Hva kjører dere..?

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.989
7
38
Riktig observert.
Ghia utgaven har lys inn under fotbrønn på begge sider foran og lys under speil utvendig. Disse tennes når dør åpnes eller når man låser opp med fjernkontroll. En slags "follow me home" lys.

Ut over dette har Ghia dette over Trend:*
El vinduer bak, ett trykks foran
2 sonet klima (DEATC)
oppvarmet frontrute(quickclear)
Automatisk avblendbart speil
lys i speil i solskjermene
Kartleserlampe
Lys over baksete
Kromlist rundt grill
Spiel og håndtaket i karrosserifarge
Ghia alu lister i dørterskler
Skinntrukket gearspak
Teppematter foran
Tåkelys foran
Auto vindusvisker med regnsensor
El høydejust førersete
Korsryggstøtte forserer
Frontlykter forsinket, follow me home (der kom den)
Kjøling i hanskerom
Solbrilleholder førerplass
Midtarmlene bak med oppbevaring og koppholder
Oppbevaringsrom i Dashboard
4 ekers lærtrukket ratt med cruisecontrol

* med forbehold om endringer ;)

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
1
0
Sandefjord
Det var en imponerende liste :-D

Førstegangskjøperen på min bil valgte litt ekstra, jeg har blant annet:

2 sone aut klima
regnsensor
aut avblenbart speil
tåkelys
reflekterende belegg frontrute
oppvarmet frontrute

I tillegg er det alu felg på vinterdekkene og hengerfeste.

Men for egen del kunne de byttet det meste mot komplett defa-pakke! Men nå monterer jeg det selv, så da blir det bra :-D

Hva synes du om fjernstyringen til stereoen på venstre side på rattstammen? Jeg synes den sitter veldig i veien, kommer stadig borti den når det skal blinkes, venner man seg til den? Ellers kunne jeg tenkt meg å fjerne den. Synes egentlig at det er lettere å bruke høyre hånd rett på stereoen.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.989
7
38
Synes rattkontroll av stereoen fungerer greit. Nye biler har vel dette i rattnavet så det er jo ikke ideelt slik den sitter.
Mitt problem er jo at stereo ikke har iPod/iPhone integrasjon og jeg må uansett bruke høyre hånd for å styre telefonen. Den står på stativ over radioen med sugekopp-arm ned fra frontruta.

Har forresten hengerfeste jeg også. Avtagbart, som jeg aldri har tatt av. 8 alufelger og skistativ Thule/Ford original.

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
1
0
Sandefjord
Jeg er vel litt gammeldags, men jeg liker veldig godt å legge inn rundt 50 favorittalbum på minnekort og velge random på spilleren. Volumet ligger jevnt ganske høyt, så jeg trenger ikke å røre spilleren på flere måneder av gangen. Hvis ikke passasjerer absolut skal prate da... :confused: :mrgreen:

Muffinman

Medlem
9 Jan 2005
3.308
0
0
Saab 9-3 ss tid 150 hk som jeg kjøpte ny i 2007. En litt gammelmodig og langt fra feilfri kjerre med et aldeles herlig skinninteriør :)

EDIT: Kan forresten en sjelden gang observeres på min trauste `00 Fireblade også.

mk4

Medlem
4 Okt 2005
5.934
0
36
Er for tiden tre biler

Mercedes 230CE (Vinterbil)
Mercedes 300 SL24v (Sommerbil)
Mercedes E200 Kompressor (Konebil)

Muffinman

Medlem
9 Jan 2005
3.308
0
0
Blir nok E-klasse neste gang her, 2010 eller nyere. Nydelige biler! Men jeg kommer nok til å beholde svensken ei stund til mens bad og kjøkken prioriteres.

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
1
0
Sandefjord
Testet nyinkjøpt Kärcher Foam nozzle på høytrykkspyleren. Ble ikke akkurat barberskum, men brukbart allikevel, får teste litt med blandingsforhold og forskjellige shampoer. Gøy er det :D

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
1
0
Sandefjord
Ser ut til at det er Brembo bremser? Virker til at det er en gjenstridig flekk på sidevinduet, kanskje de ikke brukte nok Prikkbort før shampoen.. :-D