Hvordan koble lettest mulig datautstyr til NODE2i?

9 Jun 2019
34
0
6
Hei! Nytt medlem ikveld,hurra! Men som sagt som tittelen sier jeg vil gjerne rippe mine CD-plater til en NAS,eller USB,deretter koble til min NODE2i,men her spørsmålet,hvordan gjøres det? Jeg har ikke NAS foreløpig,men har kanskje tenkt og kanskje en snart... Har sett på SEAGATE eller WS,uttaler de sikkert feil. Men jeg ser også at min NODE2i har USB bak på den. Jeg har rundt 250 CD-er,kanskje litt under,mest sanning litt under. Har også de beste FLOYD-pressingene på CD,deriblant CP35 av DSOTM,som har pre emhasis. Så har lyst og rippe de som sagt de også med pre emhasis. Men hvordan gjøre det på den letteste måte? Jeg er Apple-fan,så helst Apple produkter. Men en Laptop fra de er sinnsykt dyr! Derfor tenker jeg kanskje og kjøpe en billig PC Laptop og et optisk driv,deretter bruke EAC til og rippe mine pre emhasis CD-er. Er det forskjell på optisk drivverk? Det beste er jo en NAS. Men kan jeg feks ha en trådløs NAS,enten nede der mitt anlegg ikke er.?Eller oppe hvis mitt anlegg er? Jeg synes at og ha en Mac eller PC er tungvint. De må jo stå på hele tiden. Har de blitt bedre på viftestøy? Bruker kun Spotify Premium kun nå. Jeg synes det låter veldig bra for ikke være «Audiophile» som jeg er. Har prøvd tidal,for en nedtur. MQA er kun EQ i mine ører. Og CD-ene deres hørtes veldig dårlig ut. Beklager litt rotet innlegg. Takk!

9 Jun 2019
34
0
6
Pinse,og folk er sikkert opptatt. Men hadde sett pris om noen hadde noen innspill. «I’ll see you on the dark side of the moon.»

9 Jun 2019
34
0
6
Hei! Er der ingen kloke hoder der ute? Sikkert mange flinke folk her inne som kan mye om PC og MAC. Som sagt bruker min Bluesound NODE2i som kilde. Steamer mest musikk fra Spotify. Men jeg har lyst og rippe mine CD-er. Er ikke helt på jordet når det gjelder PC. Jeg kan formatere og slike ting,men aldri rippet noen CD-er før. Og det er så mye meniger på nett,og muligheter. Men en NAS harddisk er vel det mest idelle? Men jeg ser det finnes bærbare NAS harddisker også der ute. Kan jo ta feil! Men NODE2i har en USB utgang på baksiden,den har jeg lyst og bruke! Jeg vet jeg må hardware,har ikke det ennå,men det jeg skal ordne. Har bare en iPad og iPhone for øyeblikket. Men kan en NAS være trådløs? Altså koble til en switch og ikke mere. Eller er det best og koble rett til USB utgangen bak min NODE2i? Og hvordan rippe mine CD-er? Jeg vet at i teorien at de må rippes i et drivverk,deretter overføres til mitt bibliotek til min NODE2i,må jeg da ha en NAS? Jeg vet at Vault2i er bra,men vil helst lære meg ting på egen hånd med software og firmware programmer. Vil helst gjøre det på den letteste og billigste måten. Derfor blir Vault2i for dyr for øyeblikket. Men vil helst ha Apple ustyr. Mac mini som nas/musikkserver koblet til min NODE2i. Litt av en ironi det,fordi det blir jo dyrere enn BS sitt alternativ. Men det ligger litt frem tid.... Så litt forvirret... Hjelp! Også er det viktig og lære meg og rippe CD-er med pre emphasis. Takk!

Sist redigert:
9 Jun 2019
34
0
6
Hei! Jeg har funnet en del på nettet det om og koble til NAS til min NODE2i,kobler bare NAS til Zyxel switch som er koblet til min ruter,og deretter overfører mine CDer til NODE2i sitt bibliotek. Men vil gjerne høre fra andre NODE2i,NODE2 eiere om hvilken NAS er best og hvilke rippe software programmer er og foretrekke. dbpoweramp til pre emphasis CD-er feks. Kan ikke en Floyd fan hjelpe en annen Floyd fan? PINK FLOYD er jo kjent sine gode studioalbum med kanskje den beste lyden av alle de klassiske 70-talls bandene,kanskje bare overgått av Steely Dan som også er utmerket musikk. Aja med MCA fra 80-tallet skal visst være Steve Hoffman sin mastering. Husker ikke helt matrix nummeret akkurat nå,men nydelig lyd på den plata. Jeg er ikke helt borte når det gjelder data,men trenger litt starthjelp😃 Takk!