Internet radio som kan bruke RADIOGUIDE.FM

xlarge2

Medlem
21 Sep 2017
9
0
0
Jeg er begeistret bruker av Radioguide.FM hvor det er utrolig lett å finne frem til internetradio-stasjoner. De er sortert pr land type musikk osv. Dette funker utmerket på pc.
Men når jeg egentlig ønsker meg en internet-radio som kan bruke wifi for å komme på internet så ser jeg ikke hvordan min foretrukne Radioguide.Fm kan brukes. Et eksempel er Revo superconnect https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/radio/revo-superconnectwalnutsilver/213757.11604/

Radioguide.FM er her http://www.radioguide.fm/internet-radio-norway/radiohaugaland

Det jeg lurer på og leter etter er altså en bærbar radio som kan tas ut på terrassen, men fortsatt bruke wifi og internet og hvor appen for Radioguide.FM kan brukes. Hjelp!

muuh

Medlem
10 Jun 2008
1.188
0
36
aldri hørt om radioguide.fm, men ser at jeg får inn veldig mange flere norske kanaler på min gamle squeezebox radio jeg har på badet, enn det som kommer opp i radioguide.fm.
så ville sett på hvilke løsninger som faktisk er tilgjengelig på markedet som integrerte løsninger i fysiske internett radioer og studert disse nærmere..

xlarge2

Medlem
21 Sep 2017
9
0
0
Finnes det noen god oversikt over alle norske internetradio-stasjoner?

Den internetradio jeg trenger bør helst ha forhåndsinnstilling/lett oversikt over mange stasjoner og den må være bærbar.

Bedda

Medlem
17 Jan 2004
910
0
16
41
Hei

Har du prøvd TuneIn Radio? Den får du som app på tlf (kanskje pc også). Koble til med blåtann så er du oppe og går ganske kjapt.
Jeg bruker den synes den virker kanonbra.

xlarge2

Medlem
21 Sep 2017
9
0
0
Tunein ser interessant ut på pc og selvfølgelig hvis en bare skal streame til blåtann høyttaler, men det var egentlig ikke det jeg søkte etter.

Og det er jo litt overkill å anskaffe seg en kostbar internet radio hvis en allikevel må bruke pc/mobil/pad for å bruke den til internet. Det jeg tenkte på var å ha alt i selve radioen.

Brusveen

Medlem
13 Mai 2010
2.546
0
0
Voss
Ser det er en stund siden du spurte men om du ikkje har funnet noe gode løsninger så ville jeg tatt en titt på sonos dem har tunein som standar på sit system også kan du som bonus kjøpe flere høytalere og koble dem sammen så du får lyd i flere rom, har selv en sonos one og lyden i den er top notch :)