hvordan er nye denon surround receivere ?

johno

Medlem
11 Jul 2006
546
0
0
ser den minste koster 1000.- hvordan er denne ? evt og bruke som forforsterker til poa blokker, ser denne ikke har pure direct, men den har vel dynamisk eq oj justerings muligheter somm bass og diskant ?

KarlOveman

Medlem
1 Feb 2011
63
0
0
1) De er ikke nye, og 2) Du må helt opp til AVR-2311 for å få pre-out (for effektforsterker).

Står detaljert info på hifiklubben.no

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
1311 og 1611 har preout for "presence front" og "surround back" (valgbar), men jeg tror ikke det går an å få de vanlige frontkanalene ut der.

johno

Medlem
11 Jul 2006
546
0
0
KarlOveman skrev:
1) De er ikke nye, og 2) Du må helt opp til AVR-2311 for å få pre-out (for effektforsterker).

Står detaljert info på hifiklubben.no
leste det nettopp men var litt usikker mtp te av-fallet nevnte her ser du.. vært greit og fått brukt den som forforsterker i stereo.

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
Foreslår at du tar en tur innom hifiklubben og finner ut av et en gang for alle, jeg har dessuten lurt på det samme. På nett finner jeg liksom ikke noe som avkrefter det 100%.

(jeg bor dritlangt unna nærmeste HFK, her i Haugesund har vi bare HFK)

KarlOveman

Medlem
1 Feb 2011
63
0
0
Det er dessverre ikke mulig. Men det er lov å spørre Hi-Fi Klubben og få et "nei" der også :)

johno

Medlem
11 Jul 2006
546
0
0
KarlOveman skrev:
Det er dessverre ikke mulig. Men det er lov å spørre Hi-Fi Klubben og få et "nei" der også :)
hehe oki, surt at denon gjør sånt, ser hk og andre har som regel preout på småe surr receivere.

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
Litt merkelig da, at de ikke har tenkt på det. Den har jo preout, men ikke for front. Sånn som jeg sjønner det så kan man velge front presence eller surround back i dem. Er det noen som vet hva slags informasjon som går i front presence?

KarlOveman

Medlem
1 Feb 2011
63
0
0
johno skrev:
hehe oki, surt at denon gjør sånt, ser hk og andre har som regel preout på småe surr receivere.
Det er ikke slik at andre små receivere som regel har pre-out. Sjekk surr.receivere under – la oss si – 3000 kr og se hvor mange som har pre-out. Det er svært få!

(Lyd & Bilde testet i fjor noen receivere under 6000 kr og hadde følgende å si om Yamaha RX-V767: Det skal også nevnes at dette er den eneste receiveren i testen med multikanals forforsterkerutgang.)

Men selvsagt burde det vært mulig med pre-out også på budsjettreceivere :)

johno

Medlem
11 Jul 2006
546
0
0
KarlOveman skrev:
Det er ikke slik at andre små receivere som regel har pre-out. Sjekk surr.receivere under – la oss si – 3000 kr og se hvor mange som har pre-out. Det er svært få!

(Lyd & Bilde testet i fjor noen receivere under 6000 kr og hadde følgende å si om Yamaha RX-V767: Det skal også nevnes at dette er den eneste receiveren i testen med multikanals forforsterkerutgang.)

Men selvsagt burde det vært mulig med pre-out også på budsjettreceivere :)
hadde harman/kardon avr 8500 før, men ser nå at det er bedre og ha kraftige blokker, og til dels rimeligere surround receiver og bytte den i stede for,

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
KarlOveman skrev:
Sant, sant.
Yamaha RX-V665/667 er vel de eneste som har vært solgt skikkelig billig som har preout på alle kanaler, og da i forbindelse med kampanjer/partivarer. Selv har jeg en 665 og er forsåvidt happy med den.

sollie

Medlem
9 Jan 2004
1.476
0
0
www.regionpartner.com
har 667 selv og den har pre-out på alle kanaler. Faktisk en skikkelig god receiver til stue bruk. Ville vel kanskje valgt noe litt vassere om jeg hadde eget rom.Men med rotel i front og bak kanalen lager den liv i stua i hvert fall.