Hvordan skjule kabler til bakhøyttalere på gulvet og subplassering?

tommy_sn

Medlem
10 Jan 2004
3.301
0
0
Hei

Noen som har noen gode forslag til skjuling av kabler som må gå over gulv? Er dessverre nødt til å gå "over" kablene for å komme i sofaen da døra er bak i rommet. Gulvet er flislagt.

Metallskinne kanskje, eller noen andre gode forslag? Kunne jo lagt de under et teppe, men vil gjerne ha en løsning som virker litt mer solid..

kftosberg

Medlem
3 Sep 2005
4.869
0
0
37
Gaffa tape....og teppe....

eller så kan du jo fjerne flisene, hogge opp ei litta renne, for så å legge noen trikker rør i gulvet....støpe igjen, og lime på flisene igjen...

KydeX

Medlem
8 Aug 2006
1.368
0
0
Kan de ikke gå langs veggene i rommet da? Eller misforstår jeg hvordan rommet ser ut kanskje?

zicoz

Medlem
8 Mar 2007
969
0
0
Kjøpte selv nylig noen flate kabler som jeg har lagt bak golvlistene, og det ser ut til å fungere greit foreløbig.

tommy_sn

Medlem
10 Jan 2004
3.301
0
0
Har lagt ved et enkelt bilde av høyttalerplasseringen i rommet samt hvor kablene må gå pga veggene og utforming,

kino1.JPG

mean69

Medlem
1 Jul 2007
1.420
0
36
6160 Hovdebygda
Legg kablene til bak og høyre surround under sofaen og i rett linje til høytalerene er mitt forslag. Legg evenuelt noe teip over der det er fare for å snuble i ledningene.

tommy_sn

Medlem
10 Jan 2004
3.301
0
0
Noen som har et godt forslag eller 2 til sub-plassering? Har ikke fått inn denne enda, men skal snart begynne med plassering osv..