Hvilken CV høytaler burde jeg kjøpe?

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
Både Crown og LD er vel Klasse G (eller H). Det er vel en ekstremt energieffektiv form for forsterkning etter det jeg har sjønt. En ting som gjorde meg litt interressert i LD var at jeg la merke til at spesifikasjonene på 4-kanaleren deres var 100% lik en forsterker fra Thomann, som tydeligvis er ganske anerkjent. Så er det en tilfeldighet, kopi, eller 2 merker fra samme produsent?
Det var noen her som nevnte at powerdrive/power evenlope-kretsene i NAD er en slags klasse G/H-forsterker. F.eks min NAD 2100/3100 kan levere 660 watt i 4 ohm dynamisk, og med "dynamisk" mener de 6-7 sekunder, ikke millisekunder som alle andre. Er dette forklaringen, og bekreftelsen på hvorfor NAD skiller seg ut fra konkurrentene i samme klasse?

Revox

Medlem
12 Des 2004
12.101
0
36
AV-Fallet skrev:
Revox og Ostemannen:
Husk at også Crown Xti, som får så mye skryt, faller ekstremt i ytelse når de kommer ned i dypbassen. Det kan vel også være tilfelle for LD.
I know ;) Er derfor jeg nevnte det jeg gjorde. XTI er en forsterker som regnes for å være god så derfor jeg blir litt skeptisk til slike billigmerker som er målt på denne måten.

24 Mar 2011
363
0
0
Glømte å si at jeg har ett miksebord liggende. Faren min sier at man kan kobble en effektforsterker til den uten å ha en forforsterker. Hvis dette går hvilken effektforsterker burde jeg kjøpe da? Har sett på en nad c372 til 2900. Er det en god pris? Ps: fant nå den minste effektforsterkeren (1600w) til cerwin Vega for 2500

kriss66

Medlem
4 Aug 2009
3.948
0
0
3li.fra.bodø.xD skrev:
Glømte å si at jeg har ett miksebord liggende. Faren min sier at man kan kobble en effektforsterker til den uten å ha en forforsterker. Hvis dette går hvilken effektforsterker burde jeg kjøpe da? Har sett på en nad c372 til 2900. Er det en god pris? Ps: fant nå den minste effektforsterkeren (1600w) til cerwin Vega for 2500
Hei.

Det skal gå fint. Bare om mixeren har Main out. Om jeg ikke tar feil.
Jeg ville satset på CV effekten framfor NAD. Men NAD vil jo gi mer god lyd. CV effekten vil gi mer morofaktor osv...

Men ser du nevner NAD c372. Du mener vell 272? :)

1600W er vell i 2 ohm. CV kjører ofte HT sine i 8 og 6 ohm.

ronny.A

Medlem
27 Des 2008
393
0
0
det skal gå veldig flott det.de cv ampene kjenner jeg ikke til men vet hva 218thx er go for.brukt de på cv al1000 og det var myye morro faktor

24 Mar 2011
363
0
0
Hvor mye watt burde jeg egentlig ha? Ser noen vids på youtube med en c372 og det ser ut til å funke ganske bra. Står at den er 150 watt i 8 ohm (Minimum)

ronny.A

Medlem
27 Des 2008
393
0
0
3li.fra.bodø.xD skrev:
Hvor mye watt burde jeg egentlig ha? Ser noen vids på youtube med en c372 og det ser ut til å funke ganske bra. Står at den er 150 watt i 8 ohm (Minimum)

du bør nok ha minst det det,men også en som er strømsterk.harman kardon går jo også an og vurdere.de er veldig strømsterke.men får aldri for stoe forsterker.

Magnus55

Medlem
12 Jan 2008
1.494
0
0
minhjemmekino.no
ronny.A skrev:
cv på cv bør jo bli konge.veit ikke hva prisen er på de jeg men.men ikke glem den nad 218 nå da.
Kjøpte en Cerwin Vega CXA-10 til mine CLSC 15. Ble mye renere lyd enn med Nad c370 faktisk. Hadde aldri trodd det selv, men hele lydbildet åpnet seg mye mer. Og kreftene er noe HELT annet. Men er jo snakk om 12" her, og en Nad c370/372/375 ville jo gjort en god jobb.

Er nesten fristet til å bytte ut CLSC 15 med et par Ve 12, liker utseende på Ve-serien, men diskanten kan bli litt for mye for meg til tider kanskje. Samtidig som 15" er noe for stort for mitt 19-20 kvadratmeter store rom.

