Jvc Dla-hd350/750

20 Jan 2005
15.700
0
0
Blir spennede å høre om det egentlig blir noen stor oppgradering fra HD100 med Radiance til HD750 :)
Går ut fra at du fortsatt kommer til å bruke Radiance Per Johnny?

At det blir et lite hopp fra HD1 til HD750 tar jeg nesten for gitt.

Gratulerer både til Bigtor og Per Johnny :-D

Razor

Medlem
19 Feb 2003
4.507
0
0
Nyttet ikke..dyttet forsiktig opp og ned uten at det hjalp, så den må nok retuneres til jvc.

20 Jan 2005
15.700
0
0
Helt enig i det du sier Loffen68.

Det vil bare bli ekstra kjedelig for de som faller utenfor garantien etterhvert. Etter hva jeg forstår er den optiske blokka rådyr. Mener jeg har hørt opp mot 30k inkl jobben (korriger meg gjerne om dette ikke stemmer). Noe som betyr at pj er kaputt hvis en skal dekke det selv

bigtor

Medlem
20 Sep 2003
3.630
0
0
Laksevåg
Jeg begynner snart å grine for det viser seg at en liten bryter er falt av rett innenfor lampedekselet og derfor får jeg ikke starte den :-(snakk om nedtur...

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.042
16
38
41
Nitro skrev:
Jeg vil tro at det er mest vanlig og gråskalakalibrere mot linsa, Gorm/Ak kan sikkert korigere meg om jeg tar feil, skal ikke lage en lang diskuson ut av dette, men det jeg ville frem til var at det ofte vil være helt greit og få kalibrert prosjektoren i et annet mørkt rom, da det ellers ville bli uhensiksmessig dyrt at noen skal reise hjem til deg flere kvelder/dager for og ta en full fargekalibrering på feks en 750. AK hva gjør du om du får et slikt oppdrag på en 750? eller en gråskala kalibrering på feks en 350.

Gorm skrev:
En gråskala kalibrering på en 350 er det ikke noe problem å gjøre hjemme hos "kunden", spørmålet her blir jo om det er hensiktsmessig i forhold til reisevei. Full kalibrering av HD750 er en helt annen historie, for jeg tviler på at AK gidder å "ligge over", for å bli ferdig med projektoren. Nå er ikke jeg AK, men jeg regner nok med at han vil foretrekke å jobbe med HD750 hjemme hos seg selv? Jeg har i alle fall satt det som et krav for de 6 HD750 jobbene jeg har hatt til nå.

Jeg har i likhet med Gorm, sagt at HD750 er en projektor jeg vil kalibrere hjemme hos meg selv siden kalibreringen er såpass omfattende og tidkrevende. Eventuelle "touch-ups" kan gjøres hos kunde.

Loffen68

Medlem
24 Aug 2005
5.558
0
0
avforum.no
24,200 + Mva på min....
Hadde det ikke blitt dekket av JVC hadde jeg kjøpt en ny projector, hadde det blitt en JVC igjen ? neppe.
Men nå som de står bak det de selger vil jeg helt klart vurdere JVC igjen :)

Razor

Medlem
19 Feb 2003
4.507
0
0
Kontaktet jvc idag og di skulle sende ny projektor asap. Sa at vi ikke var inntressert i å få fikset den som var defekt, så det var ikke noe problem. Bra service fra jvc.

Bjørn S.

Medlem
17 Mai 2003
547
0
0
Da var også min 750 på plass igjen. Det tok sin tid, men for meg var det viktigere at JVC tok ansvar for reklamasjonen. Har også hørt dette med at "pink-band" problemet skyldes varmgang, men det er i så fall en konstruksjonsfeil. Kjøper sannsynligvis en JVC X55 når den kommer, gleder meg til det:).

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
5.631
1
38
Counterpointer skrev:
Blir spennede å høre om det egentlig blir noen stor oppgradering fra HD100 med Radiance til HD750 :)
Går ut fra at du fortsatt kommer til å bruke Radiance Per Johnny?

At det blir et lite hopp fra HD1 til HD750 tar jeg nesten for gitt.

Gratulerer både til Bigtor og Per Johnny :-D

Jeg håper å kunne beholde Radiance, men økonomien kan gjøre det nødvending å se på det. :(

Razor

Medlem
19 Feb 2003
4.507
0
0
Har lest endel på avsforum.com om hd350/750, er visst et kjent problem med at vertikal lens shift ikke virker, mange som har måtte få nye pga dette. Er visst mange som har fått problemer med at linsedekselet ikke vil lukke seg og slutter og virke også. Bank i bordet og håper på at ikke noe sånt skjer med min. Er det finanskrisa som gjør at kvalitetskontrollen svikter hos jvc?

Loffen68

Medlem
24 Aug 2005
5.558
0
0
avforum.no
Vel du var en av fire heldige Bjørn, etter at JVC hadde sendt avgårde 4 optiske blokker satte de foten ned (min var nummer 5 eller 6 i rekken), I følge sjefen for JVC skandinavia skulle de få vite hvordan man reparerte den optiske blokken på Elektronisk service, det skjedde ikke og i går ble min angivelig sendt til Tyskland for reperasjon der..

