Hvor bra fargesyn har du?

torsteinvh

Medlem
24 Jul 2003
3.492
0
0
Tok testen ganske kjapt, ikke så ille til å være på slutten av en lang dag med stirring inn i en skjerm...

Your score: 16
Age range: 40-49
Best score for your gender and age range: 0
Highest score for your gender and age range: 1520

Vedlegg

tahustvedt

Medlem
12 Des 2002
3.432
0
0
* Your score: 0
* Age range: 30-39
* Best score for your gender and age range: 0
* Highest score for your gender and age range: 1520

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.989
7
38
335

Enda en bekreftelse på at jeg er meget fargesvak - ikke noe nytt altså.

Melder meg herved på neste Paralympics: synkronsvømming for fargeblinde :)

bear

Medlem
28 Jan 2006
848
0
0
114

He-he, er rød-grønn fargeblind som det heter og dette bekrefter vel den!

4 Feb 2011
158
0
0
bear skrev:
114

He-he, er rød-grønn fargeblind som det heter og dette bekrefter vel den!
Hadde du giddi å legge ut frekvensspekter-bildet du får til slutt sammen med scoren?

Jeg er grafisk designer (og nysgjerrig) og lurer på hvilke frekvenser du da sliter med - er av og til borti prosjekter hvor det må tilrettelegges i forhold til ulike synshemninger. Min far er også rød/grønn fargeblind, men greier ikke å beskrive hva han IKKE ser - naturlig nok. Og jeg som ser ganske bra (score på 20 på testen etter en lang dag med nistirring på skjerm), greier ikke å forestille meg hvordan det oppleves...

På forhånd takk ;)

uGn

Medlem
11 Sep 2003
3.543
0
36
Halden
You have perfect color vision!

Den nederste linja gikk raskest.. selv om jeg på slutten synes det var et par blokker jeg ikke fikk helt perfekt overgang på.

bear

Medlem
28 Jan 2006
848
0
0
Espen S. Andresen skrev:
Hadde du giddi å legge ut frekvensspekter-bildet du får til slutt sammen med scoren?

Jeg er grafisk designer (og nysgjerrig) og lurer på hvilke frekvenser du da sliter med - er av og til borti prosjekter hvor det må tilrettelegges i forhold til ulike synshemninger. Min far er også rød/grønn fargeblind, men greier ikke å beskrive hva han IKKE ser - naturlig nok. Og jeg som ser ganske bra (score på 20 på testen etter en lang dag med nistirring på skjerm), greier ikke å forestille meg hvordan det oppleves...

På forhånd takk ;)
Tok meg litt bedre tid og fikk dette resultatet:

Vedlegg

dwdbard

Medlem
27 Aug 2008
1.672
0
36
Mysen
Jeg fikk 7 poeng!

Merket at jeg ble sliten i øynene på slutten, hadde dyp kons.. hehe..

Artig test!

Stian