Jeg er sugen på mer Scifi, hvilken film (eller serie) anbafaler DU?

Galnes

Medlem
30 Apr 2006
3.462
0
36
35
Drive (1997)
Ikke ekstrem Sci-Fi, men meget god film.
"A prototype enhanced human, on the run from Chinese-hired hit men, hooks up with a dread-locked bystander... "

Er ikke Demolition Man (1993) nevnt enda? :)

Skal du se Sci-Fi med de litt yngre er jo Spy Kids en god en, er vel en del filmer i den serien nå.

Noen andre greie er jo
The Faculty (1998)
Black Moon Rising (1986)

Men hvilken film er dette!?

Handlingen er i Kina (mest sannsynlig, kan være Japan, men mener det var kina). Det er to stykker som har reist tilbake i tiden for å redde verden (Hvor mange filmer skjer vel det i? :p).Tror de hadde reist nokså lang tilbake i tid. Men tiden de da er i er selvsagt langt i vår fremtid :) De er ofte på meget stor bygninger, veldig høyt oppe i store deler av filmen. Meget god film, sett den én gang, men kommer ikkje på navnet. Jenta har den mest sinnsyke søte stemmen om det hjelper :p

tols1

Medlem
2 Jan 2006
16.663
1
0
Mulig jeg har oversett det i tråden tidligere, men du har jo alltids Total Recall fra 1990. Ikke Arnolds beste, ei heller innen sjangeren men absolutt severdig.

almightybozo

Medlem
6 Feb 2005
373
0
0
mulig den er nevnt før(gadd ikke lese tråden...))...
men je holder en knapp på dark city: Dark City (1998)

film som gikk rett på video i norge, husker også det var en del diskusjon ang matrix (som kom året etter dark city), hvor orginal matrix var osv... skal ikke si mer i tilfelle du ikke har sett den

sånn, da har jeg nevnt to scifi filmer som jeg synes er knallbra!

Xene

Medlem
11 Okt 2004
651
0
0
Galnes skrev:
Men hvilken film er dette!?

Handlingen er i Kina (mest sannsynlig, kan være Japan, men mener det var kina). Det er to stykker som har reist tilbake i tiden for å redde verden (Hvor mange filmer skjer vel det i? :p).Tror de hadde reist nokså lang tilbake i tid. Men tiden de da er i er selvsagt langt i vår fremtid :) De er ofte på meget stor bygninger, veldig høyt oppe i store deler av filmen. Meget god film, sett den én gang, men kommer ikkje på navnet. Jenta har den mest sinnsyke søte stemmen om det hjelper :p

En av disse.....?
TIME TRAVEL page of ULTIMATE SCIENCE FICTION WEB GUIDE

TwoRE

Medlem
16 Jul 2008
385
0
0
Ser at denne ikke er nevnt:

Heavy Metal, animasjon fra 1981
Heavy Metal (1981)

Fikk en oppfølger i 2000: Heavy Metal 2000
Heavy Metal 2000 (2000)

Spesielt den først blir vel nærmest sett på som en
klassiker / kult-film.

Anbefales i alle fall om du har sansen for sci-fi animasjon.

Revox

Medlem
12 Des 2004
12.101
0
36
tols1 skrev:
Mulig jeg har oversett det i tråden tidligere, men du har jo alltids Total Recall fra 1990. Ikke Arnolds beste, ei heller innen sjangeren men absolutt severdig.

Denne er jo knallbra! Laget av samme produsent som Terminator filmene (Mario Kassar)

Galnes

Medlem
30 Apr 2006
3.462
0
36
35
Xene skrev:

Desverre, min søken fortsetter da likevel :)

Finner den nok til slutt. Om det hjelper var det ingen halvhjerta budsjettfilm. Virket meget godt gjennomført og særlig gammel var den nok heller ikke. Neppe noe særlig eldre enn 2000, kanskje 1999.

The Final Countdown (1980) er en meget god film, lettest å finne under tittelen USS Nimitz - Lost In the Pacific i norske hyller og nettbutikker vil jeg tro.

Xene

Medlem
11 Okt 2004
651
0
0
Revox skrev:
Deep Rising (1998) også en grei "slå ihjel et par timer" film.

Støtter denne. Denne er kjempebra! (men da drar vi kanskje sci-fi kategoristrikken en del... :) )

Edit: Versjonen til play.com ser ut til å bare være i stereo. Noen som vet om en R2-versjon med 5.1?

Starman

Medlem
6 Apr 2006
8.704
0
0
Dette var da en interessant tråd! :-D

Da kan jeg nevne noen sci-fi filmer jeg også. Jeg har bare skummet gjennom tråden, så noen av de jeg lister opp har muligens vært nevnt før her.

*Dark Star (en morsom lavbudsjett kultfilm som kanskje ikke er for alle)
*Mission to Mars
*Solaris
*1984
*Blade Runner
*Star Trek filmene
*Terminator filmene
*Aliens filmene
*I Robot
*Starship Troopers
*Close Encounters of the third kind
*Serenity
*X-men filmene
*Tron
*12 Monkeys
*Avalon
*Brazil
*The Fifth Element
*Robocop
*The Road Warrior
*Independence Day
*Children of men
*Planet of the Apes

Det er sikkert flere jeg synes er bra, men det var disse jeg kom på i farten. :)

aleksander8

Medlem
19 Feb 2007
8.434
0
36
Veldig mye bra der Starman, Det kommer forresten en ny Tron film snart som ser veldig lovende ut!

Gåsehudtrailer:

[youtube]1AwvuirSEAA[/youtube]

Starman

Medlem
6 Apr 2006
8.704
0
0
aleksander8 skrev:
Veldig mye bra der Starman, Det kommer forresten en ny Tron film snart som ser veldig lovende ut!
Ja, jeg vet. Må nok få sett den.

Men for øyeblikket gleder jeg meg mer til den nye Star Trek filmen kommer (på Blu-Ray)! :-D

[YOUTUBE]e3dS5uu4cjE[/YOUTUBE]

..og ikke minst James Cameron's Avatar! :-D :-D

[YOUTUBE]CGs3_1qKl34[/YOUTUBE]