RoKo skrev:
HALLO....!!!!
Hva slags pris er DETTE da? :shock:
DRIT billig, spør du meg!
Nær 70% rabatt!
Kun denne helgen!
Elkjøp - C3 espressomaskin
Da var C3'n i hus!
Vet ikke helt hvor smart det var å starte testingen rundt 11-tiden, men gutter er gutter og når nye elektriske duppedingser kommer i hus så må de jo testes.
Etter å ha lest igjennom store deler av tråden her og studert bruksanvisningen så må jeg si at det allerede er en bra oppgradering fra trakteren vi hadde før og trakteren vi har på jobben.
Må nok prøve ut litt forskjellige bønner, kjøpte en liten pose med blå java hele bønner siden den ikke er så altfor stivt priset og sikkert en grei start.
Skjønte fort at man ikke får -ekspresso- i denne maskinen, men det har heller aldri vært det store målet mitt
Dro også med meg en rød Zoega mollbergs blanding, mener denne kom bedre ut enn de blå javaene nå i kveld. Men det må nok mer testing og finjustering til.
Zoegaen ligger nå i sin orginalplast i en lufttett tupperware-boks, er det kurrant oppbevaring av ferdigmalt kaffe?
Også lurer jeg på følgende, det står slik i manualen:
"This machine has a PRE-BREWING process which adds a small quantity of water to the ground coffee before brewing. This process moistens the ground coffee therefore obtaining it's full flavor and brings out a rich coffee taste"
Er det noe som er vanlig og ev. å anbefalle?
Når jeg fikk stilt kaffen sterk nok så må jeg si meg fornøyd, men som sagt, flere bønner skal testes og må prøve å sammenligne bønner med ferdigmalt for å sjekke 'kvaliteten' på kverna i maskinen.