Infocus 7200

dirtyboy

Medlem
12 Des 2002
1.086
0
0
Har du fått testet den hjemme nå Lygren? Du snakket om du kanskje skulle få lov til og teste den.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
44.840
61
48
41
www.avforum.no
Hei

Har enda ikke faatt den fra Presentation Data... Blir imidlertid kanskje en samlig sponset av Presentations Data, der vi kan sammenligne projektorer. Regner med at de tar med seg sin lille yndling da!

Andre Sveen

Medlem
27 Jan 2003
157
0
0
Jeg har hatt den hjemme hos meg.

Skikkelig god projektor, men jeg så regnbuen over det hele dessverre.

Antakelig pga. en vanvittig lysstyrke for jeg så nemlig ikke regnbuen på produktlanseringen på felix kino. Lerretet der var 8 meter og det føltes akkurat passe. Les mer på audiophile.no der har jeg skrevet en test.

Så jeg ser det slik. Et kjempeprodukt til prisen. Brukt et fryketelig matt lerret og jeg tror du har et kanonbilde.

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
6.027
0
36
Den har ett stort avvik i den grønne primærfargen. Det er den verste grønnfargen jeg har sett på noen projector overhodet. Den er ekstremt gul. Dette fører også til at en del andre komplementære farger får avvik. (Rødt er derimot meget god.)

Dette behøver ikke være noe stort tema for mange, men jeg finner det rart at de gjør det på en projector rettet til video-bruk. Det er antakelig gjort for å øke lysutbyttet.

PS! Jeg hadde valgt NEC HT1000 framfor InFocus7200.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
44.840
61
48
41
www.avforum.no
Det blir interessant å teste denne mot HT-1000 på Shoot-out'en. Syntes for øvrig grønt så meget bra ut da den ble vist på 8 meters lerret på Felix, men omstendighetene kan jo selvsagt bidra til å redusere "feilen"...

Per Johnny, tar du deg en tur den 2. (shoot out'en)?

Anonymous1

Medlem
11 Des 2002
98
0
0
Joda, for de fleste vil grønt se grønt ut, men grønnfargen vil aldri bli særlig mettet, og mange grønn-nyanser vil ha alt for mye gult i seg.