JVC 4k DLA-NX9 8k E-SKIFT Go Further BE THE FIRST :)

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
5.623
0
36
Gratulerer!!! Du er sssssssssssssssyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!!!! :mrgreen:

Gleder meg til å ta en titt på den hos deg når den endelig kommer.

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.823
19
38
Jepp, blir sikkert den eneste i Norge på en liten stund, så demo får bli hos meg. Kommer tilbake med det etter vært.Først må den komme i HUS. :)

Sist redigert:

Gorm

Administrator
13 Des 2002
39.996
38
48
51
Jessheim
haha, da tror jeg nok du må pakke med deg projen din, og reise til Didrik. Pod-ene reiser vel til moderskipet, ikke omvendt ;)

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.367
4
38
Drammen
haha, da tror jeg nok du må pakke med deg projen din, og reise til Didrik. Pod-ene reiser vel til moderskipet, ikke omvendt ;)
Hehe, er nok litt mer moderskip kino hos meg som egner seg bedre til en side by side test. Hvis ikke hadde den sef blitt tatt hos Didrik.:cool:

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.823
19
38
Vi får se da veitdu ;) hehe Det som er mere interessant her er å se hva denne kan yte av målinger og persistere. Det er det som teller aller mest. At det blir meget meget bra er helt sikkert rett innstilt.At den er bedre en tidligere JVC modeller er det ingen tvil om i det hele tatt, da dette er ekte 4K ikke 4K e-skift med mange nye muligheter som 8K e-skift. Er dette bedre, vi får se...Men så må det også sies at de gamle JVCene selv 5-9 serien er utrolig bra. Jeg husker den gangen vi hentet VW1000. Den var jo da noe helt for seg selv. Så kom vi over JVC og ble meget glad i den. Her kommer det da en JVC med ekte 4K, med super optikk, som har kontrasten. Dette må bli helt rått. Teller timer....... til pakken skal åpnes. Blir også dokumentert her :) Før denne skal sammenlignes med noe skal den kjøres inn godt og testet nøye. Samt jeg skal bruke tid på å bli kjent med den. Det er mye nytt, så spennende blir det nok uansett.Det er ingen vits å sammenligne før den er kjørt inn og panelene er satt seg. Dette kan fort ta noen timer.Kommer til å legge ut målinger u kalibrert først, slik at man ser hvordan denne er rett ut av esken. Da lav /høy lampe max og min zoom. Samt slik jeg kommer til å ha denne hos meg.Noen som vet forskjellen på 100mm linsen som er i denne Nx9 kontra toppmodellen til evnt Sony ? Ser at det er flere målinger ute av denne Nx9, men stoler ikke på det før jeg har gjort dette selv. Ser også at en forhandler i USA sier han har fått 18 stk NX9/RS varianten, som han tester nå før utsendelse til kunder mulig allerede i morgen.

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.020
5
38
39
Gratulerer, Didrik! En slik ervervelse er sjelden kost :)

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.367
4
38
Drammen
Gratulerer, Didrik! En slik ervervelse er sjelden kost :)
Dette blir med stor sannsynlighet den eneste i Norge da jeg er en av de få andre med stor nok hjerneskade til å kjøpe og jeg hopper glatt over denne. Oppgraderer andre ting med 4 hjul så da blir det ikke peng til projektor...:cool:

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
5.623
0
36
Utifra info fra forskjellige forumer så ser det ut som om JVC har forledet kundene sine igjen, og de må nok vente noe lenger enn det de forventer. De trodde de skulle få den denne uken eller senest tidlig neste uke, men mot slutten av januar er nok mer riktig.

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
5.623
0
36
Dette blir med stor sannsynlighet den eneste i Norge da jeg er en av de få andre med stor nok hjerneskade til å kjøpe og jeg hopper glatt over denne. Oppgraderer andre ting med 4 hjul så da blir det ikke peng til projektor...:cool:
Men NX9 selv til full pris blir vel å anse som billig å regne i forhold til 'dingsen' på 4 hjul. :mrgreen:

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.367
4
38
Drammen
Men tror nok romskipet ditt vill klare seg godt i en sidebyside i kinoen din. Vil jo selvsagt håpe og tro at nx9en er langt bedre, men det vil nok kanskje vise seg å ikke helt stemme i en sidebyside.
Jeg regner med at romskipet vil klare seg bra i mørke scener, men vil få greit bank i lyse scener og når det kommer til clarity og skarphet. Blir spennende å se og regner med at du blir med Didrik hit.:)

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
5.623
0
36
Jeg regner med at romskipet vil klare seg bra i mørke scener, men vil få greit bank i lyse scener og når det kommer til clarity og skarphet. Blir spennende å se og regner med at du blir med Didrik hit.:)
Jeg blir selvsagt med når Didrik pakker ned Moderskipet sitt og drar til Drammen. Det vil bli en virkelig spennende 'happening'.

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.823
19
38
Først må saken komme hehe. Samt den blir nok ikke flyttet med det aller første fra kinoen min. Da den skal kjøres inn og kalibreres.Blir sikkert artig å se denne opp mot en av de eldre JVCene. Vi får ta det som det kommer og passer :) Skal ikke se bort i fra at jeg fikser en hylle bak stolene mine for andre projektorer som vil prøve seg :)Ut i fra tidligere tester, så vet vi vel nesten svaret.Det er nok litt slik Andreas skriver.Det positive her er at man får i pose og sekk. Her er bare noenRå optikk 18 elementers hun glass 16 grupper 100mm linse 120fps ikke 96fps som tidligere.Ny 0,69" native 4K D-ILA paneler Digital Driver100% lens shiftEkte 4K 8K e-skift Bonus :)Motion som fungerer med forbedret CMDAutomatisk HDR tonemapping.

Sist redigert:

tor

Medlem
2 Mar 2003
2.127
0
0
www.70mm.no
Utrolig gøy at du tar den helt ut med. En ting som er sikkert er at ingen av de "billige" modellene får en slik god linse med de første årene, så der vil den vel alltid ha et fortrinn. Det så man jo også med sony sin vw1000.
Blir morro å høre når du får den på plass, får bare håpe at det blir før slutten av januar :O