Hvilken Blu-ray Disc har du kjøpt i dag ?

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.645
95
48
44
Siden du har kjøpt American Made, regner jeg med at du allerede har The Infiltrator. De anbefales å sees etter hverandre, da de på sett og viser litt av samme historie, men sett fra to forskjellige vinkler.

Var ikke klar over at det var noen kopling der, men skal se om ikke infiltrator kan snike litt i køen da :)

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.645
95
48
44
2 nye i dag. Eller 1 ny, og en jeg burde sjekka samlingen før jeg bestillte.. ooops

Noen som vil ha en billig Texas Chainsaw 3d ? jeg betalte 110 inkl frakt fra usa. Var ny uåpnet, men jeg har åpna den før jeg fant ut jeg hadde den fra før.

20180201_230104.jpg

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
709
43
28
Det er godt å se at det er andre som sliter med samme problem angående kjøp av film en allerede har :D
Har en stabel liggende...

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.645
95
48
44
Det er godt å se at det er andre som sliter med samme problem angående kjøp av film en allerede har :DHar en stabel liggende...
Jeg runda 4k blurays sist uke, og kommer på 4 gjenkjøp. Denne, last action hero, very good girks (kjøpte tysk utgabe uten å kople at jeg hadde usa utgave) og tysk careful what you wish for. 1:1000 er ok ratio ;)

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
709
43
28
Jeg runda 4k blurays sist uke, og kommer på 4 gjenkjøp. Denne, last action hero, very good girks (kjøpte tysk utgabe uten å kople at jeg hadde usa utgave) og tysk careful what you wish for. 1:1000 er ok ratio ;)

Min ratio er litt høyere siden jeg har litt under 1k med filmer og har vel rundt 15 gjenkjøp. Og det til tross for at jeg sjekker Plex før jeg handler...
Skylder litt på Plex siden den ikke skjønner at 12 og twelve er det samme :rolleyes: Og såhar det skjedd at jeg ikke har rippet filmen.

Ripper du eller ser du alt fra disk?

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.645
95
48
44
Min ratio er litt høyere siden jeg har litt under 1k med filmer og har vel rundt 15 gjenkjøp. Og det til tross for at jeg sjekker Plex før jeg handler...
Skylder litt på Plex siden den ikke skjønner at 12 og twelve er det samme :rolleyes: Og såhar det skjedd at jeg ikke har rippet filmen.

Ripper du eller ser du alt fra disk?

Ser alt fra disc ja.

Jeg holder samlingen oppdatert på blu-ray.com, og pleier sjekke der før jeg bestiller noe. Men det hender at jeg glemmer å adde, og har også erfart at ting jeg er bombesikker på at jeg har lagt inn er blitt borte..

I tillegg har Amazon en god påminnelse med 'du kjøpte denne gjenstanden xx.xx.xxxx'. Men for eksempel med last action hero så var det re-release så da ble det ikke fanget opp.

Texas Chainsaw var det en som posta han hadde kjøpt canadisk utgave på ebay, og når jeg sjekka blu-ray.com så kom det kun vanlig utgave opp så jeg hev meg over på ebay i frykt for at det var en oop tittel. Der var feilen at blu-ray.com ikke har 3D med i tittelnavnet så det så ut som jeg bare hadde vanlig utgave. Sendte i går inn forslag til navn endring men fikk avslag :(

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
709
43
28
Ser alt fra disc ja.

Jeg holder samlingen oppdatert på blu-ray.com, og pleier sjekke der før jeg bestiller noe. Men det hender at jeg glemmer å adde, og har også erfart at ting jeg er bombesikker på at jeg har lagt inn er blitt borte..

I tillegg har Amazon en god påminnelse med 'du kjøpte denne gjenstanden xx.xx.xxxx'. Men for eksempel med last action hero så var det re-release så da ble det ikke fanget opp.

Texas Chainsaw var det en som posta han hadde kjøpt canadisk utgave på ebay, og når jeg sjekka blu-ray.com så kom det kun vanlig utgave opp så jeg hev meg over på ebay i frykt for at det var en oop tittel. Der var feilen at blu-ray.com ikke har 3D med i tittelnavnet så det så ut som jeg bare hadde vanlig utgave. Sendte i går inn forslag til navn endring men fikk avslag :(

Så du har ca 54 hyllemeter med film hvis en regner med standard cover... Håper de står alfabetisk :)

Rart de ikke vil ha med 3D i navnet. Er det generelt eller bare på den ene filmen?

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.645
95
48
44
Så du har ca 54 hyllemeter med film hvis en regner med standard cover... Håper de står alfabetisk :)Rart de ikke vil ha med 3D i navnet. Er det generelt eller bare på den ene filmen?
Jeg måler i millimeter så det skal virke mer ;)Er kun denne filmen jeg har vært borti,sendt em pm til en admin.

Willms

Medlem
2 Aug 2012
1.177
0
36
Oslo
Innkjøpsfrie uker.. du får sagt det du :D

Vi har alle vår livsløgn. Har ikke klart det enda i år, men vi får nå se. De siste par-tre ukene har i alle fall resultert i denne fangsten.
Dersu Uzala er en italiensk utgivelse med russisk tale og tvungen italiensk tekst. Ender nok opp med en liten ripp av den ja.
Blade Runner 2049 Whiskey Tumbler edition er i hus. 3D steelbook er i posten, og snart blir vel Blaster-utgaven sendt fra Tyskland.

