Jan B's Atmos/DTS:X/Auro 3D stuekino.

Jan B

Medlem
13 Jan 2012
2.355
11
38
Fant et par SI18HT mk1 på Finn, så slo til :)
240810

Disse vil bli brukt til nearfield bak sofaen. De var med DIYSG 120L kasser med skikkelige hjul, så her var det bare plug and play :)

Legger de ned, så kom de så nære som det er mulig..
240811

Var visstnok en på forumet her som bygde disse i sin tid :)

Sist redigert:
  • Like
Reactions: Electra and Torolan

Jan B

Medlem
13 Jan 2012
2.355
11
38
Vel, da tror jeg det skal funke med taktil respons for en stund:

240824

Alt dette er under sofa setet :) 1x Si18HT rett bak setet, 2x2 Crowson motion actuatorer i stacked config, og 2x Buttkickers, alt dette montert på myke Hudson Hifi silicone isolatorer, og matet med 2 Inuke 6000 amper :)

Funker dette ;)

knutarn

Medlem
30 Sep 2010
143
9
18
Fikk gjort ferdig stacking prosjektet. Sofaen er opp-ned på bildet her da, men rekkeølgen er: gulv> MA nr1> spacer plate> MA nr2> plattform som sofaen er festet til. Dette bygger 5cm mer enn 1 lag, så må lage et trinn å ha foran sofaen, ellers dingler beina i lufta, hehe.

Monterte buttkickerne også mens jeg holdt på. Blir mye greier.

Med stackinga fikk jeg rom til a senke BK’ene lengre ned, da de tok litt i chassiet til setene.

Komplisert, men ferdig.

Sofaen på plass igjen.

Mye moro på dette bildet, hehe.

For å få testet 1 vs 2 lag, koblet jeg 3 i serie på hver kanal på NU6K’en og dette ble da 24 ohm !! så jeg maxer ut ampen.
Men jeg fikk testet, og det er en massiv forskjell mellom 1 og 2 lag, som jeg trodde, og dette merkes jo mest på lave frekvenser, akkurat som planlagt :)

Så jeg trenger mer amp ;)

Men jeg har faktisk en til amp liggende... skulle tro det var planlagt, hehe.
Vurderer og sette noe i sofaen her også, er det vert det? hvordan koble opp 2 stk sofa ristere? xD