Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :)

Etaten

Medlem
16 Nov 2004
2.090
0
0
avforum.no
Neida, man er da innom :) I dag står det innkjøp av sykkel på programmet :D Tråsykkel i denne omgang, også blir det innkjøp av motorsykkel en gang innen 2011... Men har kommet så langt ut i året, at en like så godt kan vente til vinterprisene er der... Så kan en gjøre ett godt kjøp, samtidig glede seg til neste vår... ;)

Ellers så har det vært bilferie på meg i sommer.... Rundt i Europa.... Ferie del II blir en tur til sydlige strøk, muligens i månedsskiftet aug/sept :)

Håper dere alle sammen har hatt en fin sommer, til tross for de tragiske hendelsene.....

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
teddytusen skrev:
Ekstremister av alle slag har jeg store problemer med. Være seg islamister, kristne eller hifi-snobber. ;)

:mrgreen:

Ble i humør av den oppe i bua, men det ble helt klart at nye høyttalere nok må inn, selv om det hørest greit ut på moderat nivåer.
Må bare komme litt på føttene etter oppussingen, har ikke fått endelig regning fra trikkeren enda heller, bare A-konto på litt over 90k til nå...

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
Har ornet seg nå. Kilkenney og påfølgende raud raud vin :)

Di Derre med Aure Frukt og Tobakk hjelper faktisk det også mens vi venter på krimen :)

PS! Enda syntes fyren det var "litt lite bass" så vi dro på 4-5 dB mellom 40 og 125Hz, slik at det ble litt fart med Garth Brooks og Shanya Twain også ;)

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
Begynner å frykte at det blir reprise på sommeren i fjor. Da er det iallefall prioritert å legge ekstra isolasjon på loftet, beising av hus og terrasse blir liksom ikke helt det samme når det snør og hagler. Og de som breker om global oppvarming kan ta sg en bolle.

svennand

Medlem
30 Nov 2004
3.001
0
0
37
LogB.no skrev:
Nå er det "skallet/finish" som skal på så etterhvert blir det litt bilder :) Om ikke lenge er kjøkkenet på plass og da blir det mer tid til kinoen -Da blir det masse k-rør bilder osv :)

Uff K-rør... Jeg endte opp med å bruke gode 200m med 16mm og 25m med 32mm på kinorommet alene (7.1)...

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
Har en mistanke om at disse designergeniene ikke har fått med seg at verden har en del standarder. Har begynt å ta med meg et eller annet å måle med når jeg skal se på slikt.

Formen er litt bedre, så nå er bakenden på forsterkerprosjektet ferdig :)
attachment.php

Vedlegg

• IMG_20121007_141440.jpg
    IMG_20121007_141440.jpg
    163,2 KB · Sett: 25

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
Til dere som enda ikke er ferdige med å formere dere så anbefaler jeg guttebarn fremfor pikebarn. de fleste av det mannlige kjønn holder seg unna neglelakk, og derved også neglelakkfjerner som i isenkramhandelen går under navnet aceton. Egner seg svært dårlig på stuebord og nye voksduker... Gudene må hvite hva jentebarnet skal ødelegge neste gang hun skal dandere fingrene :evil:

Etaten

Medlem
16 Nov 2004
2.090
0
0
avforum.no
Hei på dere folkens :)

Interessant... Kjøpte ett oppsett med Dali Concept 6 som fronthøyttalere til ett kinorom. tok en liten test nå i kveld, og lot mine store og trofaste Jamo Classic 10 vike plassen på stua.. Daliene har til min overraskelse ikke noe å stille opp med kontra de gode gamle Jamo Classic 10...

Nå er dette uten aktiv sub til da, men de har virkelig ikke noe å stille opp med opp i mot Jamo Classic 10...

La ved noen bilder, helt fra det håpløse minimalistiske forsøket når jeg holdt på å flytte inn, videre bilder når Daliene er i bruk, Jamoene i bruk, og til slutt ett bilde av Dali vs Jamo i utseende og størrelse..

Vedlegg

• DSC_0019.jpg
    DSC_0019.jpg
    414,3 KB · Sett: 11
  • DSC_0956.jpg
    DSC_0956.jpg
    584,5 KB · Sett: 15
  • DSC_0163.jpg
    DSC_0163.jpg
    602 KB · Sett: 12
  • DSC_0123.jpg
    DSC_0123.jpg
    965,2 KB · Sett: 12

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Svenn-Andre...gidder du å legge ut litt mindre bilder når du legger ut? :) Pretty please? ;)

Heller i retning av å gjøre det flere har gjort med inConcert Miles. Avlaste TPL-150H med en dedikert mellomtone. BEF har gått for 12G40 (om jeg husker riktig) og Jim Gore (Ian) på avforums.co.za gikk for en 10" fra Beyma. Selv Tangen har i det siste gitt uttrykk for at TPL-150H låter absolutt best om den blir delt mellom 1500-2000hz et sted. Syns det låter noe anstrengt ved veldig høye lydnivåer. Eneste er at jeg trives godt med å ha passivt filter da...

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Her har det vært en travel uke. 4 av 5 har hatt omgangssyken. Jeg trodde jeg slapp unna, men fikk det i går ettermiddag og sliter enda. Fikk eldstemann i barnehagen i dag, mens mellomste er til legen nå. Lillegutt på 3mnd er heldigvis frisk. :)

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Hold your horses! :-D Tror vi venter med magasin-snakk gutter.:mrgreen:

Først og fremst tenker hvertfall jeg at vi lager en fyldig rapport med mange bilder som vi legger ut i denne tråden. Eller?

Svantekiller

Medlem
11 Mar 2006
10.509
0
0
39
Er du sikker på at det ikke var "følelsen" da?? hehe... Morsomt med film, men hva skjer med kjelleren nå da Frode?

Svantekiller

Medlem
11 Mar 2006
10.509
0
0
39
Dette er ingen spøk!!

Oppblåsbar dobbelseng fra Jysk, med egen el pumpe og greier. Fungerer utmerket som "gjeste seng" det er bedre å sove på en sovesofa ( de billigste )

Igjen INGEN SPØK!!! hehe

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Litt artig. Dagen før siste "Gjør det selv" kom i postkassen, bestemte jeg meg for å gå for skyvedør i kinoen nede. Og hva er hovedsaken på forsiden dagen etter....? "Mer plass med ei skyvedør"! :-D Genialt

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Litt vanskelig å lese den skissa Lars. Hvertfall for meg. Tolker jeg det riktig dersom jeg mener å se forskjellige platå? Jeg er en stor fan av åpen løsning og forskjellige platåer. :)

Svantekiller

Medlem
11 Mar 2006
10.509
0
0
39
LogB.no skrev:
De fleste kontakter består av et plastskall og noe som ligner på en diger "sukkerbit" som sitter inni (dette er den strømførende dingsen som støpslet settes inn i)

Lars.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Det var dagens latter.. Den hvis du fjerner plastskallet som dingsen er festet på.

Genialt :)

Dette med lakkering stiller jeg meg ?? til egentlig, med dagens farger så trenger man ikke dette. Samtidig så er ELKO + Tingen ;)
Men klart en genial ting, du får jo den fargen du vil ha hvis du lakkerer den :.