bytte av prosessor. Har ikke fått kjørt hverken Anthems ARC eller Dirac i minidsp'ene.
Ja, nettopp. Hvordan spiller bare toppene? Jeg vurder jo sterkt bytte av frontrekke da jeg deler så høyt som 200hz og behøver ikke noe monster nedover og heller mer mellomtone egenskaper jeg jakter etter. Det hadde vært kult med en tur ja.

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
667
22
18
Ja, nettopp. Hvordan spiller bare toppene? Jeg vurder jo sterkt bytte av frontrekke da jeg deler så høyt som 200hz og behøver ikke noe monster nedover og heller mer mellomtone egenskaper jeg jakter etter. Det hadde vært kult med en tur ja.

LF deles på 343 og mellomtone på rundt 400. Husker ikke helt i farten, men det er det anbefalte fra EAW. Usikker på om mellomtone går helt ned til 200 uten problemer.
Har egentlig aldri testet kun toppene alene, men det er ikke noe problem å ikke kjøre LF-delen siden jeg deler aktivt i minidsp.
Jeg synest det spiller bra, men klarer absolutt ikke å beskrive lyden i forhold til andre høyttalere. Det er absolutt ikke min styrke...

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
Kult, nei jeg er litt i tvil. Jeg skal teste noen acoustic elegance 12m, så får jeg se. Litt usikker på hvor mange jeg trenger .

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
I helga hadde jeg meg en tur på Østlandet og fikk hørt på litt forskjellige kinoer, det var en artig opplevelse, alltid gøy å få hørt andre kinoer . På turen plukket jeg også opp en forsterker, den lå langs E6...

• Like
Reactions: Toroluf

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
Fikk koblet litt i kveld, skal kjøre en ny runde med justeringer ila uken tenker jeg.
Ellers blir det å få åpnet opp garasje inngangen, sånn at en kan bruke den.
Jeg skal lage den delen av bassfellen flyttbar med hjul. Blir nok noe bilder så en kan skjønne hva jeg mener

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
Er litt lunken i form men fikk begynt på åpningen, jeg hadde jo sparklet og malt "gangen" men jeg fant ut at jeg like godt kunne Borre hull og kle med stoff, så får jeg kanskje enda bedre effekt av bassfellen.

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
Da var jeg i land med rullende bassfelle, maling må tørke men nå kan jeg enkelt benytte inngang 2 og forsatt ha full bassfelle.

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
Hadde besøk av lyd-guru Johansen i kino rommet mitt i dag for kalibrering og justering av nye subber og konsultering på videre demping og ferdig stilling av rom Her rocker lyden nå etter litt justering av en som virkelig kan sine saker
Takk for det, blir gøy å få justert ferdig

• Like
Reactions: Robin-hifi

Toroluf

Medlem
24 Aug 2006
300
16
18
Hadde besøk av lyd-guru Johansen i kino rommet mitt i dag for kalibrering og justering av nye subber og konsultering på videre demping og ferdig stilling av rom Her rocker lyden nå etter litt justering av en som virkelig kan sine saker 🤟🤟
Enig! Johansen kan virkelig sine saker!!!

• Like
Reactions: Karmann

Hunsbedt

Medlem
10 Aug 2005
5.702
59
48
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Det er utrolig lagelig å bo bare en snau halvtime unna lydguruen fra Vanse. Jan-Einar kan virkelig sakene sine, og kalibrerer utstyret slik at det låter veldig bra. Det er ikke få gangene han har hjulpet meg med både DSP/EQ, PC/serverdrift, og tips om akustikkforbedrende tiltak. Han har etterhvert hørt veldig mange bra oppsett her på berget, og har mye verdifull kompetanse om hvordan anlegg bør låte best i sine gitte omgivelser. ;)

• Like
Reactions: Toroluf and alias

Robin-hifi

Medlem
3 Aug 2009
16
19
3
Lyngdal
Det er utrolig lagelig å bo bare en snau halvtime unna lydguruen fra Vanse. Jan-Einar kan virkelig sakene sine, og kalibrerer utstyret slik at det låter veldig bra. Det er ikke få gangene han har hjulpet meg med både DSP/EQ, PC/serverdrift, og tips om akustikkforbedrende tiltak. Han har etterhvert hørt veldig mange bra oppsett her på berget, og har mye verdifull kompetanse om hvordan anlegg bør låte best i sine gitte omgivelser. ;)
Ja, vi er heldige som har Jan-einar en kort tur unna 🙂 Jeg ble helt frelst på lyden i kinoen hans etter noen lytte kvelder og prøver jo å henge på litt med noen 18" her også, men når jo ikke til knærne hans 🤗 Han har også lovet å ta meg med over fjellet for å kansje få hørt å sett kino rommet ditt 🙂🔊

• Like
Reactions: Hunsbedt

Hunsbedt

Medlem
10 Aug 2005
5.702
59
48
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Ja, vi er heldige som har Jan-einar en kort tur unna 🙂 Jeg ble helt frelst på lyden i kinoen hans etter noen lytte kvelder og prøver jo å henge på litt med noen 18" her også, men når jo ikke til knærne hans 🤗 Han har også lovet å ta meg med over fjellet for å kansje få hørt å sett kino rommet ditt 🙂🔊
Det må dere få til! Jeg har også et demorom der det er muligheter å enkelt få hørt på fem-seks forskjellige høyttaleroppsett! ;)
Jeg er stort sett hjemme på kveldstid og i helgene, så det er bare å ta kontakt.

• Like
Reactions: Midas

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.113
199
63
Litt off topic men jeg har i dag fått montert led stripe som går rundt tilbygg (den delen som er synlig fra vei) kjøpte 20 meter med rgbw, jeg venter enda på WiFi styring osv men det er lys. Ble veldig greit synes jeg