Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :)

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
Tar med ungene pluss at en kompis drar med seg sine unger på kino på fredag, men jeg blir nesten kvalm av prisene. 6 stk på kino, det blir 600,-. Det er jo filmen på Blu-Ray og pizza og pils i tillegg det ...

LogB.no

Medlem
20 Mai 2007
1.833
0
0
teddytusen skrev:
Ja ja. Om noen gidder så har jeg noen tanker...

-stasjonær pc
-den trenger ikke å imponere noen, men ikke være treg
-trenger ikke noe særlig med lagringsplass, da vi har NAS til dette
-skal stort sett brukes til surfing
-vil ha en stor og god skjerm med fine kanter (skal brukes til å kjøre bilder i skjermsparemodus.
- trådløs mus og tastatur
-bør kunne legges (vet ikke om det er et tema engang...)
-skal være så billig som overhodet mulig uten å dette fra hverandre.

:)

Edit: Har kabinett med strømforsyning som jeg kan bruke.

Hmm, mummle-mummle...

Hvis den KUN skal brukes til surfing og ev. en filmdatabase kan du bruke hva som helst. Bruk pengene på en ok skjerm og svært lite på PC'n. Hva mener du med treg? (Ingen ny pc over 1000.- med feks. Ubuntu i dag er IKKE treg til surfing!)

Eksempel:
Komplett.no - PC i deler - Intel Atom 1,6GHz Dual Core 1895.- Alt inkl. (MediaPC)
Bare hovedkortet i denne boksen koster 795.- !! OBS: KUN 1stk. PCI spor!!
Komplett.no - CNet Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g, 195.- Wifi (trådløst nett, om ønskelig)

Pris så langt: 2090.- + frakt.

Mus/tastatur:
Komplett.no - Logitech Cordless Desktop EX110, 359.- (Trådløst RF)

Skjerm:
Komplett.no - Samsung 22" LCD Syncmaster 2243NW 1295.- (22" Samsung Syncmaster)

Komplett Media-Center-PC-Til-Latterlig-Lav-Pris
Total=3744.- +frakt + veggfeste for skjerm.

L.

spade

Medlem
29 Aug 2006
3.042
0
0
Man bør jo rengjøre alle datamaskiner og andre viftekjølte komponenter som Tom sier.

Tok en aksjon på dataen til min bror en gang fordi den ble veldig varm og slo seg av ved høy belastning. Temperaturen sank 10 grader ved idle og 15 grader ved spilling.

Støvsuger kan være risikabelt med tanke på statisk elektrisitet. Pleier å bruke Q-tips jeg. Og noe forsiktig støvsuging ;)

pahf

Medlem
7 Sep 2005
15.643
0
36
svennand skrev:
min gamle laptop:
Selve ladepluggen ble dårlig.
noe som gjorde at batteriet ble veeeldig dårlig, det holdt 5 min til slutt liksom...
Regner det har med at pluggen var såpass dårlig at batteriet ble eksponert for unødvendig mye av/på lading.

Kan det være noe av det samme du opplever?

PS. dette gjelder ikke Lenovo laptopen min.
Hadde en gammel byggeselv laptop (anno 2004)

Jepp, det stemmer nok bra det gitt!

Bloody, må jeg bygge meg ny pc likevel? Trodde jeg skulle unngå det nå!!

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
teddytusen skrev:
Kanskje du Svenn-Andre (eller andre for den del) kunne fortalt meg litt om stilige ting vi kan koble til Qnap-en, og hva den ellers kan brukes til? Det står så mye jeg ikke forstår, og det virker som om det er mye stilig vi kan bruke den til.

Ting som er/skal kobles opp til det trådløse nettet/NAS.

-2 laptopper (trådløst)
-PS3 (trådløst)
-Vi har lyst å kjøpe trådløs printer. Tips?
-Wii
-WD TV
-PSP (trådløst)

Som vanlig vet jeg ikke helt hva jeg er ute etter, men føler at vi går glipp av stilige og praktiske ting. Nå er tiden for å finne ut av det, før jeg kler igjen veggen i stua. :)

Det er jo veldig spennende å planere for å benytte seg av de nyvinninger som kommer og er kommet.

Selv er jeg veldig treg og har opplevd mange ganger at den bekvemmligheten nyvinningene skal gi - går tapt i omfattende tidsbruk for å få det til å virke og vedlikehold.

Men man kan jo ikke dra alt over en kam - for en del ting som kommer er jo guldkorn.

Så jeg lar slike pioneerer som deg Frode teste i vei - og heller vente på din dom over hva som fungerte og ikke fungerte :mrgreen: :mrgreen:

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
Bra vi fikk avklart det ;)

Hadde egentlig kunne tenkt meg å sett en film inne hos junior jeg, men han er jo ikke hjemme, så vi får utsette det litt.

Spekulerer på om vi ikke skal kjøre noen frosne jordbær i blenderen her snart. Sammen med litt is, lime og jordbærsirup. Og kanskje noe eksotisk ildvann også ...

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
Flott bilde Tom.
Ser faktisk ut il at det blir litt sol her og nå, men det går vel fort over ;)

Du er sikker på at det er tatt i dag? Du prøver ikke å lure oss med arkivbilder? ;)

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Fytte H!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Satt i 30 min og konfigurerte Harmony One, og trykket "Fullfør". Får beskjed om å logge meg inn igjen, og når jeg går inn for å sjekke så lagret ikke dritten det jeg forandret. Herlig....

Soundispower

Medlem
26 Okt 2006
1.132
0
0
jakv skrev:
Bør få besøk av noen denne mannen.
Virker generelt som om det er ekstremt vanskelig å lese manualer for tida ...

Bør ikke få besøk av noen når de ikke gidder å åpne manualen engang.

Dette er et typisk "jeg gidder ikke you fix!"

pahf

Medlem
7 Sep 2005
15.643
0
36
Her er forresten utgangspunkt for gjesterom
attachment.php

Kanskje jeg skal starte en ny tråd?

Vedlegg

• 41_1090644127.jpg
    41_1090644127.jpg
    30,9 KB · Sett: 35

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Watchmen hadde jeg skikkelig sansen for... men smaken er forskjellig.

Valkyrie med Tom Cruise prøvde jeg å se her om dagen. Jeg klarte en time før jeg måtte sette på noe annet, enda jeg har stor sans for både Tom og krigsfilmer. Den var rett og slett dørgende kjedelig.

LogB.no

Medlem
20 Mai 2007
1.833
0
0
Dritt!! Espen spurte meg om jeg var hekta på Mafia Wars for en tid siden... Nå er jeg Superhekta!

(Artige blomster Tom) :)