Internettradio vil jeg ha, men

skorob

Medlem
7 Sep 2003
22.683
0
0
Ellers fungerer jo Squeezebox touch ypperlig til å streame internettradio.. samt den har jo mange andre fine funksjoner også (som å streame lokal musikk du har på PC eller disk, eller koble opp mot spotify (krever premium kontor der)).

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
11.452
0
36
skorob skrev:
Ellers fungerer jo Squeezebox touch ypperlig til å streame internettradio.. samt den har jo mange andre fine funksjoner også (som å streame lokal musikk du har på PC eller disk, eller koble opp mot spotify (krever premium kontor der)).
Men problemet er at når du får det ut på et skikkelig anlegg hører du godt hvor elendig kvalitet det er på mye av det som sendes som. f.eks P4 som jeg hører på mye som "bakgrunnsstøy". Her foretrekker jeg faktisk Dab radioen på kjøkkenet (Sangean DDR3).

Er det noen internett radio kanaler som sender med bra kvalitet ?

Fahnsen

Medlem
27 Mar 2009
6.671
0
0
Ingeniør'n skrev:
Er det noen internett radio kanaler som sender med bra kvalitet ?
Noen, ikke mange. De fleste tilpasser seg begrenset båndbredde.

Selv ville jeg ikke kjøpt en ren Internett-radio, men en kombinert med DAB/DAB+ (og evt FM -- men FM forsvinner jo endelig om noen år).

Det finnes mange slike, i ulike prisklasser. Noen er rene tunere, beregnet på å kobles til musikkanlegg. De rimeligere typene kalles av og til "adaptere" heller enn "tunere".

Pinell iConnect er verdt å se på. Har både analog/RCA og digital/optisk utgang. Pass på at det er en ny modell, med RJ45-kontakt til kablet nett.

Antares

Medlem
26 Feb 2007
783
0
0
Takker for gode informative svar:)! Det er jo nettopp slike produkter jeg har lett etter. Googlet og fant Pinell adapteret, og det har jo alt, og prisen ift. eks Logitech touch er jo god. tror kanskje det blir et sånt... har ikke tenkt på at lyden kan være dårlig på nettradio..., men Pinell har jo DAB, så da kan man vel høre digitalt? (har forøvrig et DAB adapter fra Revo allerede, men det er jo Internettradio jeg savner, og at den kan streame er jo en stor fordel)

XITEC

Medlem
10 Aug 2010
59
0
0
Jeg har en Maximum MR-2000, den har dab, nettradio og fm. Har rca og optiske og coax utganger. Denne funker fint hittil, skal oppgradere med en dac snart da jeg ikke har optisk eller coax i forsterkeren min.
Sjekk på satelitt1.no