Intouchables

Kjeksen

Medlem
20 Nov 2005
2.274
0
0

Ble dratt med litt fyllesyk og fullstendig uten forventning på kino igår kveld på De Urørlige (Intouchables), og ble deretter fullstendig lamslått av hvor fantastisk bra denne filmen var.

Kort fortalt handler den om en styrtrik mann som er blitt lam fra halsen og ned, som ansetter en litt motvillig halvkriminell fyr til å være hans personlige "pleier". En kulturkræsj av dimensjoner, mao.

Filmen traff meg dypt i hjerterota. Humoren er menneskelig, ekte og hendelsene føles så utrolig bra. Selv de triste øyeblikkene røsker ordentlig tak i en. Musikken er perfekt utvalgt og løfter filmen. Skuespillerprestasjonene er noe av det bedre jeg har sett. Filmen dro meg inn fra første sekund og føltes aldri kjedelig. I ettertid sitter jeg fortsatt å tenker på filmen, gleden den gav meg...og en liten tåre i øyekroken nå og da.

Jeg anbefaler denne på det sterkeste, rett og slett en av de beste filmene jeg har sett på år og dag. Se den på lerretet mens du enda kan, eller kos deg med den hjemme når du/dere har mulighet.

Makan til film. Jeg gir den 10/10 og kommer garantert til å se den flere ganger.

Trailer: The Intouchables Official Trailer #1 (2012) HD Movie - YouTube

Vedlegg

JosRuu

Medlem
30 Jul 2010
3.849
0
0
Østre Toten
Fransk film!! var det første jeg tenkte da jeg så coveret på denne og gikk glatt forbi. Så leste jeg anmeldelsen din og så ett par trailere på nett så tenkte jeg at får vel gi den en sjangs så jeg og frua benket oss ned og så den nå i kveld. Og jøss, for en overaskelse! Denne glir glatt inn på topp 3 lista over bra filmer!

Det var en eneste negativ ting om denne filmen, den er ALTFOR kort med sine 2 timer! Neste gang skal jeg ikke gå forbi en tilsynelatende kjedelig film så fort...:)

Tigerberget

Medlem
18 Jan 2007
5.413
0
0
GJEEESP..

Makan til oppskrytt film.
Liker du forutsigbare søvndyssende filmer så løp og kjøp.
Måtte slite for å holde meg våken.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
44.847
65
48
41
www.avforum.no
Helt grei. Ganske basic story egentlig, og litt overspill kanskje... Ble imidlertid godt underholdt, fikk sympati med både "rikingen" og "duden", så den funket jo. Typisk 7 av 10 etter mitt syn, vi snakker liksom ikke Frihetens Regn-nivå (men hva er vel det...?) her som jo en makskarakter gjerne bør indikere! :)