uGn skrev:eller kommer det i en svæær pose?
Blir vel omtrent som å kjøpe ved, billigst å velge store sekker!
uGn skrev:eller kommer det i en svæær pose?
uGn skrev:Ser at prisen på 1kg er "lik" prisen for 250g, altså at man ikke får noe rabatt av noe slag for å kjøpe større kvanta.
Kommer den da i 4 x 250g ? eller kommer det i en svæær pose?
uGn skrev:Hvor langt er et tau?
Litt vanskelig å komme med noe generelt svar, enklere å begynne med: Hvordan lager du kaffen?
Cappucino osv er espressobaserte drinker som man gjerne bruker espressobrente bønner mens til vanlig kaffe bruker man gjerne en litt lysere/mildere brente bønner.
Så mange variabler som avgjør, og som med alt annet: personlige preferanser.
Kan anbefalle Jacobsen & Svart Kaffebrenneri Trondheim - Kaffebønner
Personlig er jeg glad i en litt lys kaffe, så i hungersnødtider er dette en fast reservekaffe:
![]()
uGn skrev:Nå lager ikke den maskinen 'vanlig kaffe', men en variant kalt Lungo.
Det er da en espressobasert kaffe.
Bare å prøve seg fram, du får oftest mye bedre resultat med ferske bønner og med et lite snev av struktur på rengjøring av maskinen![]()
hsvendse skrev:Har noen prøvd LAVAZZA Crema E Aroma?
uGn skrev:Personlig er jeg glad i en litt lys kaffe, så i hungersnødtider er dette en fast reservekaffe:
Enig - når det gjelder kaffe.Supertramp skrev:"Best før" forteller meg absolutt ingenting![]()
hsvendse skrev:hvor får en kjøpt de billigste kaffebønner?
hsvendse skrev:Bør en helle kaffen fra hele bønner og kaffemaskin gjennom et kaffefilter før en drikker den?
Filterkaffe er sunnest - Helse-forbruk-og-livsstil - NRK
uGn skrev:Blir som å fjerne alt fettet fra ribba før man steker den.. never!
Alt er farlig idag uansett hvordan man vrir og vender på det, nåde den som prøver å frata meg kaffe eller bacon!