Hvilken Blu-ray Disc har du kjøpt i dag ?

9 Jun 2019
324
30
28
Tenk om gode game Star Wars trilogien kunne ha vært på Blu-ray. Unaltered. Gode gamle stemmen til Bobba Fett. Når snøen var hvit, ikke grønn/blå. Vet det finnes en Harmy edition på nett. Men jeg vil heller kjøpe ekte vare fra Disney. De har jo penger til det og teknologien. Men filmene er nok dessverre ødelagt nok fra før av. Husker gamle VHS. Det var tider det. Da Hoth hadde hvit snø.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.713
65
48
Tenk om gode game Star Wars trilogien kunne ha vært på Blu-ray. Unaltered. Gode gamle stemmen til Bobba Fett. Når snøen var hvit, ikke grønn/blå. Vet det finnes en Harmy edition på nett. Men jeg vil heller kjøpe ekte vare fra Disney. De har jo penger til det og teknologien. Men filmene er nok dessverre ødelagt nok fra før av. Husker gamle VHS. Det var tider det. Da Hoth hadde hvit snø.
Og....Når fjellet cgi lysende Jabba ikke kunne rusle rundt i Falcon, som om det var ingenting.....

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

9 Jun 2019
324
30
28
Det er akkurat som kanskje det største mesterverket i kunst skulle blitt malt om hvert år- Mona Lisa. Lucas er en genial produsent og forteller, altså bygge opp karakterene og back storyen. Men han trenger andre folk rundt seg eller blir det bare tull. Nå er ikke episode 3 dårlig. Bedre enn Disney søppelet!!!!!!!!!!🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬. The empire strikes back er best.

9 Jun 2019
324
30
28
Skal ikke si jeg er blodfan av Star Wars, men den orginale trilogien er mine favoritt filmer. Også er Timothy Zahn trilogien meget bra. Det er de første Star Wars bøkene som kom på 90-tallet. Kanskje jeg tar feil av forfatteren sitt navn. Men jeg mener han heter det.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.713
65
48
Jeg synes det nye er bedre enn episode I eneste kule med I er Darth Maul..

Men III der Vader blir til er kul

Empire er min favoritt også...

Solgte DVD spesial boksen min, når jeg fikk blurayboksen... NEI!!!!

Heretter blir ingen Dvd bokser solgt...

Samme med Kill Bill boksen, bd boksen var sensurert og klippet.

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

9 Jun 2019
324
30
28
Jeg har heldigvis begge bokser. Men Blu-ray har bedre bilde og lyd enn DVD boksen, selvfølgelig. Men DVD-boksen er plaget med farge forstyrrelser. Blu-ray er tidels bedre. Men Hoth er fortsatt blå/grønn på begge bokser. Husker gamle VHS. Ingen farge problemer og ingen nye effekter. Jeg skjønner ikke hvorfor Lucas ikke ga ut begge trilogien både på Blu-ray og DVD. Jeg vet at den såkalte G.O.U.T kom ut i 2006, var det vel. Kun på DVD! Tenk ikke Blu-ray. Men jeg kjøpte ikke den boksen. Angrer en del på det. I det minste var de ikke tuklet med. Men jeg leste på nett at mange var skuffet. Kun en slags laser disc «kopi». Men Lucas godkjente begge bokser, eller alle tre, hvis du regner med den som kom i 2006. Jeg tror han gjorde det for han var dritt lei av all dritt kastingen av fansen, samt han solgte rettigheten til Disney. Det er jo synd. Men håper inderlig Disney kan ordne Blu-ray boks. Men det er vel tvilsomt. Ettersom jeg skjønner sitter Lucas på rettighetene til episode 4 for evig tid, og fra 2020, tror jeg eier Disney hele franchisen. Men jeg er litt usikker på det. Kanskje noen andre Star Wars har noen innspill?

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.513
55
48
43
Det er akkurat som kanskje det største mesterverket i kunst skulle blitt malt om hvert år- Mona Lisa. Lucas er en genial produsent og forteller, altså bygge opp karakterene og back storyen. Men han trenger andre folk rundt seg eller blir det bare tull. Nå er ikke episode 3 dårlig. Bedre enn Disney søppelet!!!!!!!!!!🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬. The empire strikes back er best.
Det er vel heller som om Monalisa først ble 'ferdig' som kun strektegning siden farger ikke var funnet opp enda.

Så noen år senere så ble noen av fargene funnet opp og han kunne male de delene av bildet ferdig, også enda noen år senere så ble resten av fargene funnet opp slik at han endelig kunne fullføre maleriet SITT slik det alltid var tenkt å være...

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.713
65
48
Det er vel heller som om Monalisa først ble 'ferdig' som kun strektegning siden farger ikke var funnet opp enda.

Så noen år senere så ble noen av fargene funnet opp og han kunne male de delene av bildet ferdig, også enda noen år senere så ble resten av fargene funnet opp slik at han endelig kunne fullføre maleriet SITT slik det alltid var tenkt å være...
Ja men jeg sammenligner det med å bruke pastellfarger..

De har sykt budgett på ettersalg, også lager de så dårlig og barnslig cgi..

