Hvilken komponentkabel?

Dale Cooper

Medlem
11 Mar 2003
1.064
0
0
Heisann!
Jeg skal om en kort stund kjøpe meg projektor til ca. 15000 kr. Til den skal jeg bruke en H/K DVD25 med komponentkabel, slik at jeg får utnyttet Progressive Scan. Jeg må ha ca. 5 meter med kabel. Vet noen om en god, men ikke så altfor dyr komponentkabel? Hadde også vært kjekt om dere kunne anbefale en nettbutikk som selger kabler.

Mitt andre spørsmål er angående VHS-spilleren min, som jeg skal bruke til tuner. Hvilken kabel bør jeg velge for å få best bilde? Spilleren har ikke S-VHS utgang.

Neonsun

Medlem
30 Apr 2003
1.208
0
0
41
Hei!

Dette kommer antakelig noe sent, så jeg vet ikke om du sjekker oppdateringer på tråden, men Eltek har noen Supra-kabler jeg i hvert fall vurderer, kalt Supra RCA3. De kan finnes på hjemmesiden til Eltek - http://www.mamut.com/dynabel - under webshop -> supra. Forholdsvis rimelige også. Sikkert noen på forumet som har erfaringer med denne kabelen også..?

MAXcpu

Medlem
28 Mar 2003
2.072
0
0
Lyd og Bilde:

"Dersom du benytter deg av progressive (linedoblede) komponentsignaler, går du glipp av bildeprosseseringsgodsakene som sitter i prosjektoren."

Burde kanskje sjekke hvor de beste godbitene sitter i ditt tilfelle? I prosjektoren eller i DVD-spilleren...

Rusty

Medlem
13 Des 2002
8.153
0
0
Jeg bruker nå philips dvd 963sa og sanyo plv-z1 projektor og di to passer bra i sammen!+ proson kablen :D beste godbitene sitter i philipsen.