Hvilken Blu-ray Disc har du kjøpt i dag ?

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.491
37
48
43
Takk for svar. Ja det er vell low mode jeg tenkte på. Den ble kalibrert i den modusen fordi jeg hater viftestøy, og siden jeg har total lyskontroll med mørke vegger og 110 tommers lerret, så gikk det greit..

Men en litt irriterende lyd jeg har fått det siste tiden er en lavfrekvens 'brummelyd som varer 2-3 sek. Kommer ca hvert halve minutt. Men er såpass lav at jeg takler det :) dama ler av meg når jeg nevner det for hun hører det knapt sier hun ) må vell leve med den et år eller to til, da skal jeg svi av en 50-60lapper på en ny PJ :):)
Nå kommer vel snart OT politiet og arresterer oss, men la gå :)

Jeg har heldigvis ikke noe problemer med ulyder fra min, men har hørt om andre som har hatt det. Når 4k spilleren min står i default meny og projektor viser 4k@50hz så hører jeg en svak høyfrekvent pipelyd, men så snart disc'en starter og den skifter til 24p så forsvinner lyden.

Nå har jeg en enkel hushbox rundt projector også siden den henger rett over hodet mitt, så det hjelper nok litt.

Høy lampespenning lager endel lyd, men fremdeles kun hørbart i scener med veldig lav lyd så det går greit.

Og siden du spurte tidligere, VELDIG synbar forskjell ved lampeskift ja :D

• Like
Reactions: karsjegs

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.491
37
48
43
2 nye kom sist fredag, men ikke fått posta før nå.

Dette har vært den tørreste filmsommerferien noen sinne, 2 uker på rad uten noen storfilmer :(

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.491
37
48
43
Glass $19.99 fra amazon.com
Den var kul. Unbreakable var alltid min minst favoritt av filmene hans, og har kun sett den en gang når den kom ut på DVD. Men skal gi den en sjanse til på blu har jeg tenkt..

Og etter etpar treige uker på filmfronten så kom det omsider litt nytt ut denne uken. Alt fra Amazon.com

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.491
37
48
43
En liten levering til før helgen. Iron Sky of Stolen Princess fra Amazon.co.uk, resten fra Amazon.com.

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.491
37
48
43
2 til kom idag. Alita skal strax i spilleren, og heldigvis er jeg en av de som kan se film i alt slags vær ;)

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.491
37
48
43
si gjerne noen ord om alita´s bildekvalitet,lyd, effekter uten å spoile noe :)
Alita var meget artig.

Ser blu-ray.com har gitt 4k bildet 4/5 og lyden 5/5.

Jeg synes begge deler var upåklagelig, men må nok si meg enig i at cgi, på spesielt Alita, ble litt for tydelig til tider, men ikke sånn at jeg ble dratt ut av filmen.

Og bra at de ga ut en 4k + 3d i ett.

9 Jun 2019
244
16
18
Jeg har ikke kjøpt noen. Var veldig opptatt av bilde før, men når går det i musikk heller. Men jeg skjønner interessen! Du holder et fysisk produkt i dine hender, ingen streaming som er komprimert. Pluss bit raten på Blueray er jo mye bedre! Så bare kjøp folkens! Jeg skulle kanskje kjøpt noen jeg også....

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.573
29
48
Jeg har ikke kjøpt noen. Var veldig opptatt av bilde før, men når går det i musikk heller. Men jeg skjønner interessen! Du holder et fysisk produkt i dine hender, ingen streaming som er komprimert. Pluss bit raten på Blueray er jo mye bedre! Så bare kjøp folkens! Jeg skulle kanskje kjøpt noen jeg også....
Du burde definitivt kjøpe bluray Roger Waters-The Wall
Og David Gilmour- Live in Pompeii...

Men jeg regner med du har de i et eller annet format?

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk