Hvilken filmsnutt for å imponere venner med hjemmekinoen?

Kjeksen

Medlem
20 Nov 2005
1.914
0
36
palarsen skrev:
Så denne for et par dager siden og må si meg 100% enig. Den stemmen er helt vanvittig tøff. Den beste delen av slåsskampen er når Smith kommer tilbake etter å ha blitt slått gjennom jorda. Helt vilt trøkk!

Ohhh yeah:p

Mui27

Medlem
8 Okt 2005
309
0
0
Boogeyman er det noe av det heftigste av lydeffekt jeg har opplevd. Får meg til å grøsse gjennom marg og bein. Filmen er ikke mye å skyte av sånn handlingsmessig men lyden er helt fantistisk. DTS sporet må bare oppleves i et 5.1 surround system. Sjekk begynnelsen og slutten av filmen, tid: 1.00-0500 og 72.50-78.10.

Flight of the Phoenix, DTS spor, da flyet møte sandstormen og kræsjer er veldig bra.

På bildesiden synes jeg Superbit utgaven er The Tears of the Sun (m/Bruce Willis) med DTS spor er det beste jeg har sett på DVD kvalitetsmessig. Masse sort,mørke menneske i mørk jungel, krevende for en projektor.

Ellers kan jeg nevne Ice Age, Nemo, Valiant, Madagascar, Skrek.

Kjeksen

Medlem
20 Nov 2005
1.914
0
36
Er det ingen som nevner kiste sekvensen i Kill Bill volume.2...? Når ho blir begravet levende i stummende mørke...synes det var en utrolig bra lyd som virkelig fikk meg til å grøsse gjennom hele kroppen!!!!

Nå har jeg boogieman, men har enda ikke sett den. Kanskje jeg skal ta en titt, bare vente til mamma og pappa ikke er hjemme, så jeg kan skru skikkelig opp!:D

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Kjellis skrev:
Lurte bare på hvilken filmsnutt dere viser når dere virkelig skal imponere venner med hjemmekinoen deres 8)

Selv er jeg glad i eksplosjonen i starten av filmen "Swordfish".

Hehehehe. Når jeg så overskriften ute i oversikten så tenkte jeg nettopp på denne scenen. Morsomt at trådstarter hadde samme referanse. :razz:

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
40
Nord-Trøndelag
Olympus has Fallen

Syns det lydmessig er ganske bra.
Ikke helt der oppe med de i toppsiktet, men når en skrur opp lyden så blir en virkelig underholdt :D

----------------------------

Kjeksen

Medlem
20 Nov 2005
1.914
0
36
teddytusen skrev:
Hehehehe. Når jeg så overskriften ute i oversikten så tenkte jeg nettopp på denne scenen. Morsomt at trådstarter hadde samme referanse. :razz:

Den scenen er jo sjef da...! :grin:

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
40
Nord-Trøndelag
Olympus has Fallen

Olympus has Fallen

Syns det lydmessig er ganske bra.
Ikke helt der oppe med de i toppsiktet, men når en skrur opp lyden så blir en virkelig underholdt :D

----------------------------

Håvard90

Medlem
27 Jun 2005
622
0
0
Siden folk ofte lar seg imponere over trykk:

Boogeyman begynnelsen (DTS)
The Haunting (dunke på døra scena, masse bass)

UltimaNoctis

Medlem
17 Mar 2011
7.347
0
0
Mine absolutt favoritter:

Terminator 4: Salvation, når den store høye roboten blir sprengt

AVATAR: "Destruction of Hometree"

The Dark Knight: intro med bankranet + car chase i batmobilen / motorsykkel scenen

Transformers 3: Dark of the Moon, når de er ved atom området og "the final battle" på slutten av filmen

Stoneman74

Medlem
9 Jan 2006
42
0
0
46
Xxx

Åpnings scenen til triple X (XXX) er rå.
Rå musikk (Ramstein) kombinert med gode lydeffekter gir den ultimate lyd demo.
Action fylte scener med stor dynamikk og god filming gjør dette til en barsk skrytesnutt.

Erlend

21 Feb 2013
1.257
0
0
Oblivion og Iron man 3

Dette er to filmer jeg har sett i det siste.

Oblivion har et bilde av referanse og et lydspor uten like. Her er det lamge scener du kan se på.

Iron Man 3 har også et bra bilde, og med lydsporet på slutten blir dette imponerende!

skreddern

Medlem
31 Jul 2005
36
0
0
U-571

Etter å ha lest denne tråden kjøpte jeg U-571 special edition fra Free Record Shop. De hadde bilde av den versjonen med DTS-lyd, men sendte meg selvfølgelig en annen "special edition" med kun DD-lyd. Den går jo selvsagt direkte tilbake med posten, lar meg ikke lure så lett:mad: ..Menhar nå trålet nettet for å finne et sted hvor de selger DTS-versjonen, helst sone 2..Det var imidlertid lettere sagt enn gjort..De har bilde av riktig dvd mange steder, men det er DD-versjonen sine spesifikasjoner som står der..Noen som vet hvor man får kjøpt denne? Hadde vært evig takknemlig, vil gjerne ha en "skryte-dvd" jeg også8)..

RoKo

Medlem
30 Des 2004
16.026
0
36
Dersom du tar til takke med den amerikanske versjonen fra amazon.com, kommer den på $5,99 + porto $9,79 = $15,78, hvilket er omlag 104 kroner.

Alternativt via amazon.co.uk der du får den for £4,87 + porto £3,58 = £8,45, hvilket utgjør i underkant av 100 kroner.

Dette er spiller nye filmer. Brukte blir noe billigere (fra £0,95). Se likevel under "Used and new" for de oppgitte prisene.

Lykke til! ;-)