Input/innstilling på Denon X2700H for lyd via eARC

20 Nov 2020
4
1
3
Hei
Se vedlagt bilde av oppsettet mitt. Jeg får ikke lyd i anlegget når jeg spiller xbox. Jeg har prøvd alle inputene som er på fjernkontrollen til receiveren, og jeg kan få lyd fra altiboxen eller apple tven mens jeg spiller xbox. Hvordan får jeg lyden fra xboxen til å sendes til receiveren via tven?
Takk for hjelpen
TV oppsett.PNG

vegardxf

Medlem
23 Okt 2005
970
41
28
33
Ørsta, Møre og Romsdal
Har du slått på hdmi kontroll på reciever og tv? TV'en har og en instilling på lyd som kan stå på høyttalere i tv eller lyd via optisk/arc
Har du satt reciever på "TV"?

20 Nov 2020
4
1
3
Har du slått på hdmi kontroll på reciever og tv? TV'en har og en instilling på lyd som kan stå på høyttalere i tv eller lyd via optisk/arc
Har du satt reciever på "TV"?

Så den skal stå på "TV audio" på input slik som på bildet for å få lyd via eArc? Jeg har prøvd alle uten hell. Jeg har også slått på hdmi earc på tven, men jeg har brukt å endre den til tv for å få lyden på tven og ikke anlegget, ellers får jeg ikke noe lyd.

1625229642600.png

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.247
20
38
Lyd fra TV via ARC har som regel en forutbestemt «inngang» på receiver. På min Yamaha er det AV4. Ser jeg på YouTube osv. på TV switcher min Yamaha automatisk til AV4. Hos meg er også HDMI CEC alltid på.
Ellers er alle mine boxer koblet inn i receiver.

Sent from my iPad using New Forum mobile app