Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :)

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Halla folkens!!!! :-D Skjedd noe spesielt her siste tiden eller? Gidder ikke lese de siste 10 sidene, da jeg sitter på internett-kafe. Rettere sagt internett-bokhandel.

Dagene går med til å slappe av og fiske ørret. Har ikke fått like mye som tidligere år, men det gjør ingenting. Deilig å sitte å fyre opp en sigar ved elvebredden og reflektere over livet. :)

Bare litt over uken igjen til bryllup, og jeg prøver å finne meg frisørtime i dag. Blir snart en tur på kafe. Junior sover søtt i vognen sin.

Ha det fint da karer. :-D

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
54
Kristiansund
Kom hit og se på at jeg sager lister, så skal dere få underholdning ;)

Har gått forunderlig bra i dag, men så har jeg kappet bare en list og da, blir flere nå straks ;)

spade

Medlem
29 Aug 2006
3.042
0
0
Mer testing tilsier at problemet uteblir når forsterkeren får stå åpent og spille på rundt 90db. Da blir den ikke spesielt varm, kaldere enn hendene mine, og alt fungerer smertefritt. Tipper den ligger på rundt 50 grader i stereobenken og da får jeg bare problemer. Så nå blir første steg å teste grundig mens den står på gulvet med flere kubikk luft rundt seg.

Fungerer det over tid så perforerer jeg stereobenken og putter inn en vifte. Har en 140mm vifte fra en strømforsyning som er musestille som jeg skal prøve å kjøre med spenning fra 12V trigger, må bare lese hvor høy belastning Yamaha tåler på denne utgangen, regner med det går greit.

Det er altså lys i tunnelen, får bare håpe at det ikke er toget som kommer imot :mrgreen: :mrgreen:

asvaberg

Medlem
14 Feb 2007
17.772
0
0
spade skrev:
Da regner jeg med at du aldri kjører over 60km/t med hengeren? ;)

Stort sett ikke, men det er ikke så enkelt allikevel:

Hastighetsbegrensninger
Hvis du befinner deg på veg med fartsgrense over 80 km/t, kan du likevel ikke kjøre fortere enn 80 km/t når du trekker tilhenger. Hvis du trekker tilhenger uten bremser, kan du ikke kjøre fortere enn 60 km/t hvis tilhengeren har aktuell totalvekt på 300 kg eller mer – se trafikkreglene § 13.

§ 13. Særlige bestemmelser om kjørefarten

5. Motorvogn som har tilhenger uten bremser, må ikke kjøres fortere enn 60 km i timen når tilhengeren har aktuell totalvekt 300 kg eller mer.

Hengern min har en egenvekt på 150kg og det er jo kun svært sjeldent jeg fyller den med 150kg. I så fall er det jord&stein som kjøres bort og da er det max 40km/t for min del :)

Men godt poeng allikevel da vi har fått 100km/t motorvei til Grimstad - da må jeg jo ligge der i høyre fil og lage kø i 80 km/t :)

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Busengdal skrev:
du har vel litt fritid?
ikke det nei? da er du vell ikke ivrig nok til og holde på med trearbeid da;)

Med en gutt på 11mnd så kan vel det diskuteres, men jeg har jo sagt at det helst burde vært kveldskurs ja. Problemet med det er at jeg er gift med en frilanser, og hun jobber mye kveld og helg...

Om jeg er ivrig nok vet bare jeg. ;)

LogB.no

Medlem
20 Mai 2007
1.833
0
0
Hvorfor er det ALLTID søndag når man mååå på Lefdal å kjøpe 2-Lags-DVD'r ??

Når det kommer til biljekk så funker både Biltma & Europris bra, jeg har hatt 2, den ene fra Europris tryna, den andre fra Biltema funker bra. Nå har jeg den orginale sylinderjekken fra SsangYong (2,5T). Bruker ikke jekk mer fordi det er så billig å få andre til å ta dritten og så har vi jo et berg av en bil oxo. Vi får dekka ballansert og skifta for 400.- hvert år noe som er høyst overkommelig, i tillegg får vi oss en flott tur til Ålebyen med kaffe og kake på SMP-kafe'n :)

L.

svennand

Medlem
30 Nov 2004
3.001
0
0
36
spade skrev:
Ikke ****! ;) Hvis du leter litt på norske bilstereoforum så leser du gang på gang forhandlere som svartmaler folk som importerer selv og skryter av norsk reklamasjonsrett så da får de punge ut når ting ikke virker også.

Mange har effektforsterkere til sine receivere også og tester dermed ikke den innebygde forsterkeren. Hva om du skal selge den etter 2 år også virker ikke den innebygde forsterkeren? Det var synd liksom?

Man er i utgangspunktet pliktig til å rapportere inn feil så tidlig som mulig, dvs at i teorien skulle du testet produktet før den "bare" ble brukt som pre forsterker=)... Hadde ikke nevnt noe om at den hadde vært ødelagt siden du fikk den, for da har du ikke overholdt "meldeplikten". Rett meg om noen mener dette er tull, synes å huske det stod i noe lover jeg leste på...

Ps. sakset fra forbrukerportalen.no som er relevant for din sak:

En del selgere avviser reklamasjoner med en påstand om at enkelte deler av varen må forventes å ha en kortere levetid. I en sak om en videospiller har Høyesterett bestemt at ved feil på elektroniske komponenter med lang levetid som ikke krever alminnelig vedlikehold har du krav på gratis reparasjon i hele 5-års perioden. Dette prinsippet gjelder også for de andre produkter som ved normal bruk har en lang levetid. Etter forbrukerkjøpsloven har selgeren også en streng opplysningsplikt som sier at han må opplyse om alle forhold som du har grunn til å regne med å få. Det vil si at du har krav på å få opplysninger dersom det er deler ved produktet som må påregnes å ha en kortere levetid eller som trenger særskilt vedlikehold. Dersom selgeren ikke har gitt deg slike opplysninger (enten direkte, i bruksanvisning eller lignende) vil det som regel være en mangel hvis det oppstår feil på varen i reklamasjonstiden.

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Godt å ha litt oppussing på gang :-D

Ble litt lei av å ikke kunne spille mine sacd plater nå - så jeg flyttet Samsung Bluray spilleren inn på datterens rom. Og tok tilbake Pioneer sacd spilleren inn i stua!

Siden det da manglet en BD spiller her - så handlet jeg en ny Panasonic DMP-BD60 Blurayspiller :-D

Artig med Youtube funksjonen på denne spilleren :mrgreen:

Loffen68

Medlem
24 Aug 2005
5.558
0
0
avforum.no
LogB.no skrev:
Hva er budsjettet??
Er du her Svenn A. ??

EDIT: Og hva skal den brukes til (plasskrav osv)

Ca 4Gb ??? trenger noe og kjøre backup på fra 3 PCr blir vel kanskje noe mer film og musikk, hadde også vært fint hvis PS3 og Xbox samt TVn kunne hente ut info fra den..

Budsjett ?? Vil ikke bruke noe særlig over 1000 USD totalt, helt ok hvis den kan monteres i rack