Et eksempel i første film er den perfekte scenen der luke og Obi demonstrerer Jedi hjernevask på to imperial soldater i ørken utenfor byen på Tatooine...

På nye fly rosa elefanter, jar jar lignende skapninger osv forbi.

Enkelte ganger funker minimalisme...

• Like
Reactions: PINK FLOYD DSOTM

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.513
55
48
43
Ja men jeg sammenligner det med å bruke pastellfarger..

De har sykt budgett på ettersalg, også lager de så dårlig og barnslig cgi..

Et eksempel i første film er den perfekte scenen der luke og Obi demonstrerer Jedi hjernevask på to imperial soldater i ørken utenfor byen på Tatooine...

På nye fly rosa elefanter, jar jar lignende skapninger osv forbi.

Enkelte ganger funker minimalisme...
Skal være enig i at CGI i spesielt 1997 versjonene er litt enkel, Lucas skulle holdt ut noen år lenger. (effektene er vel litt oppdatert senere også)

Og jeg liker ikke at min favoritt, Attack of the clones, er den første filmen som er spilt inn digitalt, på det som desverre er alt for lav oppløsning, bare for at de skulle være først ute..

Men når du nevner barnslig, så mener jeg at du (som så mange andre) glemmer hvem disse filmene var laget for.

Jon Favreu forteller i de fleste intervjuer om dagen om det beste rådet han fikk av George Lucas når de jobber med Mandalorian: Husk hvem som er målgruppen.. barn. Ja voksne kan selvfølgelig like dem også, men barn er til syvende og sist målgruppen.

Fant og et klipp fra et starwars panel med Jake Lloyd som spilte Anakin i TPM hvor han utfordrer en Jarjar hater på 'har du noensinne møtt et barn som hater Jarjar, uten å ha blitt påvirket av noen eldre ?'

De fleste av oss så Starwars 4-6 når vi var små, men glemmer det når filmsmaken, for mange, har endret seg gjennom årene og det gjøres endringer (og lages prequels) som er 100% i tråd med orginalfilmene..

Jeg er sjeleglad for at jeg idag på snaue treogførti har mer eller mindre samme filmsmak som da jeg var 10, og dermed kan kose meg med filmer myntet på alle aldre..

Jeg er veldig enig med det Brie Larson fikk så mye kjeft for, der hun sa 'the movie wasnt made for you'.

Det er helt greit å like noe man ikke er målgruppen for, men jeg mener det blir for dumt å mislike noe man ikke er målgruppen for..

Sist redigert:
9 Jun 2019
324
30
28
Lucas behøvde rett og slett ikke og produsere prequel trilogien. All mystikk forsvant. Når Obi Wan sa føgende»... Vader was seduced by the dark side of the force...» Når jeg så det i barndom fikk jeg gåsehud. Alt ble forklart i den dialogen. Ingen grunn til og lage 3 nye filmer. Som sagt nummer 3 er grei. Men hadde han mere nei folk rundt seg, så kunne det ha blitt bra. Men det ble det dessverre ikke. Det er min mening. Dette kan diskuteres til jorden går under.😉

Sist redigert:

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.513
55
48
43
Lucas behøvde rett og slett ikke og produsere prequel trilogien. All mystikk forsvant. Når Obi Wan sa føgende»... Vader was seduced by the dark side of the force...» Når jeg så det i barndom fikk jeg gåsehud.
Nå fikk, og fremdeles får heldigvis jeg minst like mye gåsehud av ep 1-3 som av 4-6, og synes det må være utrolig kjipt for dem som ikke gjør det.. men sånn er det nå en gang.

Men så lenge vi kan være enige i at de nye nye suger hesteballer så er alt ok :D

9 Jun 2019
324
30
28
Vi er alle forskjellige heldigvis. Kjøper du filmene på nett? Edit. Jeg ser du bruker Amazon. Er de sikker, altså filmene kommer frem i transporten? Og er det stor pris forskjell?

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.713
65
48
Jeg digger den nye serien. Og de nye filmene. Særlig Rogue one og den nye trilogien.

Så sterkt av Mark Hamill som en eldre jedi master der han møter hæren alene.

Episk.

Det var feil av meg å kalle Cgi i workover barnslig... Jar Jar var jo et alternativ til Chevie som Lucas ville ha med.

Men de gamle filmene rework var for det meste dårlig. Hvor mye penger må det til for at rosa alien elefanter ikke er selvlysende?

Er så lei at jeg solgte den flotte DVD boksen som jeg fikk i gave for ørten år siden.

Det faller sammen med mye annet, LP samling, kasetter, og kill bill dvd og Hero triologien.

Full hd og triksing i lyd og eksplosjon er ok. Men Cgi spøkelser som lyser.

Spoof når Jabba gror så fort i et par år fra da han kryper rundt i Falcon.
I Revenge så fyller han en hel festning og et helt stort sveveskip.

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.513
55
48
43
Vi er alle forskjellige heldigvis. Kjøper du filmene på nett? Edit. Jeg ser du bruker Amazon. Er de sikker, altså filmene kommer frem i transporten? Og er det stor pris forskjell?
Jeg handler alt med express så sporbare levert på 36 t :)

Pris ser jeg ikke på på nye releaser, betaler det de koster på slippdagen.

• Like
Reactions: Danke