24 Mar 2011
363
0
0
Hei igjen :)

Først vill jeg bare si at jeg kondolerer med alle som hadde familie eller venner på utøya og regjeringskvartalet, som er døde eller skadet :(

Jeg har sett litt på en Crown XTi 1002, og det er en fyr som selger den i bodø. Men han den for 4500, og jeg lurte på hvor mye det går ann å prute den ned?
Og jeg har lest her på forumet at det er mange her som har kjøpt den fra usa,
så hvis den er det hvordan blir det med strømforsyningen? Og hvordan skal jeg kobble den til mikseren min.

OG! vill den bråke mye? Har en gammel xbox som bråker en del, vill den bråke mer?

Ble litt rotete :p

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.748
0
36
3li.fra.bodø.xD skrev:
Hei igjen :)

Først vill jeg bare si at jeg kondolerer med alle som hadde familie eller venner på utøya og regjeringskvartalet, som er døde eller skadet :(
Kondolerer til alle jeg og. Flaggene har hengt på halv stang her i Bergen, og det er mange som har lagt ut blomster og lys på den blå stenen i byn.

Jeg har sett litt på en Crown XTi 1002, og det er en fyr som selger den i bodø. Men han den for 4500, og jeg lurte på hvor mye det går ann å prute den ned?

Veil pris kan du se på lydrommet.no. Det er vel ca 10k. Så du får de for halv pris, men lite rettigheter dersom det skjer noe gale.

Og jeg har lest her på forumet at det er mange her som har kjøpt den fra usa,
så hvis den er det hvordan blir det med strømforsyningen?
Strømforsyningen er tilpasset alle spenninger. Så du kan kjøpe den fra alle land i Verden.

Og hvordan skal jeg kobble den til mikseren min.
Hvilke main-out tilkoblinger har du? 6,3mm jack, xlr? eller rca? XTI modellene har xlr innganger. Så du må ha en overgangskabel dersom du ikke har xlr ut fra mixebordet.

OG! vill den bråke mye? Har en gammel xbox som bråker en del, vill den bråke mer?
Både hdpvr, pc, 360 bråker mer enn alle xti4000 jeg har. Viften er kun på ved pådrag.

Ble litt rotete :p
se svar :cool:

ronny.A

Medlem
27 Des 2008
393
0
0
3li.fra.bodø.xD skrev:
Er 3000 en bra pris for en nad c370 ink frakt til bodø? så at cv gunnar solgte en sånn for 2500 i 2005.
holder fortsatt en knapp på nad 218 jeg altså.eller så er det jo noen emotivaer tilsags innimellom.blir kanskje litt dyre..
jeg kjøpte en billig pa forsterker for noen år siden.blei ikke spesielt imponert.
kjøp en som er strømsterk istedenfor en med en hel haug med watt

24 Mar 2011
363
0
0
ronny.A skrev:
holder fortsatt en knapp på nad 218 jeg altså.eller så er det jo noen emotivaer tilsags innimellom.blir kanskje litt dyre..
jeg kjøpte en billig pa forsterker for noen år siden.blei ikke spesielt imponert.
kjøp en som er strømsterk istedenfor en med en hel haug med watt
En brukt nad 218 koster 4500-5000 brukt, har ikke så mye nå.

24 Mar 2011
363
0
0
Det står mellom

Nad c370 Til 3000
Nad 216. 2500
Nad c372. står 8000 med et par cls 15
Crown XTi 1002. 4500
Cerwin Vega A0.8KW2. 2750

De jeg er mest interesert i er cerwin vega forsterkeren og crownen, crownen koster litt mer men er det stor forskjell på den og 0,8kw2en?

Har råd til alle, men den nad c370 ble solgt for 2500 inkludert frakt i 2005.

Og crownen vill jeg helst ha ned 500, har 3500 men så får jeg kansje 500 oss foreldrene mine :p Jeg kan også hente den.

24 Mar 2011
363
0
0
Ser at det er en nad c275 på finn nå. Hvordan kan jeg kobble denne på en mikser? Takker for svar

EDIT: Fant også en nad 208 og en nad 218M, Begge kostet 4000 DDK (4153kr) Hvilken er best? Har hørt at lydkvaliteten er bedre på 208. Jeg skal også ta høytalerne mine med på hytta :D Men jeg har et mye mindre rom der (kansje 10kvadrat, vet ikke helt) Så tregner ikke noe særlig kraftig forsterker, men de kostet jo like mye som c275en her i norge da :p Blir vell også endel i frakt.