Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :)

svennand

Medlem
30 Nov 2004
3.001
0
0
37
Nå er jeg så dritlei kjelleren at jeg holder på å spy!

Løsningen vi hadde tenkt ut ser nå ikke ut til å kunne gjennomføres.

hvorfor?:
Jo fordi det er ikke bare å feste dragerne med støtter, det står en stolpe rett ned på muren som holder en ståldrager i etasjen over. denne får vi da ikke støttet opp pga den står rett ned i muren!

Noen som har noe løsning på hvordan få sikret denne før man river veggen og setter opp ståldrager som erstatter veggen????

Alternativ noen som vet hva reglene er for å bygge ett tilbygg (som ikke er fysisk knyttet til huset)??? noe ala garasje, bare at det er ett kinorom?

Etaten

Medlem
16 Nov 2004
2.090
0
0
avforum.no
Verden ER vanskelig, er ikke det det som er utfordringen da? :)

Ellers så skal det bli godt å komme seg inn i ny kåk som står nymalt og klar og er helt tom pr dato... Og, jeg vurderer sterkt å hoppe bukk over den 63" plasmaen til Samsung, cc7705, og kjøpe meg en budgetplasma... LG's 60" laveste modell... Her downsizes det.. Hehe... :)

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
Ohhhh, tidlig å spise frokost dette ja ...
Kjøre svigers på St. Olav for å fjerne nyrestein med innlagt IKEA tur, og han skal møte så sinnnsykt tidlig på hospitalet. Blir artig tur i dritværet tenker jeg ...

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
gspott har prøvd begge deler, og han sier han hadde litt mer bass med SMPS, men den ble stille noen millisekunder innimellom når han spilte litt høyt med to høyttalere. Med en høyttaler kunne han dra på uten at strømforsyningen ga seg. Dette var med 800VA strømforsyning. Med 500VA trafo og kondensatorbank så spilte han så høyt han ville med begge kanalene inne.

Om SMPS skulle blitt aktuelt måtte det bli enten en 500VA på hver kanal, evt. en på 1000VA på to kanaler.

Ser ut til at jeg bestiller tre trafoer, så det kan bli seks kanaler, evt. tre kanaler med ekstra mye strømforsyning senere. Og de to siste til bakkanalene med en felles trafo.

Så forresten at det var snakk om 350W i fire ohm, men det vil vel være avhengig av strømforsyning også, ideelt sett burde jo det være rundt 500W.

Har bestilt en likeretter/kondensatorbank på 60 000uF, men vurderer å bruke en på hver kanal. gspott hadde 10 000uF på hver kanal med trafo, så egentlig skal 60 000uF være mer enn nok, men om en skulle gått for monoblokker så ...

Etaten

Medlem
16 Nov 2004
2.090
0
0
avforum.no
Bare herlig å kunne påvirke litt Frode ;) Kom nettopp inn døra etter en liten nattrunde med sykkelen... Deilig å bare cruise litt rundt når en har veiene "alene"... tok ut "db-killeren" av potta. Det er påmontert en Acropovic slip-on. Det ble mer lyd, og deilig lyd :p Får se an om jeg velger å ha den på innimellom, for det blir jo litt voldsomt over lengre tid... Hehe....

Turen var meget bra... Legger ved en youtubesnutt som en av deltakerne tok når vi kom fra fergen, og ble eskortert ut gjennom Molde med bistand av politiet :) Jeg kommer kjørende litt ut i snutten, og er vel midt i bildet når snutten er på 1 min og 23 sek. Venstre halvdel av kjørefeltet... Lett å se på den todelte lykten som har nærlys i venstre halvdel sett mot sykkelen..... Nå er det vel bare å prøve å riste av seg litt adrenalin, og få sove noen timer... Dette er avhengighetsdannende, så jeg skjønner deg Frode :)

Rute 666 23.06-2012 (1080 HD V-2 ) - YouTube

Etaten

Medlem
16 Nov 2004
2.090
0
0
avforum.no
LogB.no skrev:
Kritsian.... Bruk heller pengene dine på denne !!! :cool:

Fy steike det!!! For ei kjøremaskin!! ohhhh.... øyet ble vått :) En dag, en vakker dag Lars ;-)

I mellomtida får jeg "slite" de to kjøretøyene jeg har.. For da sover jeg bedre om natta til tross for snart ny tv på stua samt grotteprosjektet mitt :p

Ellers så har madammen og jeg nettopp vært og besiktiget den nye leiligheten hun skal flytte til i disse dager... Nå flytter hun farlig nært meg...hehe..

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
teddytusen skrev:
Mistenker at jeg ikke hadde hørt forskjell så sant de var matchet på gain Jan. ;) Og som du er inne på så snakker vi både forskjellige rom og høyttalere, så det hadde uansett blitt vanskelig å svare kategorisk på.
Var vel det svaret jeg forventet sånn omtrent :)

Etaten

Medlem
16 Nov 2004
2.090
0
0
avforum.no
Takk for det Frode... Bare en får bestemt seg helt for reiseruten da.... Har det blitt sykkel på deg igjen forresten? Kan opplyse om at kvelden i kveld var magisk på veien ;)

Vedlegg

• DSC_0866b.jpg
    DSC_0866b.jpg
    1,1 MB · Sett: 60
  • DSC_0871bb.jpg
    DSC_0871bb.jpg
    591,2 KB · Sett: 53

Svantekiller

Medlem
11 Mar 2006
10.509
0
0
39
QLN er muligens det beste alternativet for de som liker CV! men ikke liker lyden :)
Jeg og han utstilleren fant ut at QLN var en sofistikert Cervin Wega.

Det mener jer er en perfekt beskrivelse av de!! De spilte faktisk grisebra til prisen...

Men NAD og cervin ?? hmm.. satser heller på Harman og QLN :mrgreen:

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
Skal ikke komme med et billigpoeng om sunnmøringer, men der tok du oss...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Edit: Nå er det alvor, jeg går og skrur inn Dantax elementet i plata mi, kanskje blir det risting før helga er omme ;-)