Ivaols hjemmekino 2.0

Ivaols

Medlem
20 Feb 2005
4.472
16
38
Det skal sies at før jeg kan gå for prosessor trenger jeg 6 forsterker kanaler til som receivere driver nå. 4 Atmos pluss surround bak. Må ha XLR kobling og nok krefter men ellers ikke veldig kravstor til de kanalene.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.851
68
48
Ja det baller fort på seg dessverre

Sent from my iPhone using Tapatalk

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.206
290
83
Det skal sies at før jeg kan gå for prosessor trenger jeg 6 forsterker kanaler til som receivere driver nå. 4 Atmos pluss surround bak. Må ha XLR kobling og nok krefter men ellers ikke veldig kravstor til de kanalene.
Bare et forslag, jeg har justert inn 4-5stk anlegg med disse ampene, og kan si at bedre en dette får du ikke for så lite penger. Disse har jeg spilt på høyttalere med dobble 12" og de spiller meget så greit. Har også testet de på horna her hjemme og det var lite støy. DSP er også helt grei og gjør en fin jobb.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Ivaols

Medlem
20 Feb 2005
4.472
16
38
Bare et forslag, jeg har justert inn 4-5stk anlegg med disse ampene, og kan si at bedre en dette får du ikke for så lite penger. Disse har jeg spilt på høyttalere med dobble 12" og de spiller meget så greit. Har også testet de på horna her hjemme og det var lite støy. DSP er også helt grei og gjør en fin jobb.

Jøss, den har jeg ikke fått med meg. Ser mer enn god nok ut. Trenger ikke DSP men det skader ikke at det er der.

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.206
290
83
Jøss, den har jeg ikke fått med meg. Ser mer enn god nok ut. Trenger ikke DSP men det skader ikke at det er der.
Nei, den er meget grei, veldig lite viftestøy også fra den. Jeg pisket den for å si det sånn og likevell var det stille.

• Like
Reactions: Ivaols

Ivaols

Medlem
20 Feb 2005
4.472
16
38
Jepp, altså der er bare å stikke på plass noen ledninger, som å klappe sammen en pc egentlig.

Interessant. Skal se mer på det. Har du skissert noe sted hva du har gjort og brukt av deler og kabinett?

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.206
290
83
Interessant. Skal se mer på det. Har du skissert noe sted hva du har gjort og brukt av deler og kabinett?
Jeg har kjøpt kabinett fra modushop :

Kabler og koblinger kjøper du med forsterker, kommer som et lite tillegg.
Speakon og XLR må du ordne selv.

Jeg har 4 forsterkere i et kabinett, det skal legges til at mine ble ikke satt sammen av meg, da jeg hadde dårlig med tid og var i slutt fasen med bygge prosjektet og hadde en deadline. Jeg hadde nok bygd de i to kabinett i dag dersom jeg skulle gjort omigjen. Men han som bygde den for meg har tilgang til laser kutter og fikk kutet til plexiglass for å skille kabler internt, siden det ble så trangt. Det ser veldig fint ut og tilsammenligning med eks. NORD ACOUSTICS som ser ut som det er bygd i fylla en god lørdag.

Nord :
Capture.JPG

Anaview DIY

IMG_20181207_170607.jpg

IMG_20181207_170127.jpg

IMG_20181207_170131.jpg

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.206
290
83
Bare hyggelig.

AMS 1000 som jeg har er gått ut av produksjon, litt usikker på det men mener jeg leste det en plass.
Anaview kan kjøpes herfra :

Jeg kjøpte mine via en bekjent som hadde kjøpt inn 15-20stk men han er tom nå.

Ivaols

Medlem
20 Feb 2005
4.472
16
38
Mens jeg funderer på valg av forsterker til 6 kanaler fikset jeg morkent oppheng. Ganske enkel jobb så hvis limet holder og det er tett monteres elementet tilbake i morgen.

Vedlegg

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.206
290
83
Mens jeg funderer på valg av forsterker til 6 kanaler fikset jeg morkent oppheng. Ganske enkel jobb så hvis limet holder og det er tett monteres elementet tilbake i morgen.
Jeg bruker kontakt lim og spiller med de etter 20 minutt . Men du har lagt kanten på utsiden? Den skal på innsiden.. Mulig bilder lyver.

Ivaols

Medlem
20 Feb 2005
4.472
16
38
Jeg bruker kontakt lim og spiller med de etter 20 minutt . Men du har lagt kanten på utsiden? Den skal på innsiden.. Mulig bilder lyver.

Så tre videoer på YouTube først. Der festet de på innsiden så da gjorde jeg det uten å tenke mer over den saken. Hører jeg ikke noe forskjell lar jeg det være sånn, heldigvis bare surround høyttalere 🙄

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.206
290
83
Så tre videoer på YouTube først. Der festet de på innsiden så da gjorde jeg det uten å tenke mer over den saken. Hører jeg ikke noe forskjell lar jeg det være sånn, heldigvis bare surround høyttalere
Ja, du mener utsiden ? Altså du skulle brettet kanten og limt på innsiden. Du har egentlig endret parametere på driveren nå og endret en del på det. Men du kan jo ta en måling av driveren nærfelts og sammenligne med en av de andre . Som du sier også de blir sikkert delt av høyt å brukes bare til surround.

Ivaols

Medlem
20 Feb 2005
4.472
16
38
Ja, du mener utsiden ? Altså du skulle brettet kanten og limt på innsiden. Du har egentlig endret parametere på driveren nå og endret en del på det. Men du kan jo ta en måling av driveren nærfelts og sammenligne med en av de andre . Som du sier også de blir sikkert delt av høyt å brukes bare til surround.

Innsiden, utsiden? Det er i hvertfall innendørs 😁 Kanten ligger på innsiden av membranen, altså synlig (i motsetning til på utsiden eller baksiden og ikke synlig). Deler til sub på 100hz, har ikke peiling hva denne bommen medfører.

• Like
Reactions: sven.o and Karmann

Ivaols

Medlem
20 Feb 2005
4.472
16
38
Monterte elementet i går og fikk tilbake 3 db gain tap som oppstod på grunn av hullene i gummiopphenget. Hørtes helt topp ut som surround høyttaler så jeg gjør ikke mer ut av det.

Da er jeg tilbake til jakten på 6 kanalers effekt med balanserte innganger før neste skritt er ny prosessor for å få bukt med støy.

Er det noen som har vært borti feilsøking for å redusere brum/støy/sus er de hjertelig velkommen på besøk 😄