Hvilken DAC burde man kjøpe i dag?

Reksen

Medlem
6 Nov 2005
1.208
0
0
31
Nå som A-Dac fra Abrahamsen og Hegel HD2 ikke lenger er på markedet, hvilken DAC vil være et bra kjøp i prisklassen under 2000 kroner? Og vil den gi meg det løftet i lyd som jeg håper den vil? Er det virkelig verdt å bruke 2000 kroner på en dac? Er så redd for å kjøpe en for så å oppdage at lyden ikke er verdt pengene.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.870
80
48
Reksen skrev:
Nå som A-Dac fra Abrahamsen og Hegel HD2 ikke lenger er på markedet, hvilken DAC vil være et bra kjøp i prisklassen under 2000 kroner? Og vil den gi meg det løftet i lyd som jeg håper den vil? Er det virkelig verdt å bruke 2000 kroner på en dac? Er så redd for å kjøpe en for så å oppdage at lyden ikke er verdt pengene.
Hvilke kilder skal du koble til dacen da ?
Det er ikke slik at en ekstern dac til et par lapper vil gjøre så veldig fra eller til ift. å bruke receiverens innebygde dac.

einis

Medlem
6 Jan 2004
16.125
1
38
vet ikke hvordan det står til med med usbn til 616 men har en a-dac og 608, foretrekker førstnevnte. (kontra coax)

cybervision_

Medlem
22 Nov 2004
15.434
0
0
Nei, det vil den ikke. Onkyo 616 vil nok være en flaskehals der. T-6 fortjener mer futt.

Kjøp en skikkelig amp ala denne NAD C356BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben eller annet kurant. Jobb med plassering og akustikk. Mye mer å hente der enn i en DAC.

NADen kan også utstyres med DAC for en tusenlapp.

Det finnes flere kurante amper til rundt 5 K med DAC innabords.

Evt prut ned en brukt Hegel HD10/11 e.l.

Reksen

Medlem
6 Nov 2005
1.208
0
0
31
Skal btuke DAC'en fra pc'en og Spotify.

kan ikke se for meg at jeg tjener så mye lydmessig på å bytte til 356, men klubben holder jo til her i byen sæ det er vel bare å låne en med seg hjem å prøve. Føler jeg har mer enn nok krefter til T-6'ene for jeg kan spille mye høyere enn hva jeg vil uten at det blir noe forvrengning. Og hvis jeg ikke tjener noe på å kjøpe en DAC så er det vel ikke aktuelt da. Selvom det hadde vært morsomt å prøve en HD10. Ligger et par fine på finn.no nå.