hvor kan man få CNC skjærte aluminums plater

wotg

Medlem
22 Apr 2004
7.726
0
0
43
Driver fortiden med planer om høyttaler diy. bygg.
Planen er å bygge selve kabinettet av kryssfinèr lagt lagvis opp hverandre ala. sonusfaber. hadde planer om å få frontplaten i aluminium.
Men vet ikke om noen som tilbyr slike tjenester i Norge. Er det noen som kan hjelpe meg?

Eriond

Medlem
19 Jul 2004
1.782
0
0
41
Jeg er cnc-operatør og formann på cnc-avdelingen på jobb. Kanskje jeg kan hjelpe?:)

wotg

Medlem
22 Apr 2004
7.726
0
0
43
Veldig bra :) sender deg PM når jeg har en 100% eksakt tegning :)
Har du mulighet til å eloksere aluminium også?

Eriond

Medlem
19 Jul 2004
1.782
0
0
41
Eloksering har vi desverre ikke mulighet for, men det meste av fresing, dreiing samt vannskjæring :)
Bare send meg PM når du er klar så ser vi hva vi kan få til :)

TorAtle

Medlem
5 Mar 2003
2.849
0
0
Eriond skrev:
Eloksering har vi desverre ikke mulighet for, men det meste av fresing, dreiing samt vannskjæring
Oh la la. Tror jeg må notere navnet ditt bak øret! Er det 5- eller 3-akse CNC dere har?

Jeg har en Caterham Super 7 som av og til trenger noen spesialdeler :)

rojohan

Medlem
17 Feb 2003
5.337
0
0
44
Eriond skrev:
Eloksering har vi desverre ikke mulighet for, men det meste av fresing, dreiing samt vannskjæring :)
Bare send meg PM når du er klar så ser vi hva vi kan få til :)
Man kan få kjøpt ferdig elokserte aluminiumsplater :) berre å være litt forsiktig med oppspenningen så man ikkje lager riper i elokseringen. Er sjølv cnc-operatør :)

IsakAlexander

Medlem
8 Feb 2006
2.111
0
0
42
Alu

Kunne vært gøy og feks få laget en frontplate til diskant ved hjelp av cnc. Er jo mye dårlig plast som blir brukt, selv på dyre diskanter. Er det mulig?