JBL Studio 530 Verdens beste høytaler til 5000 kr?

¨satyrion

Medlem
12 Jan 2011
764
0
0
Sist redigert:

anders911

Medlem
21 Nov 2006
33
0
0
Etter å ha lest innlegget ditt, ble det litt googling... Ser ut som et morsomt kjøp! Iallefall har jeg bestillt et par, sammen med en forsterker jeg også fikk lyst til å prøve; Onkyo a-9010. Satser på å ha det til helga. Takk for flott tips!!

anders911

Medlem
21 Nov 2006
33
0
0
De har dessverre ikke kommet enda. Jeg måtte bestille de fra Tyskland, så håper å ha dem i løpet av uken. Ser foresten ut som det er en utgående modell, ikke vet jeg:cool:

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
2.490
45
48
Veldig , veldig spennende !:) Er det 580 som er storebroren til disse? I så fall ligger det et par på finn;)

Kom med inntrykk!:)

tom001

Medlem
18 Okt 2006
23
0
0
De har dessverre ikke kommet enda. Jeg måtte bestille de fra Tyskland, så håper å ha dem i løpet av uken. Ser foresten ut som det er en utgående modell, ikke vet jeg:cool:
Hvor bestilte du fra? Er nok en utgående modell, i alle fall her i europa. Tror de fortsatt finnes i Japan.

anders911

Medlem
21 Nov 2006
33
0
0
Bestille fra www.elektrowelt24.de. (400€+28€ i frakt) De kom i posten i dag, og har så vidt rukket å sette de opp. Jeg kjøpte også en Onkyo A-9010, som også er rost opp i skyene, så må prøve å få satt det opp skikkelig så fort som mulig.(Venter på stands, bestillt fra en annen nettbutikk.) Førsteinntrykket er meget bra! Lenge siden det har vært så morsomt å høre musikk! Nå er nok ikke jeg den mest erfarne lytteren her inne, men har da hatt en del utstyr opp gjennom årene. Den siste høyttaleren jeg var å hørte på før jeg kjøpte, var B&W CM1 S2, og i mine ører, låter 530 mye bedre. Regner med å få satt opp platespiller og stands like over helga, og gleder meg som en unge!

580 er storebroren, men de hadde ikke den på lager. Jeg skal akkurat til å bestille 520C, som er senterhøyttaleren, i tilfelle jeg får lyst til å bruke de i hjemmekino en gang.(siden det er utgående modell) Ser det ligger noen på ebay england fra Japan, men de var ganske stive i pris. De koster forøvrig 899€ her i Spania hvor jeg bor, men er vanskelig å skaffe.

lifoidua

Medlem
26 Jul 2011
457
0
16
haha beste jeg har sett! :)

[video=youtube;OAJavBmoAaQ]https://www.youtube.com/watch?v=OAJavBmoAaQ[/video]

lifoidua

Medlem
26 Jul 2011
457
0
16
Fikk hentet og prøvd høytalerene ett par timer i dag.
Har testet de opp mot B&W CM8. Yamaha 3068 med Nad M25 i biamp ble brukt som forsterkere. Kjørte Yamaha`n i puredirect.
Har kun prøvd de på musikk.

Første inntrykket er fantastisk! Diskanten er mer tilstede og bassen går dypere og høyere en på CM8.
Er nesten som jeg tok av meg hørselsvern. Det blir morro og høre når de er mer innspillt. :D

Vedlegg

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
2.490
45
48
Fikk hentet og prøvd høytalerene ett par timer i dag.
Har testet de opp mot B&W CM8. Yamaha 3068 med Nad M25 i biamp ble brukt som forsterkere. Kjørte Yamaha`n i puredirect.
Har kun prøvd de på musikk.

Første inntrykket er fantastisk! Diskanten er mer tilstede og bassen går dypere og høyere en på CM8.
Er nesten som jeg tok av meg hørselsvern. Det blir morro og høre når de er mer innspillt. :D
Det høres jo veldig bra ut !:) Hvor bor du ? Hadde vært moro og hørt disse. B&W CM8 spiller jo i utgangspunktet ikke så dypt, men er jo fortsatt 2 stk 5" elementer og større kabinett.

Spennende!

lifoidua

Medlem
26 Jul 2011
457
0
16
Det høres jo veldig bra ut !:) Hvor bor du ? Hadde vært moro og hørt disse. B&W CM8 spiller jo i utgangspunktet ikke så dypt, men er jo fortsatt 2 stk 5" elementer og større kabinett.

Spennende!
Ja jeg trodde de skulle være bra, men ikke så bra! :D Jeg bor på Voss, så er bare til å komme på lytting viss du er området.

anders911

Medlem
21 Nov 2006
33
0
0
Nå ble jeg lettet;) Mine har blitt bare bedre og bedre. Liveinnspillinger på vinyl er helt vannvittig bra!

Jobla

Medlem
7 Mar 2013
195
0
0
Artig å se at Studio 5 nesten sku bli retro for å bli oppdaget her. :)

Ryktene jeg fikk fra Soundgarden var at de ga opp serien pga dårlig salg og tilbakemeldinger på designet, er nok litt elsk/hat?

Har nå hatt 580 front, 520C, 550P sub med Studio 130 bak noen år nå. Fant tråden da jeg ikke helt klarer gi slipp på å få 530 bak selvom de er litt store, so be it! Så jeg håper å finne noe brukt.

Jeg har ikke så mye referanser innen hifi men er selvfølgelig kjempefornøyd. Målet mitt var å kunne kombinere kino og stereo og det føler jeg funker. Mye er blitt sagt, lav delefrekvens tenker jeg er naturlig med en sånn kompresjonsdriver. Følsomhet for bakvegg må jo nevnes.
De må virkelig spilles inn! Jeg hadde aldri trodd det sku være så kritisk men jeg sleit skikkelig til å begynne med og var mildt sagt skuffet over det skrikende hornet som ikke var på nett med mid what so ever. Men det ble veldig bra. Hadde jeg visst bedre hadde jeg satt de opp samlet i motfase for å få kjørt seg litt over en periode.

Hører gjerne om erfaringer med å tune de til sub'en. Blir aldri helt enig med meg selv der. Nå bor jeg i leilighet så blir for det meste bare litt kino LFE uansett men artig likevel. :D

Finnes jo 590 også. Hørte på de og vurderte de, låter utrolig stort, åpen og fint men de er fysisk noen vanvittig svære kasser. Hornet blir jo tilsvarende stort og gjør en forskjell selvom driverne er de samme i hele serien.

Sist redigert: