JVC projektor-modeller 2014

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.108
94
48
53
Jessheim
Klokken 16:00 i dag vil vi legge ut pressemeldingen fra JVC, samt enkelte kommentarer angående nyhetene.

JVC har faktisk gjort en del spennende grep på de nye modellene, men vi har dessverre ikke lov til å kommentere dette før presse-release nå klokken 16. Stay tuned :)

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.042
16
38
41
Basert på det jeg visste rett før Cedia, så er dette mye mer spennende enn det jeg trodde. Dynamisk iris er jeg skeptisk til, ikke fordi det ikke fungerer (Sony er et godt bevis på "perfekt" implementering), men mer fordi dette er JVCs første implementering av en slik funksjon. Dersom de har fått det til, vil det ikke lenger være noen grunn for noen å ha gamle rør-projektorer.

De andre funksjonene er også interessante, og dersom JVC har fått kontroll på kvaliteten, så tror jeg virkelig at dette kan bli bra.

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.898
30
48
Litt skuffende at de ikke går for native 4k paneler, men benytter e-shift fremdeles. Blir i alle tilfeller interessant å se den når den kommer, og eventuellt sammeligne ytelsene med Sony sine modeller...

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.362
193
63
42
www.avforum.no
Joa, native 4K hadde jo vært best, og det kommer garantert før eller siden. Samtidig liker jeg at JVC nå virkelig beveger seg i retning av det "sorte hull", og jeg liker også den analoge bildegjengivelsen e-shift-systemet produserer og bryr meg egentlig ikke så mye om det er native 4K eller ikke nå som kildematerialet uansett ikke ser ut til å bli tilgjengelig helt med det første.

Det som jo selvsagt da er spennende blir å se hvordan implementeringen av irisen fungerer i praksis - for funker den i "Sony-stil", snakker vi jo et sortnivå aldri tidligere sett fra en digital projektor.

Det er imidlertid relativt mange fallgruber her, så i dette tilfellet gjelder nok seeing-is-believing-prinsippet... :)