JVC NZ7, NZ8, NZ9 2021/2022 owners thread

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.851
41
48
Har du planer om å teste de nye modellene i nærmeste fremtid Didrik?
Håper å ta noen nøyere test. I fremtiden.

Men har kalibrert, målt og testet ut NZ9 og NZ7 som jeg ble meget imponert over.

Definitivt fantastiske maskiner til lerret mellom 100-130 tommer.
De måler meget bra. Håper final product blir like bra som pre produksjons eksemplarer som jeg fikk leke med.

BullFire

Medlem
24 Apr 2003
2.496
18
38
Kan du si litt om hvilke inntrykk du gjorde deg av disse i forhold til N5 og N7. Er det merkbart mere lys og har de klart å opprettholde kontrasten?

sldron

Medlem
1 Mai 2016
87
4
8
Håper å ta noen nøyere test. I fremtiden.

Men har kalibrert, målt og testet ut NZ9 og NZ7 som jeg ble meget imponert over.

Definitivt fantastiske maskiner til lerret mellom 100-130 tommer.
De måler meget bra. Håper final product blir like bra som pre produksjons eksemplarer som jeg fikk leke med.
Er nok mange som er intr å lese samt se noen bilder🙂 sammenligning med N seriene som flere har anskaffet seg er jo og intressant😎👍

sldron

Medlem
1 Mai 2016
87
4
8
Men du som faktisk har testa de og Leka deg med de må vel ha litt mere info? eller er vi vanlig dødelige på need to basis?🤪

Drem

Medlem
5 Jan 2003
130
2
18
Är det någon som beställt en NZ? Och i så fall har ni fått något leveransbesked?

11 Okt 2005
1.730
1
38
Dette forumet, i alle fall projektordelen, må være dødt :( Her har vi laser projektor, om ikke til massene, i hvert fall til entusiastene - men dødt her. Husker "back in the day...,"--- men men sånn er det vel. Er alt på facebook nå? Eller er alle fornøyd med 65-78 tommers tver i stedet?

Jeg har lyst på den medium modellen, ikke den billigst eller dyreste.

tor

Medlem
2 Mar 2003
2.146
5
38
www.70mm.no
Ja forumet er mer eller mindre helt dødt og det er synd at det er blitt slik. Avogtil kommer det noe spennende info her og det er jo bra, men vil du ha mye info om f.eks de nye JVC modellene så må du nok andre plasser enn her dessverre,

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.420
239
63
44
www.avforum.no
Er vel så langt ingen som har fått NZ-serien levert i Norge, og kun et fåtall har sett de på første visning. Når de ankommer mot slutten av desember og folk får de i hende hadde det jo vært bra om noen kunne plottet inn noe her, men klart; det på AVSforum.com en for tiden finner mest info om AV generelt da med unntak av en rekke Facebook-grupper (som etter mitt syn ofte er en lite egnet kanal for generell informasjonsinnhenting da alt forsvinner i "sluket" etter kort tid...), tråden for NZ-serien finner en her: https://www.avsforum.com/threads/20...ift-nz7-rs2100-nz8-rs3100-nz9-rs4100.3215792/. Det er nok bare å innse at projeksjon er en liten nisje, og Norge et lite land, men når de ankommer her til lands og folk som Didrik får sett litt på disse, kommer det sikkert noe her også! :)

HAL9000

Medlem
17 Jul 2005
419
3
18
47
Jeg er ikke fornøyd med verken 65, 70, 75, eller 85 tommer, så kommer til å fortsette med projektor så lenge det ikke eksisterer alternativer i 100+ tommers klassen som gir minst den samme gode opplevelsen. En annen ting er at 100+ tommer er umulig å få ned i min kjeller, så det blir enten projektor eller tile/micro-LED når det eventuelt kommer og blir godt nok / billig nok.

Forløpig veldig fornøyd med min X7500, men om lommeboka var full nok hadde det blitt en NZ9 fra JVC. Det samme gjelder film på disc: Synes det gir en mye mer komplett opplevelse enn å endeløst konsumere høykomprimert "content" på streamingtjenster der 90% er i kategorien "dritt".