Hvem selger Teak i Norge?

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
Han mener selvfølgelig tresorten (med K).

Teak regnes ikke som regnskogtre, og er å få kjøpt. Hvor er jeg ikke sikker på, men det er vel bare å spørre på en byggevareforretning.

nordic45

Medlem
28 Jan 2005
8.774
9
38
kftosberg skrev:
Teak som i tre sorten, eller Teac som elektronikk sorten??
Hvorfor i granskauen skulle han spør om en tresort i dette forumet? Og, nå er det riktignok MYE rar skriving, men tresorten teak skrives heller ikke med stor T.

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
nordic45 skrev:
Hvorfor i granskauen skulle han spør om en tresort i dette forumet? Og, nå er det riktignok MYE rar skriving, men tresorten teak skrives heller ikke med stor T.
Ikke i granskauen i det hele tatt, teak dyrkes faktisk på plantasjer. Husk at det er mange her som bygger høyttalere selv, og det er ikke utenkelig å bygge høyttalere av en så hard tresort som teak.

nordic45

Medlem
28 Jan 2005
8.774
9
38
AV-Fallet skrev:
Ikke i granskauen i det hele tatt, teak dyrkes faktisk på plantasjer. Husk at det er mange her som bygger høyttalere selv, og det er ikke utenkelig å bygge høyttalere av en så hard tresort som teak.
Men da skriver man teak og ikke Teak!

kftosberg

Medlem
3 Sep 2005
4.869
0
0
37
uansett... Teac blei tidligere forhandlet av Soundgarden. Det kan hende de kan guide deg i riktig retning. Ikke sikker på om de forhandler det nå lengre...

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
nordic45 skrev:
Men da skriver man teak og ikke Teak!
Er det noe feil med å bygge høyttalere av teak? Stor eller liten bokstav har vel ikke noe å si!

Går kanskje an å høre med noen som selger Tascam, det er jo et Teac-eid merke.
Link:
Tascam - Prolyd

nordic45

Medlem
28 Jan 2005
8.774
9
38
AV-Fallet skrev:
Er det noe feil med å bygge høyttalere av teak? Stor eller liten bokstav har vel ikke noe å si!

Går kanskje an å høre med noen som selger Tascam, det er jo et Teac-eid merke.
Link:
Tascam - Prolyd
Har man IQ høyere enn skonummeret skjønner man at det er et produktnavn (som er feilskrevet), og ikke treslag det er snakk om i dette forumet.

kftosberg

Medlem
3 Sep 2005
4.869
0
0
37
nordic45 skrev:
Har man IQ høyere enn skonummeret skjønner man at det er et produktnavn (som er feilskrevet), og ikke treslag det er snakk om i dette forumet.
Så du sier at jeg er dum, siden jeg lurte på om det var et treslag det var snakk om eller en elektrisk artikkel?

Kan jo hende at jeg spurte for og sikre meg at han fikk den hjelpen han skulle ha.

Dette syns jeg var en upassende kommentar nordic45!!!!!!!!!

Nå er det ihvertfall ingen tvil, om at det er Teac det er snakk om, så da kan vi sikkert la treslaget ligge for denne gang!!!!!!!

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
nordic45 skrev:
Sikler du etter å bli rapportert eller? Ser du ikke hva som har gjort at denne tråden har blitt holdt levende? Trådstarter har faktisk fått svar, ikke fullkomne, men en ledetråd har han ihvertfall fått!

zeast

Medlem
26 Des 2006
429
0
16
Takk for mange fine svar... tror jeg tar meg en tur i skogen og leter etter Teac. Synes det er rart at dette merket bare har forsvunnet ;/ men skal jaggu sjekke med Soundgarden.

løvstek

Medlem
21 Sep 2009
76
0
0
Usikker på hvor du får kjøpt dette merket i dag, eller om det finnes lenger i det hele tatt. Kan være at Esoteric er navnet på det som før var Teac lyd/bilde produkter.

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
Mja... Esoteric er Highend-merket til Teac og Tascam er proffmerket. Teac er vel mest minianlegg og budsjettklasse hifikomponenter ser det ut som. Går an å se litt på Teac.com.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.989
7
38
Morsom tråd :)

Hvor alle forsåvidt har rett.

Teak med T midt inne i en setning er jo et egennavn og meg bekjent er ikke treslaget teak så dyrt (ennå) at det fortjener å bli kalt egennavn :)

Men litt "brøler" å stave produsentnavnet Teac feil og som AV-fallet er inne på, teak kan meget vel benyttes som råmateriale til DIY, men jeg ville nok holdt meg til AV møbler og ikke høyttalerkasser, med mindre vi snakker innpakning til marine høyttalere i en lekker doning for sjøreiser.

Jeg husker jeg hadde et Teac produkt en gang; kassettspiller tror jeg det var. Meget bra etter den tids standard (Narvesen kassetter....eeeh).

Teak produkter har jeg ikke mye av. I min tilårskomne (men svært hyggelige) lille plastsjekte er det et par tre koppeholdere i teac, eeeh sorry teak men egentlig vil jeg ha eik! (nei, ikke Eic...)

Stå på alle sammen - vær gode venner!

løvstek

Medlem
21 Sep 2009
76
0
0
AV-Fallet skrev:
Mja... Esoteric er Highend-merket til Teac og Tascam er proffmerket. Teac er vel mest minianlegg og budsjettklasse hifikomponenter ser det ut som. Går an å se litt på Teac.com.
Kan godt være at du finner endel plastbokser med navnet Teac på i dag, men jeg husker nå at så sent som på 90-tallet sto det Teac på komponenter som definitivt må kalles hifi. Påstår fortsatt at om du er ute etter TEAC HIFI så vil Esoteric være det nærmeste du kommer, men prisen har jo gått litt bananas.