ISF "referanse blu-ray"

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
5.755
0
0
Fikk den i går, så det gikk nesten 14 dager. Når man får beskjed om 1 mnd. levering å får den etter halve tiden er det veldig bra :)

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.107
94
48
53
Jessheim
Cappuccino skrev:
Fikk sett denne filmen på den nye M.150 LED projektoren fra Sim2 i går, og også side om side med Nero 3D-2 projektoren fra samme leverandør. Med både materiale og projektorer av høy klasse ble hele seansen en meget imponerende opplevelse. Artig også å få sett 3D både fra LED og DLP.

Uten tvil en flott opplevelse. Sim2 er svært gode på kalibrering. Alle projektorene deres blir individuelt kalibrert på fabrikken.
Begge projektorene er forøvrig DLP-projektorer. LED blir bare brukt som lyskilde i M.150, akkurat som UHP-lampen er lyskilde i Nero 3D.

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
39
Nord-Trøndelag
Bekreftelse fra flere at den er sonefri blu-ray fra Amazone.com (usa) ???

Glem det. Får ikke kjøpe den fra Amazone.com tydeligvis

Supert... Amazone uk sender heller ikke filmen.

Så hvor kan en faktisk skaffe seg denne The art of flight på Blu-Ray ??? ( Sone B )

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.107
94
48
53
Jessheim
Du finner ikke denne i sone B, av den enkle grunn at det ikke finnes noen soneinndeling på den.
Hva skulle motivasjonen for soneinndeling være? Dette er jo ikke en kommersiell kinofilm med forskjellig release dato rundt i verden, og det ville jo vært (økonomisk) idioti å produsere den i forskjellige utgaver.

Kjøp den der den er billigst, og ikke tenk på sone, da denne er sonefri.

Amazon.com selger denne, og sender over hele verden : Amazon.com: Art of Flight DVD BD: Travis Rice, John Jackson, Mark Landvik, Scotty Lago, Jake Blauvelt, Nicolas Muller, Gigi Ruf, DCP and Pat Moore, Brain Farm /Digital Forces: Movies & TV
Inkludert frakt havner den på 197 kroner, med dagens kurs

Skåra1

Medlem
4 Mar 2010
509
1
18
Sandnes
Kjøpte den på Action Sports Videos for den nette sum av 174NOK ferdig levert i postkassen, har aldri handlet der før, men må si meg storfonøyd, super service fra de karene!

Var litt skeptisk en stund for det skjedde ikke noe på en ukes tid, selv om jeg hadde fått bekreftelse på mail at den var bestilt, men penger var heller ikke trukket fra kontoen min...
Plutselig en kveld ringte mobilen med et fryktelig langt og skummelt nummer:???:
Men det viste seg å være en hyggelig americaner som sa at visakortet mitt ikke var gyldig, det viste seg at jeg hadde prestert å slått inn et feil siffer på utløpsdatoen:oops:

Fikk ordnet opp i det over telefon så vips, på noen dager så lå den i postkassen!:mrgreen:

gpt33

Medlem
13 Jun 2004
5.520
0
36
Trondheim
Art of Flight har gått noen runder i spillern.
Lyd og bilde er av topp kvalitet,som nevnt er jo dolby intro'n verdt hele prisen.

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
39
Nord-Trøndelag
gpt33 skrev:
Art of Flight har gått noen runder i spillern.
Lyd og bilde er av topp kvalitet,som nevnt er jo dolby intro'n verdt hele prisen.

Hmm, håper jeg er heldig med shippingen så den kommer raskt frem til sin eier :-D hehe

Mmm, Introer :)

gpt33

Medlem
13 Jun 2004
5.520
0
36
Trondheim
harman/kardon skrev:
Hmm, håper jeg er heldig med shippingen så den kommer raskt frem til sin eier :-D hehe

Mmm, Introer :)

Bare å glede seg. Jeg kunne ikke vente med å få den i hus,så jeg kjøpte den på Swag i Trondheim. Mener å huske den kostet 229,-

Den Dolby intro'n trøkker godt med bare en SVS tube,så blir nok en ny runde når jeg får koblet opp og kalibrert tube nr 2.
Må bare få hengt opp presence kanalene......

vegardxf

Medlem
23 Okt 2005
895
14
18
32
Ørsta, Møre og Romsdal
endte nå opp med og bestille denne jeg og... er så mange gode omtaler om den, og siden jeg liker og se på slik sport bør dette bli en god opplevelse som er verdt og invistere i når man egentlig ikke har penger til og bruke på slikt :)

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
5.755
0
0
Fikk sett litt av denne i går. Veldig bra lyd og bilde. Bare Dolby introen er verdt pengene:)

AnaXyd

Medlem
30 Nov 2006
2.157
0
0
Art of Flight, worth it! Bør være i enhver entusiast sin samling! :)

(Dolby introen er min faste demo nå!)

