Hvite bakhøyttalere til hjemmekino

JanF

Medlem
12 Jun 2009
432
0
16
Har fått "forbud" av samboer til å henge opp Klipsch RS-62 på bakvegg, så disse må jeg dessverre kvitte meg med.

Hun har gått med på mindre vegghengt høyttaler, og da helst i hvit utførelse.

Noen som har noen gode tips til hvite bakhøyttalere som vil fungere greit på film sammen med Klipsch RF-83 og RC-64?

andersj

Medlem
24 Mai 2005
1.207
0
0
JanF skrev:
Har fått "forbud" av samboer til å henge opp Klipsch RS-62 på bakvegg, så disse må jeg dessverre kvitte meg med.

Noen som har noen gode tips til hvite bakhøyttalere som vil fungere greit på film sammen med Klipsch RF-83 og RC-64?
Focal dome. kan henges i tak eller på vegg. koster noe men tar seg pent ut i tak eller på veggen. de er ikke store men spiller veldig bra!! de er 2 veis.

pocoloco

Medlem
14 Feb 2011
18
0
0
JanF skrev:

Jeg vil anbefale deg å kvitte deg med samboer, da kunne du skaffe deg hvitte, neger eller "gule" (asiatiske) samboer som skulle matche anlegget ditt, synes du ikke? :mrgreen: :mrgreen:

mr x

Medlem
16 Okt 2006
3.773
0
0
Vienna Waltz kan du få hvite: X3MHC - Komponenter
DAli Ikon kan du få hvitehttp://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/bak/dali_ikon-on-wall-mk2_bakhoyttalere_hvit.htm
Begge meget bra, men her ville jeg gått for vienna.
Sikkert mange andre mann får tak i også!

Dimacruz

Medlem
17 Feb 2003
2.619
0
36
Du har feil dame, skaff deg en ny, og det mener jeg faktisk helt seriøst.

Etter 2-3 år går det sikkert til ******* uansett.

Damene her i landet skal bestemme alt. kan desverre ikke hjelpe deg med spørsmålet, ville bare få ut litt frustrasjon :D

JanF

Medlem
12 Jun 2009
432
0
16
Takker for alternativer som har blitt listet opp:)

Høyttalerene må være vegghengte (som RS-62) da det allerede er lagt opp skjult kabel til disse.

Skifting av samboer er nok ikke aktuelt i denne oppgraderingsrunden:mrgreen:

Har funnet et alternativ samboer (og meg selv faktisk) synes ser meget bra ut

Martin Logan Motion FX

lunnarn

Medlem
12 Jan 2009
987
0
0
tenkte faktisk ikke over den sorte stoff rammen..
men det vil jo ikke være vanskelig å bytte ut stoffet på rammen heller akkurat, vis det er som på andre dynavoice så er det rimelig greit å få gjort.

men det med lydkvalitet er jo en annen sak men nå har jo ikke bak kanalen noen kjempe jobb å gjøre, så tror ikke det vil være noe stort problem å leve med heller :) tror også de ikke vil være umulig å selge vis det ikke er gode nok for deg, vis du tester de godt før du bygger om ramma eventuelt.

JanF

Medlem
12 Jun 2009
432
0
16
Tror jeg kommer til å gå for Martin Logan Motion FX, så får håpe de overrasker meg positivt:)

JanF

Medlem
12 Jun 2009
432
0
16
Christiansk skrev:
Dali Fazon Sat/LCR i hvit utførelse?

Hmm, de så ikke så dumme ut:)

Er litt usikker på om Martin logan ikke er et bedre valg allikevel siden de sansynligvis har bedre spredning.
Sitter ganske nær bakvegg, så best mulig spredning er ønskelig.

JanF

Medlem
12 Jun 2009
432
0
16
rs_banditt skrev:
Hvis du vil ha mest mulig spredning er det vanskelig å komme utenom Mirage.
De har noen høytalere som leveres i hvit: OS³-Sat Bookshelf Speaker - Overview Ta kontakt med Mono.no å høre om de leverer dem. De koster 5k parret.

Takker for forslag, men de skal henge på vegg, så da tror jeg de vil bli for framtredende. Ser også at de står oppført som bokhyllehøyttaler...

JanF

Medlem
12 Jun 2009
432
0
16
Whoracle skrev:
Hvem selger MartinLogan Motion FX ? De så jo veldig spennende ut..

Resonans i Stavanger kommer til å ta disse inn.
De er på trappene til å bli lansert, så er usikker på dato de blir tilgjengelige.