Innstillinger Sony A85 OLED

Kvartsli

Medlem
14 Jan 2004
122
0
16
Hei. Jeg har akkurat byttet ut min 4-5 år gamle 55 LG 910T OLED med en ny Sony 65 A85 OLED. LGn var en fantastisk TV. Knall bilder rett ut av boksen i "standard" modus. Behøvde ikke tweake noe. Men min nye Sony får jeg ikke til. YouTube og Netflix har jeg fått rattet perfekt til med hjelp av noen grunninnstillinger fra YouTube-brukere, og småjustert for å få det perfekt til mine øyne. Men ordinære TV-signaler fra Altibox får jeg ikke bra. Noen kanaler som f.eks BBC Naturprogrammer etc er OK, men NRK, TV2, TV3 etc er jevnt over mye dårligere enn LG sine bilder. Det mangler dybde og skarphet i bildene. Ser jeg nyhetene og nyhetsoppleser er i fokus, er bildet akseptabelt, men med en gang det kommer et innslag blir bildet litt "uklart". Så det også spesielt under fotball EM. Det er litt sånn at bildet "flyter" og ikke er så skarpt og detaljert som på LG. Gresset f.eks, der kunne man på LG telle gress-strå, mens på Sony er det mer blurete. Noen som har innspill til en bra grunninnstilling, eller andre tips?

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.247
20
38
Kjenner ikke nye Sony TV, men på min 5 år gamle LG må man jo aktivere Deep Colour. Din Altibox kan jo sende ut 4K signaler.
Kanskje noe der ?

Sent from my iPad using New Forum mobile app