Jeg er drit sur men forhandleren jeg kjøpte min av har lånt meg en Sony sak som fungerer utmerket, han holder meg oppdatert så godt han kan men jeg tror virkelig han sliter med JVC.

Kommer tilbake med mer når jeg vet noe....Men hvis det fortsetter sånn blir det ikke noen JVC produkter hjemme hos meg i fremtiden.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.362
194
63
42
www.avforum.no
...da er jeg tilbake etter noen svært innholdsrike dager på landstreffet på Lørenskog! ;) HD750, men også HD350, er uten tvil svært spennende modeller! Ser jo samtidig nytten av CMSen på HD750, er ganske utrolig de bildene som trylles frem når en først treffer som en skal.

Ak klarte å nærmest "perfekt" kalibrere HD750en til treffet, og ved å redusere "master color" ble også oversatureringen på HD350 langt bedre! Jeg synes for øvrig det var relativt uvant å faktisk se en kalibrering projektor - virker liksom litt "blodfattig"... Etter noen timer med kalibrering projektor er imidlertid smilet bredt - "Taken" var en usedvanlig spennende nattkino! ;)

Noen målinger:

HD750 gråskala:

HD750 fargerom:

HD350 gråskala:

HD350 fargerom (ble justert noe opp i etterkant, men før justering lå grønt LAAAAAANGT over der den skulle, hvilket resulterer i alt for høy metning):

Vedlegg

• HD750 RGBvsIRE.jpg
    HD750 RGBvsIRE.jpg
    105,3 KB · Sett: 21
  • HD750 CIE.jpg
    HD750 CIE.jpg
    139,6 KB · Sett: 26
  • HD350 RGBvsIRE.jpg
    HD350 RGBvsIRE.jpg
    100,3 KB · Sett: 20
  • HD350 CIE.jpg
    HD350 CIE.jpg
    139,8 KB · Sett: 15

Bjørn S.

Medlem
17 Mai 2003
547
0
0
Ja, skjønner godt at du ble sur, Loffen. Får håpe reparasjon blir 100%. Mulig Elektronisk service ikke har nødvending utstyr for å reparere optikk.

Alltid kjipt med feil på elektronikk, har huset fullt, men faktisk så er feilen på JVC'en det første problemet jeg har hatt. Bør vel nevne at jeg ikke har ting så lenge før jeg "må" ha noe nytt....

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Fikk min i går og jeg må si at jeg er imponert! Den er et ganske stort løft i forhold til HD100/BW3. Den er skarpere, har bedre sortnivå, "perfekte" farger i THX mode, den bråker mindre, har sterkere lysstyrke, komplett motorisert, lyse hjørner er et ikke tema, min har "perfekt konvergens osv, osv...

Skal bruke min i THX mode en stund for så å prøve å få den kalibrert for å se om det er noe å forbedre. Alt i alt er dette den perfekte projektor??:D

Razor

Medlem
19 Feb 2003
4.507
0
0
lygren skrev:
...da er jeg tilbake etter noen svært innholdsrike dager på landstreffet på Lørenskog! ;) HD750, men også HD350, er uten tvil svært spennende modeller! Ser jo samtidig nytten av CMSen på HD750, er ganske utrolig de bildene som trylles frem når en først treffer som en skal.

Ak klarte å nærmest "perfekt" kalibrere HD750en til treffet, og ved å redusere "master color" ble også oversatureringen på HD350 langt bedre! Jeg synes for øvrig det var relativt uvant å faktisk se en kalibrering projektor - virker liksom litt "blodfattig"... Etter noen timer med kalibrering projektor er imidlertid smilet bredt - "Taken" var en usedvanlig spennende nattkino! ;)

Noen målinger:

HD750 gråskala:

HD750 fargerom:

HD350 gråskala:

HD350 fargerom (ble justert noe opp i etterkant, men før justering lå grønt LAAAAAANGT over der den skulle, hvilket resulterer i alt for høy metning):

Hvor langt ned trakk dere master color på 350'en?

Loffen68

Medlem
24 Aug 2005
5.558
0
0
avforum.no
Problemet mitt er JVC i Japan, veldig lite tillitsvekkende når en produsent ikke vil gi support av relativt dyrt "high end" utstyr spesielt når det er tegn til at det er en konstruksjons feil, det er selvfølgelig flott at JVC Skandinavia prøver så godt de kan men det frister ikke akkurat til og legge 60-70,000 inn i ett nytt produkt fra dem.

Servicetiden er også ett problem, nærmer seg 2 måneder nå...

Roffy

Medlem
4 Mar 2008
1.423
0
0
Jeg har holdt på å kalibrere min 350 ett par kvelder nå. Har fått så og si perfekt D65 skala fra 20 ire til 90 ire, gamma har jevn linje på 2.2. Men så var det mengden med farger da, for å få trekanten lik som den er på CIE kartet så må jeg stille fargene til -45 noe som er veldig lite -50 er lavest. Kan dette stemme?

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.362
194
63
42
www.avforum.no
Hmm, tror vi trakk den helt ned til 30 på denne målingen, men resultatet ble litt for blodfattig, så jeg tror vi dro den opp til 38-40... Mulig jeg husker feil, Ak kan kanskje bekrefte...