Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :)

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
Hmmm, hvem husker alt av modellbetegnelser da ...

Første kameraet jeg brukte regelmessig var et vi hadde på jobb som ble lånt med i helger og ferier. Mener det var 0,8MPix eller noe i den dur.
I 2001 kjøpte vi et Kodak kamera med fantastiske 1,3Mpix oppløsning, og det var vi rimelig godt fornøyde med. Spiste AA batterier, men det var slik det skulle være.
Til jul 2003 kjøpte vi et Canon kamera, G5, og det va vi utrolig godt fornøyd med, hadde dette frem til sommeren/høsten 2009 da det tok kveld. Skulle gjerne hatt det enda.
På nyåret i fjor kjøpte vi et Sony kamera, testvinner må vite, men jeg er ikke voldsomt glad i det kameraet, selv om min bedre halvdel liker det godt. Men til filming er det slett ikke verst.
Siden jeg ikke var bare begeistrt for Sonyen kjøpte jeg speilrefleks i fjor sommer, Nikon D3000 (som i følge onde tunger er et møkkakamera) som jeg er rimelig godt fornøyd med.

I tillegg har ungene hvert sitt kamera, jentungen en noen år gammel Olynpus som egentlig er klar for utskifting, og guttungen et Canon Ixus 110 om jeg ikke tar feil. Synes egentlig at det Canon kameraet er bedre enn Sonyen vi har men det kan jeg ike fortelle madammen ;)

Og kameraet på W995 telefonen er ikke verst når det er godvær det heller :)

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
- male to soverom
- legge flis og male vaskerom
- legge flis i yttergang
- rive hyller i bod og male+legge gulv. Lage nye hyller.
- smøre membran, legge flis og sette opp baderomsplater på badet i kjellen.

Neste år så blir det større kjellerstue, og litt hagearbeid. :)

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Ja...så lenge jeg ikke har hverken full HD prosjektor eller tv, så ser jeg ikke noen grunn til å bygge denne gangen. Blir vel neste generasjon iPhone, iPad og ATV på meg når den tid kommer. Kunne beholdt telefonen enda lengre hadde det ikke vært for at den har blitt så treg etter iOS-oppdatering.

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Pent. :) Et spm til øverste bilde.... Er det slik at man kan komme til hjørne-skapet i "L-en" både fra "utsiden" og "innsiden" av nevnte "L"? Sikkert helt håpløst forklart, men jeg har ikke sett håndtak på utsiden på den måten før.

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
Ohoi. Da er kabinett til senterforsterker ferdig, opg den er koblet opp. Har "skummet gjennom" Transformers, og det ser ut til at den gjør jobben :)

Blir en merkelig konstellasjon av bokser foran her, men når en slår av lyset blir det ikke verst ;)
Bare få ferdig den siste kassen og montere den siste beskyttelsen så er alt på plass, men det blir iallefall ikke i kveld :)

Men jeg tror nok at vi må inne med to kort til så det blir bi-amping på frontene også. Totalt 1500VA og 180 000uF strømforsyning nå ;)

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
Du har absolutt et godt poeng Frode. Du burde hatt en trafo til hver kanal, og da er selvsagt mye av forskjellen spist opp.

Vi holder jo på å bygge forsterkere på skolen nå, ca 70W i 8ohm tror jeg, kanskje jeg skal lure på deg noen av dem ;) Men det spørs hva høvdingen på avdelingen sier når det har forsvunnet trafoer for noen tusenlapper ;)

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Du har selvsagt helt rett ang Øygard Jan. ;)

Vet lite om verkstedpriser i "ytlandet" jeg også Kristian. Kjekt med roadtrip da. :)

Har noe ulyder fremme på høyre side på Passaten når jeg bremser. Merkelig da vi byttet alle skiver og klosser på den bilen i høst...

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
Blir vel snart frokost med madammen snart. Fikk cover til mobilen, men Pink Floyd - The Wall motiv :) Er vel tvilsomt at du har hoppet i taket av det, har en mistanke om at Pink Floyd ikke står veldig ofte i spilleren hos deg. Men jeg lurer kanskje på om ikke jeg må lete opp filmen og få satt på den etterpå :)

Etaten

Medlem
16 Nov 2004
2.090
0
0
avforum.no
Er litt kaldt og surt ennå for lange turer Jan, men en sniker seg ut når det er mulig ;) Ny grill ja? Min mor har en Weber stående, og den er visstnok meget bra...

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
Du får komme med noen råd tiil oss andre da;-)
Kroppen min er vers igjennom råtten, får begynne med å gå meg tur igjen, bare jeg slipper unna alt annet tull, jobb og unger og kjerring og slikt;-)

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
Har vanligvis bare ett mål 17. mai. Og det er grillen. 17. mai skal det grilles uansett vær. Og, stort sett bare pølser ;-) i alle mulige varianter.
Husker ett år det var ille. Da hadde vi ikke partytelt 18. mai, det lå i biter i en krok på terrassen.

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
Må sette på takboksen i dag tenker jeg, skal jo på ferie neste helg, og i Danmark har de mye som er billig ;-)
I løpet av et par dager bør det bli et oljeskift også kanskje, på tide nå, og det blir vel noen mil på ferie.

Har du prøvd å bruke en vektstang da Frode? Var borti det samme på en Golf en gang i verden. Naboen min i Hammerfest måtte ha hjelp til det meste med bil. Han kom fra Tyrkia, og der er det visst noen andre standarder enn her :p Kom tilbake fra ferie en gang, og da hadde han kjøpt denne Golfen. Hadde brukt en halv time fra han så annonsen i avisen og til han hadde kjøpt bilen. Betalte rundt 20k for den, og kjøpte den mest fordi han syntes stereoen var bra, noe den absolutt ikke var. Men det hadde jeg ikke hjerte til å si til ham. Da han skulle vise den på Biltilsynet fikk han aller nådigst kjøre til nærmeste verksted som lå 250m unna, var ikke helt topp teknisk heller den bilen. Tror han brukte ca. 30k for å få den i såpass stand at han fikk beholde skiltene.

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
He, he... Mye bra fra sunnmøre, men i mine ører er ikke Vassendgutane en av dem. Men på konsert/festival, tja hvem vet, kan jo bli litt fart også.

Har forresten vært oppom Elkjip igjen, og fikk med låneTv denne gangen. 26"LCD var litt knall inne hos junior da, men en 32" CRT gir nok bedre bilder, selv om det er en billigmodell...