Hvordan er det med " romperister "

knutarn

Medlem
30 Sep 2010
143
9
18
Hei! :)

Vurderer og montere på noe "romperister" på stolene/sofaen.

Noen med erfaring ang det?

Er det noe man bør gjøre?

Har 2 seter kino sofa :)

Snooky

Medlem
27 Sep 2005
2.046
22
38
Det fungerer når det er gjort rett. Selv foretrekker jeg nærfelt subwoofer, men det er nok litt subjektivt.
Hadde noen billige ristere en gang i tiden. Vet ikke om montering var for dårlig, effekten for høy eller kvaliteten for lav. Men de hørtes minst like godt som de ristet. Fæl skralling. Et godt eksempel på hvordan det ikke skal gjøres

Så kjøp kvalitet. Monter på en meget solid del av stolen og skru godt fast.

• Like
Reactions: Toroluf

knutarn

Medlem
30 Sep 2010
143
9
18
Det fungerer når det er gjort rett. Selv foretrekker jeg nærfelt subwoofer, men det er nok litt subjektivt.
Hadde noen billige ristere en gang i tiden. Vet ikke om montering var for dårlig, effekten for høy eller kvaliteten for lav. Men de hørtes minst like godt som de ristet. Fæl skralling. Et godt eksempel på hvordan det ikke skal gjøres

Så kjøp kvalitet. Monter på en meget solid del av stolen og skru godt fast.
Er det en opplevelse man bør ha ved kino? :) Gjør det ting bedre? :D Har 7.1.2.2

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.493
43
48
43
Hei! :)

Vurderer og montere på noe "romperister" på stolene/sofaen.

Noen med erfaring ang det?

Er det noe man bør gjøre?

Har 2 seter kino sofa :)
Enkelt svar: JA!!!

Jeg venta alt for lenge med å skaffe meg romperistere, men bare pga at ingen forhandlere i stavanger hadde dette til demo.

Etter besøk hos Nobleman var jeg solgt på et øyeblikk.

Jeg har kino i kjeller på murgulv så får nesten ingen gulv rumling av sub, men selv med flytende gulv (Nobleman var i loftstue) så er romperistere helt uunværlig i en kino synes jeg.

Men jeg vil si det er noen ting som er viktig å tenke på.

1. Kjøp skikkelige greier. Clark Synthesis er orginalene, og jeg er storfornøyd med mine 2x tst 239 i en 3seter sofa.
  2. Sørg for å ha nok effekt, og god kontroll på frekvens og volum. For høye frekvenser i tactiles blir bare masete, og for mye bevegelse blir slitsomt. Jeg har kjøp noen enkle kontroller på ebay som er ment for subkontroll i bilstereo med volum og frekvens justering så man kan tilpasse slik man vil. kjør på kopi av subwoofer signal, men kutt gjerne enda lavere.

• Like
Reactions: Toroluf