Infocus X1 - Offisiell tråd

Evolved

Medlem
16 Sep 2003
2.266
0
36
www.xfaktor.no
Dimacruz skrev:
selv har jeg et gammelt 32" tv som i sin tid kostet 16000 og det er mye bedre sort nivå og detaljer i mørke partier enn x1.
Selfølgelig er den det vis du bruker den på dagen.
Men med et skikkelig lerret vil jeg påstå at det er like bra som en 32" til 15 - 20 tusen.

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
6.561
0
0
Selfølgelig er den det vis du bruker den på dagen.
Men med et skikkelig lerret vil jeg påstå at det er like bra som en 32" til 15 - 20 tusen
Ingen projektor (tar forbehold med proj'er til mange hundre tusen :wink: ) er like bra som en 32" til 15-20k ved direkte sammenligning, selv ikke midt på natten. Bare sett de opp side ved side så blir du nok overasket over hvor stor forskjellen er.

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
6.561
0
0
Men det er MYE morsommere og se film på 92" enn en stusselig 32".
Ikke misforstå meg, jeg er helt enig :D

Jeg hadde heller aldri byttet ut projektoren med bare TV. Det er bare fort til å bli litt "blendet" av bildestørrelsen og tro at det er minst like bra, men får man dem side ved side så er faktisk forskjellen ganske stor.

Det beste er da og ikke sammenligne så kan man heller tro at det faktisk er bedre :lol:

Mirage

Medlem
20 Nov 2003
6.163
0
0
36
Igjen, nå har jeg aldri sett X1 i aksjon, men å se tv på prosjektør er for min del slitsomt. :?
Det er konge med pj til film, men ikke selg tv`n...

Cola

Medlem
14 Nov 2003
33
0
0
Ops, shit jeg har ikke no tv :(

Tenkte jeg skulle bruke projektoren til det..

Tv er alt for lite ;P

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.467
21
38
51
Jessheim
Jeg tror vel kanskje Mirage mente at det er slitsomt å se for eksempel nyhetene i 80-100 tommer. Det er liksom mye greiere å fyre opp TV'n når det ikke er snakk om film.

jfinneru

Medlem
27 Jul 2003
17.841
0
36
48
jeg bruker prosjektoren til både tv titting og film. Det er som Gorm sier en stor fordel med en digital satelitt tuner. da er bildekvaliteten på ett nivå som er akseptabelt.

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
11.187
0
36
Component til VESA eller S-Video ?

Nå har jeg lest gjennom denne tråden som er offisiell for X1.

Har jeg forstått det riktig at ved bruk av komponent til VESA så går man glipp av noen innstillinger som skarphet o.l.
Men ved bruk av S-Videoinngangen så kan man justere skarphet o.l. ?

Anbefaler dere meg en Komponent til VESA eller til S-Video ?

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
43.320
0
0
"Komponent til VESA" for gode signaler som f.eks. progressive signaler fra DVD-spiller.

"S-Video" for annet da X1 har innebygget Faroudja DCDi som kun fungerer dersom signalet kommer inn via s-video inngangen på projektoren.

oyvindherman

Medlem
4 Mar 2003
738
0
0
Riktig. Jeg brukte "feil" inngang lenge. Med dårlig kvalitet fra dvd spilleren gjennom vgainngangen. Etter at jeg byttet til vanlig s-video ble det meget bedre. Men når jeg får meg dvdspiller med progressiv scan kommer jeg vel til å prøve meg igjen.

pal+

Medlem
18 Sep 2003
606
0
0
oyvindherman: (Dette gjelder vel X1) Mener du det var dårligere bilde med komponent signalet inn på VGA'en enn på S-video'en?

I så fall skjønner jeg ikke at det kan bli det, siden et vanlig interlaced komponent signal inn på VGA også vel må gjøres progressivt gjennom Dcdi'en fra Faroudja, på lik linje med et signal gjennnom s-video kontakten.

Altså burde samme signal inn på VGA'en gi det samme resultat som på s-video.

Hm! :?:

dekar

Medlem
9 Des 2003
120
0
0
Hei alle. Jeg har nå bestilt meg en Infocus X1 projektor fra nicatorwebshop.no. Mest sannsynlig vil jeg ha den førstkommende fredag. Men jeg vil gjerne koble xbox, dvd og digital tuner (fra UPC) til projektoren. Lar dette seg gjøre? Og i tilfelle hva slags kabler bør jeg bruke. Vet at X1 har en VGA og en SVideo inngang. Tegnet opp et skjema og lurer på om dette kan la seg gjøre. Jeg har en digital forsterker som jeg tenkte å kjøre alt gjennom, vil dette resultere i tapt bildekvalitet? På forhånd takk for alle svar. :)

Jeg tenkte også å koble DVD-spilleren direkte til prosjektoren med komponent fra dvd-spiller til vga på x1'en med en component/vga omformer. På skjemaet ser du at jeg kobler xbox og tuner via forsterkeren til projektor med svideo kabel. Går dette? :)

Skjemaet mitt er som vedlegg.

-dekar-

Vedlegg

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
43.320
0
0
RE dekar.

Velkommen til forumet :)

Etter hva jeg kan se vil alt du har skissert virke. Jeg bruker samme oppkoblinger som du har skissert. Eventuelt tap av bildekvalitet ved å la signalene gå via "digital forsterker" er påstått kun å være teoretisk.

Lykke til :)

DagM

Medlem
30 Nov 2003
420
0
0
Jeg driver også å skal koble opp hjemmekinoen min, ser ut som det blir noe alla det dekar har tegnet opp, men jeg har et spørsmål.

Går det ann å kjøre for eksempel x-boxen med s-video inn på forsterkeren som igjen sender signalet via comp/vga?
så slipper jeg å kjøpe en s-video kabel og en comp/vga kabel?