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.362
193
63
42
www.avforum.no
...har sett litt kort på den nå, og må si meg enig i at dette virkelig er av referansekvalitet. Den starten med helikopteret i slow-motion er jo helt sinnsykt fet bl.a... ;)

AnaXyd

Medlem
30 Nov 2006
2.157
0
0
Den scenen du nevner lygren, der blafrer det i buksebeina så det holder! Det er herlig! Skulle gjerne sett en spektroanalyse av den scena, tipper det ligger mye godsaker rundt 10hz der! :)

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
39
Nord-Trøndelag
2. gangen den spilles av nå :)

Den Dolby starten er rimelig digg.

Og nå til ære for denne filmen er sub/lfe hevet til + 1 dB og nå romler det og dunker godt :)

Gleder meg til og kunne se denne når ny tvn kommer :)

Men nå... back to more deepbass massage ;-)

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
Prøver og få tak i Art of flight, men Amazon (prøvd co.uk og .com) skal være vrange idag og nekter og sende denne til norge.

Kan ikke si jeg finner den i noen norske butikker jeg kjenner til (kjenner ikke så mange)

Noen som har et tips ?

Mulig det går fra Amazon.de (skulle ønske jeg hadde fulgt litt bedre med i tysk timene...)
Ser ut som det gikk :p

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.107
94
48
53
Jessheim
Joel Silver med nytt anbefalt referansemateriale for forhandlere og kalibratører.

"The Art of Flight" Represents State-of-the-Art Blu-ray

By Robert Archer, January 24, 2012

It's amazing how driven audio and video enthusiasts are to find the next great audiophile recording or reference-level video release.

Joel Silver is president and founder of the Imaging Science Foundation (ISF), and a massive home theater enthusiast. So it's not surprising when he says that custom installers have to know about a specific video because its quality is so good.

Silver's latest video recommendation is The Art of Flight, and according to the industry's leading video authority, this Blu-ray is the newest ISF reference disc for sound and picture quality in a home video release.

The Art of Flight is a documentary from Red Bull Media House and Brain Farm Digital Cinema that follows the exploits of extreme snowboarders Travis Rice and his friends as they tackle some of the most mountainous terrain in the world.

Silver notes that the video was edited in post production using Dolby Laboratories' PRM-4200 Professional Reference Monitor that employs the company's Dual-Modulation Display Technology. He adds that it was released with a dynamic Dolby TrueHD 7.1 soundtrack.

Silver says that Dolby's new display and companion display technology is truly state-of-the-art, and that because of the monitor's capabilities the post-production team was able to create one of the best-looking Blu-ray videos ever released. "Dolby flexed its muscle with this disc," he says. "Dolby used the disc at CES [International Consumer Electronics Show] and I'm using it at my house. Right now if you visit me, you'll get a glass of wine and this video on my screen."

Narrowing down his choices of what scenes he suggests to use as demo content was not easy. Silver points out that everything about the video is good, but he mentions the fourth chapter is a good place to start. "Chapter four has a chopper and a plane that are dropping the extreme snowboarders onto a mountain peak," he explains. "At this point, make sure you have enough light output on your video and a good audio system that can handle low-end content. It is a rare system that can handle these elements. Look at the contrast and listen to the sound ... the color saturation."

Emphatically, Silver summarizes The Art of Flight by saying, "there isn't a bad part on this disc. This is a 7.1 production done on a state-of-the-art monitor with great camera work ... this disc has it all. I don't know of any Blu-ray discs that look this good; this is what Blu-ray discs are supposed to look and sound like.

"Dealers have to have this disc, I'm not even a snowboarder, but it makes me want to jump on a snowboard."