Hvilken plate har du kjøpt idag?

jonia

Medlem
2 Mar 2004
1.852
0
36
42
Har også kjøpt R.E.M. best of plata!

Den er bra synes jeg, men den kan bli litt slitsom å spille høyt med, pga. litt spiss lyd.... dette kan jo ha noe med anlegget mitt å gjøre også da...

Pogwaq

Medlem
23 Okt 2003
13.811
0
0
www.barsk.org
Noen som er interessert i jazzrock/fusion? Da kan denne anbefales:

KBB er et firemannsband med lineupen fiolin/gitar, bass/gitar, keys, perkusjon. Musikken er instrumental, med hovedfokus på fiolin og el-piano. Knallgode musikere, flotte komposisjoner, fine melodier og til tider skikkelig brutal fusion. Meget mulig den beste plata jeg har kjøpt i år. Debutplata til bandet, Lost & Found, er også god, men jeg føler den mangler litt av varmen fra Four Corner's Sky; mulig det skyldes at keyboardisten ble byttet ut.

Kan handles her, forresten.

mags

Medlem
12 Apr 2003
407
0
0
Bruce Springsteen - Live NYC ankom fra amazon idag. Har DVD'en, men må si at "ren" SACD (ikke hybrid) ga en mye sterkere lydopplevelse...får gåsehud når de drar igang Jungleland.

Thomaso

Medlem
16 Mai 2004
899
0
0
Siste platekjøp sa du?

Det var Sivert Høyems Laydies and Gentlemen of the Opposition.

Elsker Madrugada (Hvor han er vokalist, hvis noen ikke visste det), men etter noen gjennomspillinger ble denne cden for kjedelig.

Fikk nettopp låne en fantastisk cd av en kompis: Roger Waters; Amused to death. Test denne folkens!

Til alle: Test Dashboard Confessionals!

Pogwaq

Medlem
23 Okt 2003
13.811
0
0
www.barsk.org
Jeg kjøpte denne her:

Interessant plate, men kanskje litt "vanskelig". Tung jazzinspirert rock (men ikke såpass at man vil kalle det jazzrock eller fusion) som ikke alltid er like melodiøs, men likevel spennende. Hovedsakelig basert på akustisk gitar, synth, bass og trommer, med innslag av orgel og fløyte.

rojohan

Medlem
17 Feb 2003
5.337
0
0
44
Desse kom i posten igår :) (bestilt fra cdon's kampanje)

Holly Cole - Temptation :arrow: bestilt hos play.com

Genesis - Genesis

Marillion - Misplaced childhood

Marillion - Script for a Jester's tear

Lenny Kravitz - Mama said

Lenny Kravitz - Are you gonna go my way

rojohan

Medlem
17 Feb 2003
5.337
0
0
44
Etter at "Welcome To Sunny Florida" og "Tales Of A Librarian" kom i posten tidligere denne veka, nærmer eg meg den komplette samlingen til min yndlings jente på musikkfronten :arrow: Tori Amos

_frost_

Medlem
1 Sep 2003
1.014
0
0
36
Nyeste til Slipknot.
Den heter vel noe som Vol. 3 (The Subliminal verses)
Gidder ikke finne bildet jeg...
Etter min mening kan hverken Vol 3 eller Iowa måle seg med Slipknot-Slipknot cd'en.

mags

Medlem
12 Apr 2003
407
0
0
jolly skrev:
Etter at "Welcome To Sunny Florida" og "Tales Of A Librarian" kom i posten tidligere denne veka, nærmer eg meg den komplette samlingen til min yndlings jente på musikkfronten :arrow: Tori Amos
Scarlet's Walk er helt fenomenal - både når det gjelder låtene og kvaliteten på produksjonen.

mags

Medlem
12 Apr 2003
407
0
0
Fikk Beck - Sea Change (SACD only) fra amazon i går. Dark Side of the Moon og Avalon er også i posten...

rojohan

Medlem
17 Feb 2003
5.337
0
0
44
mags skrev:
jolly skrev:
Scarlet's Walk er helt fenomenal - både når det gjelder låtene og kvaliteten på produksjonen.

Scarlet's walk er meget bra ja, men det beste albumet er "From The Choirgirl Hotel" syns eg.

Børni

Medlem
9 Okt 2003
766
0
0
Etter en kjapp tur på platekompaniet her i byen i dag ble følgende cdèr med hjem:
-Nightwish "Once"
-Velvet revolver "Contraband"
-Borknagar "Epic"

Børni

Medlem
9 Okt 2003
766
0
0
Etter en kjapp tur på platekompaniet her i byen i dag ble følgende cdèr med hjem:
-Nightwish "Once"
-Velvet revolver "Contraband"
-Borknagar "Epic"

Pogwaq

Medlem
23 Okt 2003
13.811
0
0
www.barsk.org
Ble en bunke diverse de siste par ukene:

Opeth - Deliverance
Opeth - Blackwater Park
Blackmore's Night - Ghost of a Rose
Mahavishnu Orchestra - Birds of Fire
Mussorgsky - Pictures at an Exhibition

Dessuten venter jeg Wappa Gappa - Gappa, Tsuboy & Kido - Totem og den selvtitulerte plata til The Black Mages i posten. :)