Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :)

svennand

Medlem
30 Nov 2004
3.001
0
0
36
pahf skrev:
Ja, du det kan stemme for jeg hadde el opp et slikt flash spill når jeg tenker meg om :)

For all del bare mobb, de fleste himler med øynene når jeg sier jeg har kjøpt mbp for surfing ;) Da sier jeg bare, vi får se hvem som bytter først :mrgreen:

Da har jeg sikra vinterveden en stund, fikk 1500l sekk av pappa så det bør vel holde litt utover.

litt morsomt=

Apple, vi skal pokker ikke ha flash støtte på telefonene, flash er dritt.
hva er det som kræsjer på macen? jo flash....=P dårlig kodet osv...

Mac er ikke så dyrt.

Nå har jeg såtte å revet meg i håret i 1-2t allerede... blir fort "penger" av slike unødvendige seanser.

Og det har vel vært ankepunktet til både meg og lars, betaler heller litt ekstra for å få noe som varer og som man kan kose seg med, istedefor å betale mindre og få noe man må herje og slite med...

Tapt tid = Tapt penger

uansett hvordan man ser det.

Skulle jeg tatt ut betaling fra antall timer jeg har brukt på å fikse pcen til Alle jeg kjenner som har kjøpt "superduperbillig" datamaskin på ekstrakjip.no
Så kunne jeg mest trolig ha spandert macbook på hele gjengen...

tenker bare på de stakkars folka som ikke har noen som kan hjelpe den.
stikke på elkjøp o.l og betale 500-800kr timen... grøss...
da var det kanskje ikke så mye å spare på å kjøpe "aceren" til 3990,- istedenfor macbooken til 8000,-

Spesielt ikke hvis man tenker på bryderiet med å levere fra seg pcen, miste dyrebare familiebilder etc etc... (enten lagre på minnepinn/ekstern harddisk, er kjøp en bloody SSD disk!!!)
platedisker er ikke beregnet for laptoper! punktum finale.

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Aha! Da er jeg med vet du. Kom ikke på tv-en. ;)

Jeg bruker Beta i min aktive variant, men akkurat hvorfor Gainphile valgte å bruke det vet jeg ikke. Det fine med Econo er fleksibiliteten. Lurer på om Stealt var inne på forskjeller på Beta/Delta i min tråd. Skal sjekke det opp. I oversikten under finner du noen av prosjektene. Det er blitt laget mange flere versjoner, men de er ikke dokumentert i den tråden. (såvidt jeg vet). Zilch er ikke lenger blant oss og første post blir ikke oppdatert.

Flex Your PCD Mettle: - Techtalk Speaker Building, Audio, Video, and Electronics Customer Discussion Forum From Parts-Express.com

Vedlegg

• PCD Matrix.JPG
    PCD Matrix.JPG
    93,3 KB · Sett: 15

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
54
Kristiansund
Her er været, og det meste annet relativt dårlig.

Har funnet ut at når livet begynner å ligne en dårlig såpeserie og du legger knekkebrødet i kjøleskapet er det på tide med en pause.

Skal en tur til Molde onsdag/torsdag og treffe andre lærere da, så satser på å samle litt krefter samtidig :) Kanskje det blir en brun eller åtte også ;)

Etaten

Medlem
16 Nov 2004
2.090
0
0
avforum.no
Der forsvant den gode gamle plasmaen ut døra gitt :)

Kjøper kom, så på bildet på plasmaen, og kjøpte....... Vi løfta plasmaen av veggfestet.. (Den er myyyyyye tyngre enn den som kommer opp over helga.) Skrudde av veggfestet, hjalp å bære ut i bilen... Og poff så var det gjort... Greit når en handel blir gjennomført på denne måten :D

p.s. At det ble ett puppebilde, det er helt tilfeldig ;)

Vedlegg

• tvpÃ¥veggen.jpg
    tvpåveggen.jpg
    667,8 KB · Sett: 9
  • utentvpÃ¥veggen.jpg
    utentvpåveggen.jpg
    565,1 KB · Sett: 8

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
54
Kristiansund
Da er trappa ferdig måkt, og ellers begynner det å se beboelig ut også.
Da er det litt handling, venter seks ungdommer på overnatting, og de trenger nok litt frokost i morgen tidlig :)
Og så ar det visst snakk om litt pang-pang til eldstesønn i huset ...

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
54
Kristiansund
Det var slett ikke ille, med tanke på størrelsen :)

Har gjort avtale om RS-42, skal hente dem torsdag regner jeg med, mannen reiser ut fredag, så det er best å hente dem før det :)

Spørsmålet nå blir om en skal selge RS-41, eller gå for 7.1 i stedet for 5.1 ...

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
54
Kristiansund
Nå er det slik at Komplett har samme tilbud i dag somX hadde tidligere, så jeg har fortsatt sjansen på Beyerdynamics ;) Men for tiden er det lite bruk av hodetelefoner.

Når det gjelder bil skal jeg ikke gi deg noen råd, til det vet jeg for lite, men om du vil handle BD-spiller så vil jeg tro at det blir et "special price for you my friend" om du vil ha den :)

Nå skal jeg prøve å gjøre rein C5en innvendig, er redd det vil ta mesteparten av dagen :)

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Jeg lager (lagde stemmer vel best) kniver, men sliping har jeg ikke greie på. Jeg spurte siste dagen av knivmakerkurset jeg var på for mange år siden, om vi ikke kunne lære å slipe knivene også. "Det tar tre dager til"; var svaret jeg fikk. ;)

PureHifi

Medlem
15 Aug 2011
1.178
83
48
Bygger helt nytt kinorom altså Purehifi? Spennende :D Har bare en stue her som har fått seg ett par tiltak, må bruke det man har ;)
Holder du på med noe du da jakv? ;)

ja her bygges det nytt hus og kino, har byggetråd her på forumet, men siden her er så dødt er det mest liv i denne tråden http://www.hifisentralen.no/forumet...8-purehifi-planlegger-ny-kino-i-ny-bolig.html

ser ut som det endelig kan bli klart for isolering nå, så da er plutselig tiden inne for å bygge kino:)

såg litt over disse 18" diy kittene fra avshop i går, noen som har erfaring med Hypex 2700 amper?

forsto det slik at det må programmeres via en pc el. før jeg kopler dei opp.

Svantekiller

Medlem
11 Mar 2006
10.509
0
0
38
Hva tjener en elektrikker i dette fylket/regionen?? Noen som vet?

Og hvilken effektforsterker skal jeg kjøpe meg??

og hva skal jeg gjøre med senterkanalen? en patos Basic til eller 1 lyric serie??

Skal jeg selge patosene? hvilken pris?? og hva skal inn??

skal jeg selge DIY svs opplegget og kjøpe en ny SVS???

Hva skal jeg gjøre med belysningen på rommet?? kan ikke se på lerretet med lyset på, noen små lys bak i rommet??

Skal jeg styre lyset med KNX fra hager og lage scenarioer??

osv... osv...osv.... osv.....
Sitter rastløs og som et spørsmålstegn jeg nå... merkelig følelse egentlig :)

Svantekiller

Medlem
11 Mar 2006
10.509
0
0
38
Akkurat. Jeg skal ha en uke fra den 26. Juli. Da er det Bulgaria. Det er vel sikkert den eneste ferien jeg kommer til å ha tenker jeg...