K-Pax

Linuxguru

Medlem
11 Feb 2003
651
0
0
When a man calling himself Prot (Kevin Spacey) arrives in New York claiming to be from the planet K-Pax, the police turn him over to psychiatrist Dr Mark Powell (Jeff Bridges). Prot's behaviour is unusual and his claims are unbelievable - but as time is running out, Powell finds that the truth may be even stranger yet...
Dette er vel en heller lite profilert film med Kevin Spacey, og jeg hadde ikke spesielle forventninger da jeg leide den fra den lokale video-sjappa. Må vel nesten gå så langt som å si at jeg ikke hadde hørt om den engang. Bare for å ha sagt det med en gang: Denne filmen har ikke fått den oppmerksomheten den fortjener, for historien er både fengende, vakker og ikke minst morsom og overraskende.

Jeg har alltid vært en fan av Kevin Spacey, og han spiller like konge i denne filmen som alltid. K-Pax er faktisk en av de få filmene jeg har sett, som jeg sitter og håper at den bare fortsetter og fortsetter og fortsetter... Denne filmen er nok en potensiell elsker/hater film blant dens publikum, men jeg gir den toppkarakter! Greit, mulig det ikke er en visuell nytelse mtp effekt- og lydbruk, men den har virkelig noe som mange filmer mangler idag: en vakker historie!

Terningkast: 6

SpaceMoose

Medlem
12 Des 2002
483
0
0
Må bare si meg enig. Så den på kino og ble mektig imponert. Visste heller ingenting om den på forhånd bortsett fra at det var en science fiction film uten aliens :)

DecoR

Medlem
23 Feb 2003
152
0
0
www.vendio.no
Enig...

Stemmer... filmen er meget bra! Synes nå ikke den er så veldig ukjent, var en del reklame for den her.
Kevin er som vanlig helt utrolig!

FoRn

Medlem
3 Jul 2003
538
0
0
Ble også veldig overraskett over denne filmen, hadde aldri hørt om den da jeg lånte den på ett bibliotek :) Den var bare utrolig bra, dette er ikke en "typisk" Hollywood film med masse effekter osv, men en med god historie :D

sjokomelk

Medlem
27 Jul 2003
429
0
0
Er faktisk totalt uenig. Jeg ble så skuffa av den filmen. Nå hadde jeg sett trailers etc. og bygd meg opp enorme forventninger....

Vet ikke hva som fikk meg til å mislike filmen totalt, mulig jeg må se den en andre gang altså...

rojohan

Medlem
17 Feb 2003
5.702
0
0
44
Største feilen folk flest gjer er å ha forventninger til ein film, blir fort skuffet da.

kjøpte denne filmen uten å ha hørt om den og synes det var ein kjempegod film.

CS

Medlem
29 Apr 2003
225
0
0
Jeg hadde bygd meg opp skikkelige negative forventninger til denne. Var hellig overbevist om at jeg kom til å hate den. Men, den viste seg å være ganske bra.

Zulu

Medlem
2 Jan 2003
2.922
0
0
Enig jolly, man skal ikke ha for store forventninger til filmer man skal se.
Bedre å ha lave forventninger og bli positivt overrasket.

GibsonSupreme

Medlem
18 Jun 2007
309
0
0
"Greit, mulig det ikke er en visuell nytelse mtp effekt- og lydbruk"

jeg er litt uenig, jeg syns musikken i filmen var veldig innflytningsrik, gjorde i hvertfall stort inntrykk for meg...