Kjøpte meg i dag en helautomatisk kaffemaskin for første gang, og har overhode ingen erfaringer med slike maskiner, grunnen til at valgte å prøve en slik maskin, er min gode erfaring med dolce-gusto kapsel maskin, der jeg særlig setter pris på den sorte espressokapselen, men med mitt forbruk av kaffe kan en slik kapselmaskin bli litt for kostbar i lengden, og den espressokapselen jeg nevnte lager bare 40ml kaffe.
Jeg kjøpte den nye kaffemaskinen (miele cm5100) og kaffen på lefdal, posen med bønner er av type (NOIR:cafe creme) de første koppene jeg lagde kastet jeg rett i vasken, deretter lagde jeg espresso kaffe (liten kopp på kaffemaskinen), denne var etter min og andres smak noe for sterk på smak, jeg lagde da en vanlig kopp kaffe (stor kopp på maskinen) da ble kaffen fantastisk god

Problemet nå er at kaffen har blir svakere etter å ha laget flere "store" kopper, og kaffen er nå blitt for tynn, så jeg har havnet litt i samme dilemma som "jenzemann".
Jeg skal prøve og gjøre noen endringer på maleforholdet på maskinen, og se om dette hjelper.
Men for denne gang har jeg drukket alt for mye kaffe, og får bruke de neste dagene til å finne ut mer..
Er det andre som har erfaringer med denne maskinen?