Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :)

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
54
Kristiansund
Takk for det Frode :)

Enig i dine betraktninger rundt nettbrett, har også til hensikt å bruke det litt på møter/kurs osv.

Ser du har litt å ta deg til i kjelleren, så det er bra du har muligheten til å samle litt krefter på terrassen innimellom :)

Her blir det litt pusling inne til det kommer noen kaffegjester i ettermiddag (som jeg håper kan sitte ute om været holder seg) og kanskje montere SSD i PCen i bua, min bedre halvdel overrasket med pakke i morges :)

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Fremdeles to jobbedager igjen her før jul. Hvordan er det med resten? Skal jobbe fredag og lørdag i romjulen også. Lurer på å ta meg fri lille nyttårsaften og nyttårsaften da jeg ikke har hatt noe særlig ferie i år. Har hatt endel fridager innimellom, men det blir ikke det samme.

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
54
Kristiansund
teddytusen skrev:
OT: Du har snakket om prosjektor jakv. Har du sett hva en god lavoppløst pj gjør? Det går ann å få tak i sånne til rundt 5 k for tiden. Min "gamle" MT 200 er jeg veldig fornøyd med. Hver gang jeg fyrer denne lille krabaten opp, så blir jeg positivt overrasket.... Stor bilde og ganske greit sortnivå.

Ligger an til en demo hjemme hos deg da?

Regner med at jeg lurer med meg StephenM også, så er vi vel to fra Baillby'n pluss en fra Tingvoll.

chevy

Medlem
19 Mar 2007
238
0
0
jepp men sambo ekje enig. meina ej he brukt nok penga no. ho vil helder ha en 42" på tvbenken men då vil ej helder ha 50" på veggen. må vist prøve å få til et kompromiss

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Jeg har bare gode erfaringer med stativere og sub hvertfall. Lettere å få til i mange rom. Et supert (men dyrt) soveromsanlegg hadde vært B&W CM 1, Denon PMA+DCD-1500 og feks en XTZ sub. Men det går an å få gromlyd til MYE mindre peng. ;)

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Du Jan? Såg i den andre tråden at en anbefalte å kjøre signalet fra pre-out på (i mitt tilfelle) 3806-en til Aux på AVR 2700. Så kjører man bare i 5 channel stereo. Burde funke det vel? Slipper endel kabel da. Jeg vil likevel lage en sånn boks. Da kan jeg bare koble til alt jeg vil senere. :)

Svantekiller

Medlem
11 Mar 2006
10.509
0
0
38
Hei Folkens!!! Nå er jeg tilbake :mrgreen: :mrgreen:

Oppdatering takk HVA SKJER A????? Jeg har lest denne siden med innlegg men klarer ikke mer ;)

pahf

Medlem
7 Sep 2005
15.643
0
36
Blir vel sittende i den stolen i hele dag å sjekke ut de forskjellige sinusene tenker jeg :mrgreen:

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
LogB.no skrev:
Det viktige er forsøket! og en masse pågangsmot! -

Nå har jeg nok info til å lage hele kinoen i 3D studio da blir ting litt bedre hva bildekvalitet angår.. Gleder meg litt fordi kinoen din er ganske lik min og jeg kommer defor til å legge litt mer "flid" i konstruksjonen...

Lars.

Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!! :-D Good for me!

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
54
Kristiansund
Samme ideen som en kompis av meg hadde med møbler det nesten. Han drev og flyttet hver tredje måned en stund og kunne tenkt seg "møbelpulver". Strø det utover, tøm på vann, og vips, så var møblene der. Ved flytting var det bare å sette inn en diger byggvarmer og støvsuge etter at det hadde tørket...

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Svantekiller skrev:
Nei, men den har diesel varmer med timer. og en "SUPER" varme knapp. Som peiser på varme rett fra en lava :mrgreen:

Det var ikke dumt. Dieselvarmeren varmer vel bare opp kupeen?

Det er jo uansett det viktigste - slippe å skrape og sette seg inn i en varm bil.

For meg er felger, automat AC osv morsomt ekstrautsyr - men å ha en isfri, varm og lettstartet bil på vinteren - det er luksus :mrgreen:

Gjett om jeg har det på Puntoen? Jeg har til og med installert Defa alarm -kanskje å ta litt i men....

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Virker som et godt kjøp det Lars. :)

Når er tv-en i dine hender da? Venter dere med å få alt levert til dere har huset slik at dere slipper å flytte det også?

Svantekiller

Medlem
11 Mar 2006
10.509
0
0
38
teddytusen skrev:
Kjetil. Ser det ligger ann til en ny krangel mellom deg og hkmod25. Mitt råd er å la være. ;)

hehe.. Jeg svarte litt svakt. Men til deg lars Jeg gidder ikke å diskutere med han. Så alt tar vi her inne!! Min mening er at han ikke har peiling på noe! Han er flink til å linke og skrive det som står i linkene. Men en person som kalte Elko wireless og Hager EIB for " et typisk eksempel på at man skal flå forbrukere# takler jeg ikke!!!

Vil ikke ødelegge tråden din mer nå ;) Men han fikk et svar.. det var redigert ned til minimum...... Og han ( hkmod ) som ble sint på meg når jeg var sarkastisk mot han :shock: hehe....

For å si det slik Control 4 til lyd og Hager på strøm!!! Merten som han linker til er det IKKE noen El grossister som fører, det er en grunn til det!! Det andre er noen fantasi linker som er genialt men som er DYRT og umulig å skaffe i Norge UANSETT om dataen hans og Discovery sier at Kvasir ordner alt :mrgreen: :mrgreen: