Hvilken fim skal dere se ikveld?

movadelic

Medlem
15 Okt 2003
135
0
0
skal nok se ferdig das expirement (bluescreen på htpc`en igår), og så blir det Hostage med bruce willis (som fyllte året igår)

gaultier

Medlem
28 Okt 2003
780
0
0
kom akkurat inn døren med simspons sesong 5, så det blir vel et par episoder i kveld tenker jeg! :D

FallenA

Medlem
30 Des 2004
4.898
0
0
avforum.no
:lol: Har leid Bridget Jones, På randen til madammen i dag, så det blir nok den på lerretet i kveld !
Dersom tiden strekker til skal jeg benke meg å se del en av The Godfather etterpå!

palarsen

Medlem
28 Apr 2003
1.494
0
0
Har også leid Bridget Jones til min sambo - ikke spesielt høye forventninger etter anmeldelsene den har fått, men sikkert ok tidtrøyte.

Junior74

Medlem
10 Jul 2004
165
0
0
Kona kom hjem med The Nightmare on Elm Street boksen i dag, så påskekrimmen er reddet :twisted:

[wcip]Angel

Medlem
2 Feb 2004
3.352
0
0
36
www.angel.fenre.org
Idag har jeg sett mesteparten av sesong 1 av Babylon5. Det som overrasket meg denne gangen, var de store forskjellene mellom episodene. Noen ganger kan både skuespiller-evnene og manuset være helt på jordet ("Soulhunter" f.eks var jo et makkverk av en episode), mens andre ganger kan både replikkene og prestasjonene fra skuespillerne være gjennomførte og troverdige.

!!!Spoiler for episode 1x20!!!

Jeg så nettopp episode 1x20 - "Babylon Squared", episoden hvor de finner Babylon 4, og jeg la merke til noe spesielt som jeg ikke hadde lagd merke til før. Zathras sier "We live for the one.. we would die for the one." For de som kjenner serien, så vet vi jo godt at dette er mottoet til Rangerne som kommer senere i serien. Så hva er forbindelsen? Jo, Zathras sa jo den replikken til Jeffrey Sinclair.. som skulle vise seg å være fyren som grunnla Rangerne. Han har altså tatt Zathras utsagn og valgt det som motto for rangerne... Det er få serier som viser slikt nivå med kontinuitet.

Serien er full av slike små stikk - små replikker - hentydninger til ting som har skjedd eller som skal skje. F.eks så er det ei ung telepat som ser inn i tankene til Delenn, og hun ser ordet "Chrysalis" ("puppe", "skall", "egg" på norsk).. dette er nesten en halv sesong før Delenn undergår den forvandlingen som hun gjør ved å bli halvt menneske. (Hun blir "gjenfødt" i en chrysalis.) Babylon 5 er den type serie som er kjekk å se om og om igjen, for man får så sinnsykt mye mer ut av episodene når man vet hva som kommer til å skje. Greit nok; spesial-effektene er helt på jordet, og manusene og skuespiller-prestasjonene flukturerer noe enormt, men historien er topp notch! Man må bare se forbi det fysiske; det ytre, og gjenkjenne at Babylon 5 er en enestående fem-årig lang solid og vel-gjennomtenkt historie.

[wcip]Angel

Medlem
2 Feb 2004
3.352
0
0
36
www.angel.fenre.org
Ikveld ble det sesong 2 av Babylon 5 :)

Da jeg så bonus-materialet fant jeg ut at jeg var ikke den eneste som mente at kvaliteten på serien flukturerte. Fyren bak serien, Joe Michael Straczynski, sa i et interview at noen ganger så var scriptet elendig og skuespillerne gode, mens andre ganger var skuespillerne på jordet og scriptet var bra.

Enten imorgen eller onsdag starter sesong 3 :p

a|ex

Medlem
29 Sep 2004
12.648
0
0
Idag har jeg sett The Terminal. Som alltid når jeg ser filmene hjemme på DVD fremstår de som bedre enn på kino. Snodig..uansett, en lett sjarmerende og morsom film som varmer hjertet :wink:

a|ex

Medlem
29 Sep 2004
12.648
0
0
Igår var det Collateral og Glengarry Glen Ross, idag blir det Sea Of Love :)

akto

Medlem
28 Apr 2004
19.272
0
36
www.facebook.com
I kveld skal jeg se Black Hawk Down som jeg altid gjør når jeg er fyllesyk. Sammen med en Peppes Knock out pai... Oiii, gleder meg allerede :D