Hvitmaling...

bwa

Medlem
2 Jan 2003
3.908
0
36
www.bwa.no
Skal bare 'slenge' opp noe maling på projetorveggen fram til jeg får kjøpt meg et hvitt lerret og lurte på om noen kunne tipse meg på malingstype jeg kunne startet med.

Har fått meg CRT og har lys grå skjerm fra før, og det ble ikke helt bra. Skal bare male over med f.eks hvit vannbasert latex styrke 7. Er det anbefalt eller burde jeg velge en annen glans som f.eks 10 ?

Dobermann

Medlem
16 Jun 2003
1.275
0
0
Ja, jeg har også hørt mye bra om Goo-"maling". Men det skal visst ikke være så enkelt å påføre.

Rolf Hult

Medlem
13 Des 2002
4.326
0
0
53
www.hulten.no
Benyttet selv Lady silkematt hvit maling. Fungerer meget bra!
Venter på respons etter bestilling av Goo maling. En god PJ fortjener også et bra lerret.

tors

Medlem
28 Des 2002
369
0
0
www.filmhulen.com
Skal bare male over med f.eks hvit vannbasert latex styrke 7. Er det anbefalt eller burde jeg velge en annen glans som f.eks 10 ?
Prøv med en helt matt maling.Brukte selv latex maling med glans overkant 20,og fikk en slags reflekseffekt i senteret av bildet.En kunne nesten se konturene av bilderørene.Ikke noe særlig å se på :?
Ellers så har jo Goo fått veldig god kritikk på Avsforum.Til å med folk som påstår den er bedre enn stewart skjermer til 20000+.Har vel mye å si hvor heldig en er med påføringen.Opplevde at det var vanskelig å unngå
rander etter rullen,noe som syntes veldig når bildet panorerte i lyse scener.påføring med sprøyte er sikkert bedre.Men har ikke prøvd dette.Er vel en tek med det meste og en lærer mest med å prøve seg fram.

freddyper

Medlem
23 Feb 2003
436
0
0
Bruker lady silkematt s2000(grå) dette fungerer veldig bra til min pt-ae300, vurderer å male lerretet med en mørkere tone s3000. Har noen prøvd dette?
Får man høyere gain med helt matt maling eller bør man velge en silkematt maling?

Rusty

Medlem
13 Des 2002
8.153
0
0
Tror ikke grått er noe bra til en CRT projektor.Men til DLP og LCD projektorer så er grått bra. :)

bwa

Medlem
2 Jan 2003
3.908
0
36
www.bwa.no
Ja, jeg har ca s2000 nå, og det ble ikke helt optimalt. Regner med å kjøpe lerret, så dette er bare en midlertidig løsning.

Akse

Medlem
14 Des 2002
162
0
0
Dobermann skrev:
Ja, jeg har også hørt mye bra om Goo-"maling". Men det skal visst ikke være så enkelt å påføre.
I følge Goosystems så skal det være som å påføre annen maling.
Du må nok regne med å legge ned litt mer flid enn om du skal male veggen din. :D

Jeg får proff. sprøyte hjelp til mitt prosjekt. Starter i morgen

MVH
Roger