Hvilken film er dette? Regler for tråden i første posten.

DrErling

Medlem
16 Okt 2003
11.138
0
36
43
torjeodegard.blogspot.com
Intro:

At vi på AVforum.no ser mye film er vel hevet over enhver tvil. Det er jo interessen for film som sannsynligvis har ledet oss hit. Men hvor mye husker vi fra filmene vi har sett? Denne tråden er en konstant pågående konkurranse der man poster et bilde, også kalt screenshot, fra en av scenene i en film og leserne i tråden gjetter hvilken film det er fra.

Tråden har levd sitt eget liv siden desember 2007, og noen regler har vi blitt enige om over tid. Forhåpentligvis gjør reglene det enklere for tråden å leve videre, med fornøyde deltagere!

Det ligger mange bilder på nett fra før. Ingenting hindrer deltagere i å poste et av disse, men husk at et egenprodusert screenshot fra en morsom, eller irriterende, eller provoserende, eller engasjerende, eller teit, eller søt, eller fjern eller bare helt umulig scene er kjekkest for leserne!

Regler:

• Screenshot skal være fra filmer som er kommet ut på privat tilgjengelig format (For eksempel VHS, DVD, Blu-ray eller HD DVD). Piratkopierte filmer, screenere og lignende bes holdt utenfor denne tråden. Ellers gjelder Avforums generelle regler for posting av bilder.
  • Bare èn oppgave er gjeldende til enhver tid.
  • En pågående oppgave er gjeldende til en av de fire vilkårene under er oppfylt:
    1. Oppgavegiver bekrefter riktig svar.
    2. Noen poster bekreftende link på riktig svar.
    3. To andre AVforum-deltagere bekrefter at svaret er rett
    4. Det har gått over 12t fra oppgavegiver har postet oppgaven eller postet tilhørende hint/tips.​
  • Hvis noen gjetter riktig og får dette bekreftet så er det den som har gjettet riktig sin tur å poste ny oppgave.
  • Dersom ikke ny oppgave er postet innen 4t så er det fritt frem for hvem som helst å poste en ny oppgave.
  • Det er ikke noe forbud mot å poste screenshots fra filmer som har vært brukt tidligere i konkurransen, men det er greit å bruke forskjellig bilde hvis man vet at filmen har blitt brukt tidligere.

Tips & Triks & Sånn:

• Et screenshot, eller skjermdump er et enkelt øyeblikks bilde fra en film. Generelt sett gjøres det enklest med en pc. Mange mediaspillere har en innebygget funksjon for dette. I for eksempel VLC gjøres dette med tastekombinasjonen CTRL+S (screenshot). I Zoomplayer gjøres det med tastekombinasjonen CTRL+F (frame capture).
  • Dersom den som gjetter riktig ikke har en ny oppgave på lager er det fint om vedkommende gjør de andre deltagerne oppmerksom på dette ved å skrive for eksempel "Ved rett svar, fritt frem for andre". Dette for å hindre at tråden dabber av eller dør ut.
  • Når du poster et bilde er det en fordel, men ikke et must, å bruke AVForums egen opplastingsfunksjon. Da er vi sikret at tråden beholder sin opprinnelige tilstand. Jeg har selv gått på smellen å poste på eget område på nett, for så å se bildene bli utilgjengelig i det den tjenesten jeg brukte ble lagt ned.

Først ut er denne hyggelige karen:

Hvilken film??? :mrgreen:

eksu

Medlem
15 Sep 2006
6.668
0
36
Tar en sjanse og sier at det er Rutger Hauer i Blade Runner.

Flateng

Medlem
15 Jan 2007
983
0
0
Morsomt..

Forslag: Skal vi la den som gjetter riktig komme med neste screenshot??

DrErling

Medlem
16 Okt 2003
11.138
0
36
43
torjeodegard.blogspot.com
Flateng skrev:
Forslag: Skal vi la den som gjetter riktig komme med neste screenshot??

overså den et sekund... godt forslag det. Men hvis ikke vedkommende som gjettet rett kommer med et nytt screenshot innen f.eks 8t så er det fritt frem å legge inn et nytt (??)

Flateng

Medlem
15 Jan 2007
983
0
0
DrErling skrev:
overså den et sekund... godt forslag det. Men hvis ikke vedkommende som gjettet rett kommer med et nytt screenshot innen f.eks 8t så er det fritt frem å legge inn et nytt (??)

Bare et forslag fra min side. Din tråd, dine premisser=)

eksu

Medlem
15 Sep 2006
6.668
0
36
Hehe, jeg hadde litt flaks siden jeg så Blade Runner på HD DVD i forrige uke. :-D

Siden du allerede har lagt ut et nytt ss bruker vi det, men det var et bra forslag Flateng.

Tror jeg har sett filmen, men sliter med å huske fra hvilken det er. Hvis det går lang tid før noen kommer med forslag hadde det vært fint om du kom med noen clues. :)

robertaas

Medlem
30 Des 2002
8.620
0
36
www.lundemo.com
"Tomato Institute" tyder på en av de mange "Killer Tomatoes"-filmene. Kjolen hennes stammer fra før 90-tallet. Da er det kun 2 mulige. Tipper på "Return of the Killer Tomatoes"

RuneW

Medlem
21 Jan 2005
20.597
20
38
Sarpsborg
robertaas skrev:
Utypisk scene fra filmen....

Ett sitat:
"Ten for that? You must be mad!"

Heh? Jeg googlet etter "Ten for that? You must be mad!" og eneste filmen jeg fant (på de første par sidene) var "Life of Brian...", men den kan det da umulig være?