Karmann`s Hule

8x12_TOM

Medlem
11 Jun 2006
858
2
18
Hei, må få tatt meg en tur ned for å høre et så godt dempet SBA. Hvordan funker mono så høyt opp i frekvens? Tenker da spesielt på musikk

Tor

Reactions: Karmann

Karmann

Medlem
31 Jan 2007
1.005
56
48
Hei, må få tatt meg en tur ned for å høre et så godt dempet SBA. Hvordan funker mono så høyt opp i frekvens? Tenker da spesielt på musikk

Tor
Hei, du er hjertelig velkommen. Faktisk for min del så funker det veldig greit i mono så høyt opp. Jeg skal teste stereo etterhvert, for å kunne sammenligne, jeg har testet det men ikke veldig lenge for å kunne komme med noen konklusjon. Jeg holder på med tanken om å utvide med 3 basser til da jeg har plass til en stack til. Blir eventuelt spennende å se hva du synes, tror nok vi har litt ulike preferanser, men det er jo gøy .

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Robin-hifi

Medlem
3 Aug 2009
7
1
3
Jeg var så heldig og fikk en demo i hula til Jan Einar i går kveld/natt 🙂 Må si jeg hadde jo forventninger til mye bass og fin lyd, men du store satan for en lyd og trøkk 😮😮 Her er det ingen tilfeldigheter, alt er optimalt 😁 Jeg kommer snart ut igjen, får faktisk litt "bass abstinenser" og bare må ha mer 😎 Test

Sist redigert:
Reactions: Karmann

Karmann

Medlem
31 Jan 2007
1.005
56
48
Jeg var så heldig og fikk en demo i hula til Jan Einar i går kveld/natt Må si jeg hadde jo forventninger til mye bass fin lyd, men du store satan for en lyd og trøkk Her er det ingen tilfeldigheter, alt er optimalt Jeg kommer snart ut igjen, får faktisk litt "bass abstinenser" og bare må ha mer Test
Du må bare ta turen når du savner det

8x12_TOM

Medlem
11 Jun 2006
858
2
18
Hei, du er hjertelig velkommen. Faktisk for min del så funker det veldig greit i mono så høyt opp. Jeg skal teste stereo etterhvert, for å kunne sammenligne, jeg har testet det men ikke veldig lenge for å kunne komme med noen konklusjon. Jeg holder på med tanken om å utvide med 3 basser til da jeg har plass til en stack til. Blir eventuelt spennende å se hva du synes, tror nok vi har litt ulike preferanser, men det er jo gøy .

Gøy med forskjellig vinklinger og det er fult mulig vi har ulike preferanser. Har vel ikke selv det anlegget som imponere ungdommene mest, men det kommer bedre ut når hardbarkede musikere kommer på besøk - gjerne klassisk skolerte.
Liker jo litt basstrykk når det finnes på platen, men så fort jeg kan kjenne igjen en liten signatur på blanda musikk så prøver jeg å gjøre noen med det.

Reactions: BEF

Karmann

Medlem
31 Jan 2007
1.005
56
48
Gøy med forskjellig vinklinger og det er fult mulig vi har ulike preferanser. Har vel ikke selv det anlegget som imponere ungdommene mest, men det kommer bedre ut når hardbarkede musikere kommer på besøk - gjerne klassisk skolerte.
Liker jo litt basstrykk når det finnes på platen, men så fort jeg kan kjenne igjen en liten signatur på blanda musikk så prøver jeg å gjøre noen med det.
Den ser jeg veldig godt, jeg hører alltid etter hva eier av anlegget har hatt som mål og ser om jeg kan kjenne meg igjen, noen liker litt hard topp andre myk, noen liker lite bass, noen liker mye. Men jeg hører etter om kvaliteten på rommet er der, altså om det er kontroll. Alt annet er preferanser og mange ganger kan en justere seg litt på tur og må rett og slett ta turen rundt for å få litt inspirasjon til eventuelle egne forbedringer. Jeg liker ærlige tilbakemeldinger og vet om svakheter med mitt eget system og synes det er artig om andre kommenterer det, direkte. Jeg tror nok vi er litt i samme båt.

Reactions: BEF