Hvordan montere "plugg" i enden på høyttalerledning

hammerdal

Medlem
1 Des 2012
6
0
0
Jeg har trukket standard høyttalerledninger skjult i veggene til hjemmekinoanlegg. Kjøpte meg Bose T20 her om dagen og ser at inngangene bak på suben er for å sette inn en slags "plugg".

Finnes det slike plugger å få kjøpt som man kan koble på en vanlig høyttalerledning? Hver høyttalerledning består jo av to ledninger, men det er bare en plugginngang for hver høyttaler??

Noen som har vært borti dette før?

hammerdal

Medlem
1 Des 2012
6
0
0
Jeg har trukket ledningene i 16 mm rør ja. Til bakhøyttalerne er det så langt strekk at jeg har ikke sjans til å dra ut ledningen igjen nå, de sitter bom fast i røret og veggene er bygd igjen så det er nok ikke et alternativ.

På det gamle anlegget mitt var det bare å sette høyttalerledningene rett inn i suben. Rart om det ikke finnes en slik overgang?

Andersen88

Medlem
12 Jul 2010
1.853
0
0
hammerdal skrev:
Jeg har trukket ledningene i 16 mm rør ja. Til bakhøyttalerne er det så langt strekk at jeg har ikke sjans til å dra ut ledningen igjen nå, de sitter bom fast i røret og veggene er bygd igjen så det er nok ikke et alternativ.

På det gamle anlegget mitt var det bare å sette høyttalerledningene rett inn i suben. Rart om det ikke finnes en slik overgang?
Her har du en problemløser som KAN løse problemet ditt. Har brukt denne til bilstereo selv, så den gjør hva den skal. Det er ingen høykvalitetsløsning, men du får brukt den hvertfall. Eneste er at du går glipp av LFE-sporet ut fra reciever. Men det må du faktisk bare leve med dersom du ikke trekker separat subkabel.

Høy til lav-signal