0802-1.jpg
0802-2.jpg
0802-3.jpg
0802-4.jpg
0802-5.jpg

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.645
95
48
44
Vi har alle vår livsløgn. Har ikke klart det enda i år, men vi får nå se. De siste par-tre ukene har i alle fall resultert i denne fangsten.
Dersu Uzala er en italiensk utgivelse med russisk tale og tvungen italiensk tekst. Ender nok opp med en liten ripp av den ja.
Blade Runner 2049 Whiskey Tumbler edition er i hus. 3D steelbook er i posten, og snart blir vel Blaster-utgaven sendt fra Tyskland.

Lucy 4k var magisk og Home Again var veldig koselig.

Whiskey glass ed har jeg kikka på, men får holde med 4k US og Blaster Ed med 3d i ;)

Ballis

Medlem
1 Jul 2007
3.997
19
38

4000 disker 😯. Og gjenkjøp.
Help oppriktig, er dette en genuin interesse for film eller bare en samlemani? Jeg var hekta på Disney en periode og kjøpte alt jeg kom over, først på laserdisk og så på DVD. Kjøpte en del på Blu-ray også men nå er det årevis siden jeg hoppa av den karusellen der. Har du noen gang vurdert å oppgradere hele samlinga til UHD?

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.645
95
48
44
4000 disker . Og gjenkjøp.
Help oppriktig, er dette en genuin interesse for film eller bare en samlemani? Jeg var hekta på Disney en periode og kjøpte alt jeg kom over, først på laserdisk og så på DVD. Kjøpte en del på Blu-ray også men nå er det årevis siden jeg hoppa av den karusellen der. Har du noen gang vurdert å oppgradere hele samlinga til UHD?

Det er en genuin interesse ja. Står 100% inne for hvert eneste kjøp som enten noe jeg visste jeg likte, eller noe jeg hadde reell tro at jeg ville komme til å like.

Jeg stoppa DVD på ca 1200, og husker jeg talte rundt 5-600 av dem som jeg ville komme til å oppgradere når og hvis de kom på Blu. Har ingen presist antall hvor mange det ble til slutt, men det ble nok nærmere 600 enn 0 ;)

Forskjellen fra Blu til UHD er betydelig mindre enn fra DVD til Blu, så jeg ser ikke for meg samme oppgraderings ratio. Men jeg sier aldri aldri ;)

Willms

Medlem
2 Aug 2012
1.177
0
36
Oslo
Da var Blade Runner 2049-samlingen komplett for denne gang.Steelbook, Whiskey-glass, Blaster, 3D, 4K, Bonus Disc og "vanlig" Blu-ray. Dukket også opp enkelt andre utgivelser i postkassen.

1602-2.jpg
1602-3.jpg
1602-1.jpg

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.645
95
48
44
Da var Blade Runner 2049-samlingen komplett for denne gang.Steelbook, Whiskey-glass, Blaster, 3D, 4K, Bonus Disc og "vanlig" Blu-ray. Dukket også opp enkelt andre utgivelser i postkassen.

Fikk du batterier med til pistolen ?

Feigt av de å lime den fast til foten..

Lefty fra Amazon.com i går, og Blade Runner fra Amazon.de i dag.

Hadde og håpa på 3D utgave i BR boks, nå ser det ut til at jeg må ha 1 utgave til ;)

IMG_7700.jpg

Willms

Medlem
2 Aug 2012
1.177
0
36
Oslo
Fikk du batterier med til pistolen ?

Feigt av de å lime den fast til foten..

Lefty fra Amazon.com i går, og Blade Runner fra Amazon.de i dag.

Hadde og håpa på 3D utgave i BR boks, nå ser det ut til at jeg må ha 1 utgave til ;)

Ingen batterier hos meg. Får kjøpe noen til uka slik at jeg kan se hvordan den fungerer.
Ser på hidefninja at den ikke bare er limt fast. Det sitter en svær skrue i bunn av skjeftet. Ser ut som foten må ødelegges for å få løsnet blasteren uskadet. Tror nok jeg med sikkerhet kan si at den blir stående som den er hos meg.

Ganske irriterende at jeg må kjøpe tre forskjellige utgaver for å få 4K, 3D og bonus disc. Spesielt når jeg har kjøpt den dyreste og flotteste utgaven.

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.645
95
48
44
Ingen batterier hos meg. Får kjøpe noen til uka slik at jeg kan se hvordan den fungerer.
Ser på hidefninja at den ikke bare er limt fast. Det sitter en svær skrue i bunn av skjeftet. Ser ut som foten må ødelegges for å få løsnet blasteren uskadet. Tror nok jeg med sikkerhet kan si at den blir stående som den er hos meg.

Ganske irriterende at jeg må kjøpe tre forskjellige utgaver for å få 4K, 3D og bonus disc. Spesielt når jeg har kjøpt den dyreste og flotteste utgaven.

Den franske med alt i forsvant jo ganske fort, men de har ofte tvunget fransk text som suger max. Trodde jeg skulle slippe kjøpe 3D Valerian separat, men den franske er usebar :(

iSvein

Medlem
13 Mar 2014
159
0
0
27752600_10155035189372163_4890115941540910620_n.jpg

Etter at jeg fikk meg RaspberryPI3 og fant ut at den klarer fint å spille av rene BD dumps fra NAS via Plex, har jeg også begynt å rippe alle filmer og serier inn på nytt og jeg komprimerer de ikke. Ja det tar mer plass, men disker er rimelig om dagen :)

Willms

Medlem
2 Aug 2012
1.177
0
36
Oslo
Er vel nesten bare å gi opp målet om å kun kjøpe 100 utgivelser i løpet av 2018. Dette er siste ukes leveringer:

IMG_20180222_201246.jpg